Bukefalos 28 år!

Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kanske fel tråd att skriva i, men skulle det inte vara spännande med en lek utan lya, där alla ulvar är ensamma. De skickar in käkförslag till LL som sedan lottar om flera inte valt samma.

Kanske några fler ulvar då, för de lär käka varandra. :angel:
Exakt den iden har jag också haft! :laugh:
 
Jag funderar på en lek där man har maxantal inlägg (och inläggslängd) och eventuellt på halvfart (lynch/käk) varannan dag så att man slipper bli misstänkt för att man inte försvara sig för att man inte hinner svara på mer än en bråkdel av inläggen trots att man ägnar sig åt leken flera timmar om dagen.
 
Jag funderar på en lek där man har maxantal inlägg (och inläggslängd) och eventuellt på halvfart (lynch/käk) varannan dag så att man slipper bli misstänkt för att man inte försvara sig för att man inte hinner svara på mer än en bråkdel av inläggen trots att man ägnar sig åt leken flera timmar om dagen.
Jag kan hoppa över att leka - för jag tror inte jag kommer fixa sådana krav helt enkelt - och så blir det en lagom inläggsfrekvens både till längd och mängd för övriga?
:)
 
Jag har i stort inga problem med att folk skriver olika mycket. (Så låt inte bli för min skull Q!) Men det kunde vara intressant att pröva nån gång att ha typ max 5 inlägg per dygn, man skulle ju verkligen få tänka igenom vad och hur man skulle skriva och vad som var relevant att svara på. Det skulle vara en utmaning tror jag
 
Jag har i stort inga problem med att folk skriver olika mycket. (Så låt inte bli för min skull Q!) Men det kunde vara intressant att pröva nån gång att ha typ max 5 inlägg per dygn, man skulle ju verkligen få tänka igenom vad och hur man skulle skriva och vad som var relevant att svara på. Det skulle vara en utmaning tror jag
Jo det var lite så jag tänkte.

Förutom att jag har problem att honna läsa alla inlägg och än mindra analysera dem när det kommt 10 sidor sedan man läste leken sist och man har 1 timme till DL.
 
Jag har i stort inga problem med att folk skriver olika mycket. (Så låt inte bli för min skull Q!) Men det kunde vara intressant att pröva nån gång att ha typ max 5 inlägg per dygn, man skulle ju verkligen få tänka igenom vad och hur man skulle skriva och vad som var relevant att svara på. Det skulle vara en utmaning tror jag
ha Ja jo Men frågan är vad som händer om någon kommer med något mot en och man redan använt sina maximala inlägg, dvs du kan inte bemöta det?
 
Jag funderar på en lek där man har maxantal inlägg (och inläggslängd) och eventuellt på halvfart (lynch/käk) varannan dag så att man slipper bli misstänkt för att man inte försvara sig för att man inte hinner svara på mer än en bråkdel av inläggen trots att man ägnar sig åt leken flera timmar om dagen.
Jag tror det är svårt att styra folk alltför hårt

Det där inlägget jag citerade från @Paddington om begränsning kom från en lek som var helt galen men innan dess hade vi diskuterat att aktiviteten var för låg... ;)

Jag hoppas det räcker med att vi alla försöker förstå att alla har både olika ambitioner och förutsättningar och att man inte måste redovisa alla tankar man har flera gånger? :)
 
ha Ja jo Men frågan är vad som händer om någon kommer med något mot en och man redan använt sina maximala inlägg, dvs du kan inte bemöta det?
Jag tänker att det kanske blir så att man ser till att "spara" ett inlägg till sent så att man antingen kan kommentera hur lynchen gick eller bemöta om något "akut" kommer upp.
Men svårt vore det helt klart! Kunde kanske vara en intressant utmaning
 
Jag tror det är svårt att styra folk alltför hårt

Det där inlägget jag citerade från @Paddington om begränsning kom från en lek som var helt galen men innan dess hade vi diskuterat att aktiviteten var för låg... ;)

Jag hoppas det räcker med att vi alla försöker förstå att alla har både olika ambitioner och förutsättningar och att man inte måste redovisa alla tankar man har flera gånger? :)
Jag håller med dig i stort om att styra folk och inse att vi har olika ambitioner och förutsättningar :)

Jag halkade mer in på idén att det kunde kanske vara en intressant speciallek att testa
 
Jag tänker att det kanske blir så att man ser till att "spara" ett inlägg till sent så att man antingen kan kommentera hur lynchen gick eller bemöta om något "akut" kommer upp.
Men svårt vore det helt klart! Kunde kanske vara en intressant utmaning
Jag misstänker att leken då bara skulle vara aktiv 5 i 12 sas... ;)
 
Jag är lite sugen på att leka igen (läste precis igenom förra leken :D) Men kan inte på nån vecka eller så, efter det är jag på!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 607
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 501
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 186
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 052
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp