Bukefalos 28 år!

Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag börjar bli sugen på att köra nu, eller snart, men min lek är ganska invecklad (tror jag...) med lite twister och sådär så jag vet inte om folk kanske vill ha paus från det efter pågående leken? :angel:
 
Jag börjar bli sugen på att köra nu, eller snart, men min lek är ganska invecklad (tror jag...) med lite twister och sådär så jag vet inte om folk kanske vill ha paus från det efter pågående leken? :angel:

glömmerallt :heart twister


:D

(Vad jag borde svar är en annan sak, hemligt :cautious: men ja det kanske är lämligt med något mindre krävande med tanke på att jag inte orkar vara så aktiv )
 
LL-listan skrev:
LL-listan

Pågående:

Paddington


Turordning:


Intresse:

  • Sasse?
  • Gabby_Ossi, erfaren hjälp önskas.
    Tema: Angel , nya specialroller och gärna stor! :)
  • CaisaLundblad
    Tema: Silver Fang
  • Artline, mentor önskas.
    Tema: Hunger games.
  • Blacksmithfarm
    Tema: Quest for Camelot (sagan om det magiska svärdet på svenska)
    (Vill nog ha mentor...)
  • Lobelia/Paddington
    Tema: Kampen om ringen -Del II Moria Edition.

Nyligen varit:
  • Myrten
  • Niyama, Assistent: Gabby_Ossi
    Tema: Watership Down
  • Lobelia
    Tema:LoTR - "The battle of the ring part 1"2 sidor och en outsider. Den sanna historien om ringens färd till Vattnadal.
  • glömmerallt, Dentaku och bollen__
    Sherlock (den unge SH??)
  • Asko (assistent Artline, mentor Niyama)
    Tema: Lion King
  • Monstermom (mentor Myrten)
    Tema: Discworld, jättebautalek med nya specialroller
  • Mirtai
    Tema: Buffy
  • Paddington


Ny lista!

LL: Sasse? Gabby_Ossi? Eller någon annan?

1. glömmerallt
2. Blacksmithfarm
3.
4.
 
Jag såg det, skoj detalj. :laugh:

Jag borde väl förövrigt skriva upp mig på den där listan igen, det är ju skojigt att vara LL, problemet som vanligt är bara att jag har lite okomplatibla ideer, svårt att välja :p
På tema?
Jag kanske kan hjälpa :)
Har tusen teman känns det som...
Senaste idén, Outlander (bok av D.Gabaldon...som görs tvserie av)
Game of Thrones? (har kanske varit?)
 
På tema?
Jag kanske kan hjälpa :)
Har tusen teman känns det som...
Senaste idén, Outlander (bok av D.Gabaldon...som görs tvserie av)
Game of Thrones? (har kanske varit?)

Det var inte teman jag tänkte på men tack.

Om det är den som heter främling på svenska? så tror jag att jag läst delar av den i varjefall(tror jag hoppade över lite sidor sent i boken ock gick driekt till slutet,) Tror den kanske har varit som tema men det är en bra ide.
Jag gillar inte inte games of thrones:o :rofl:( Jag har inte sett tv-serien men började läsa bokserien den bygger på och var inte så förtjust. Tror det i varjefall var den serien jag kan ha blandat ihop det med någon annan det var en del år sedan) Vet inte om det varit men det fungerar nog bra minns inte så mycket men fabtasy böcker borde generellt fungera bra.

Jag är dålig på teman(framför allt att skriva berättandet, själva ideerna tilltemat är lättare) och har ofa kört utan även om det hänt att jag haft teman har haft en eller kanske ett par med Bamse t.ex :D


Jag tänkte på olika rollkombinationer och liknande, Jag har dels någon ide om att köra en lek Med bara bybor ulvar, siare, ängel och jägare(så såg det ut när jag började) Sen har jag en ide på en liten variant på ficktjuven(och när jag bolla den iden med myrten så föreslog hon en annan variant på som går att vidareutveckla) sen så vore det ju roligt att ha med den onda feen i någon lek där den faktiskt överlever ett tag. Och så vore det roligt med någon variant med tre sidor. Å sen finns det ju mycket annat roligt också:laugh: Ja svårt att välja, och så ska det ju passa till ev. tema också.
 
Det var inte teman jag tänkte på men tack.

Om det är den som heter främling på svenska? så tror jag att jag läst delar av den i varjefall(tror jag hoppade över lite sidor sent i boken ock gick driekt till slutet,) Tror den kanske har varit som tema men det är en bra ide.
Jag gillar inte inte games of thrones:o :rofl:( Jag har inte sett tv-serien men började läsa bokserien den bygger på och var inte så förtjust. Tror det i varjefall var den serien jag kan ha blandat ihop det med någon annan det var en del år sedan) Vet inte om det varit men det fungerar nog bra minns inte så mycket men fabtasy böcker borde generellt fungera bra.

Jag är dålig på teman(framför allt att skriva berättandet, själva ideerna tilltemat är lättare) och har ofa kört utan även om det hänt att jag haft teman har haft en eller kanske ett par med Bamse t.ex :D


Jag tänkte på olika rollkombinationer och liknande, Jag har dels någon ide om att köra en lek Med bara bybor ulvar, siare, ängel och jägare(så såg det ut när jag började) Sen har jag en ide på en liten variant på ficktjuven(och när jag bolla den iden med myrten så föreslog hon en annan variant på som går att vidareutveckla) sen så vore det ju roligt att ha med den onda feen i någon lek där den faktiskt överlever ett tag. Och så vore det roligt med någon variant med tre sidor. Å sen finns det ju mycket annat roligt också:laugh: Ja svårt att välja, och så ska det ju passa till ev. tema också.
Och dubbelnick... :angel:
 
Det var inte teman jag tänkte på men tack.

Om det är den som heter främling på svenska? så tror jag att jag läst delar av den i varjefall(tror jag hoppade över lite sidor sent i boken ock gick driekt till slutet,) Tror den kanske har varit som tema men det är en bra ide.
Jag gillar inte inte games of thrones:o :rofl:( Jag har inte sett tv-serien men började läsa bokserien den bygger på och var inte så förtjust. Tror det i varjefall var den serien jag kan ha blandat ihop det med någon annan det var en del år sedan) Vet inte om det varit men det fungerar nog bra minns inte så mycket men fabtasy böcker borde generellt fungera bra.

Jag är dålig på teman(framför allt att skriva berättandet, själva ideerna tilltemat är lättare) och har ofa kört utan även om det hänt att jag haft teman har haft en eller kanske ett par med Bamse t.ex :D


Jag tänkte på olika rollkombinationer och liknande, Jag har dels någon ide om att köra en lek Med bara bybor ulvar, siare, ängel och jägare(så såg det ut när jag började) Sen har jag en ide på en liten variant på ficktjuven(och när jag bolla den iden med myrten så föreslog hon en annan variant på som går att vidareutveckla) sen så vore det ju roligt att ha med den onda feen i någon lek där den faktiskt överlever ett tag. Och så vore det roligt med någon variant med tre sidor. Å sen finns det ju mycket annat roligt också:laugh: Ja svårt att välja, och så ska det ju passa till ev. tema också.

Japp, det är den.:) De spelar in/sänder den som tv-serie nu.

Jag har inte läst böckerna bakom GoT, bara sett serien... :p
 
Spånar lite...

En sekt av något slag kanske?
Fast då krävs kanske att det är en lite större lek?

Dessa kanske är orimliga, men jag skriver ned dem i alla fall :p

Superängel som kan skydda alla utom en spelare en natt, men bara en natt under hela leken.

Någon som får be andra spelare om meddelanden? (typ max tre ord) Alltså, spelaren väljer att skicka en fråga om meddelande till någon och denne får svara. Det blir inte lika säkert som en siare, i och med att svaret kan vara en lögn.
 
Spånar lite...

En sekt av något slag kanske?
Fast då krävs kanske att det är en lite större lek?

Dessa kanske är orimliga, men jag skriver ned dem i alla fall :p

Superängel som kan skydda alla utom en spelare en natt, men bara en natt under hela leken.

Någon som får be andra spelare om meddelanden? (typ max tre ord) Alltså, spelaren väljer att skicka en fråga om meddelande till någon och denne får svara. Det blir inte lika säkert som en siare, i och med att svaret kan vara en lögn.
Dubbelnick... :angel:
 
Spånar lite...

En sekt av något slag kanske?
Fast då krävs kanske att det är en lite större lek?

Dessa kanske är orimliga, men jag skriver ned dem i alla fall :p

Superängel som kan skydda alla utom en spelare en natt, men bara en natt under hela leken.

Någon som får be andra spelare om meddelanden? (typ max tre ord) Alltså, spelaren väljer att skicka en fråga om meddelande till någon och denne får svara. Det blir inte lika säkert som en siare, i och med att svaret kan vara en lögn.

Super ängeln skulle alltså fungera som eremiten fast en spelare inte är skyddad? Låter som det skulle fungera utan problem.

Det andra borde också fungera, dock bör det väl kanske tas genom LL tycker jag och inte direkt mellan spelarna med du kanske tänkte så?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 725
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 621
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
14 15 16
Svar
315
· Visningar
3 260
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 342
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp