Bukefalos 28 år!

Varulvslekarnas anmälningstråd

@Myrten är så gammal att hon inte drabbas av det... 😂

Hon har ju tom flyttat till ett ö-paradis på ålderns höst! 😉
I wish! :rofl: Jag loggade dumt nog in på någon pensionssite härom veckan och konstaterade att jag behöver jobba till jag är 70 för att nå upp till vad jag tycker är en rimlig pension. Och det är fortfarande mer än ett decennium dit. Återstår att se om Finland har bättre pension eller om det går käpprätt åt skogen.

Seriöst så känner jag att jag har svårt att inte gå all in när jag spelar ulvspel. Kan inte släppa leken riktigt. Och sen tycker jag det är jobbigt att vara ond eftersom jag minsann är så god!:angel1:
 
I wish! :rofl: Jag :D loggade dumt nog in på någon pensionssite härom veckan och konstaterade att jag behöver jobba till jag är 70 för att nå upp till vad jag tycker är en rimlig pension. Och det är fortfarande mer än ett decennium dit. Återstår att se om Finland har bättre pension eller om det går käpprätt åt skogen.

Seriöst så känner jag att jag har svårt att inte gå all in när jag spelar ulvspel. Kan inte släppa leken riktigt. Och sen tycker jag det är jobbigt att vara ond eftersom jag minsann är så god!:angel1:
Undanflykter och ursäkter :D yada yada (Yoda ? )

Pingar @cirkus som du minsann lurade brallorna av i hennes första lek :rofl: såsom superond demon
Tillägg vem går inte all in i ulvlekarna? :)
Jag gör det alltid 🤠
 
Senast ändrad:
I wish! :rofl: Jag loggade dumt nog in på någon pensionssite härom veckan och konstaterade att jag behöver jobba till jag är 70 för att nå upp till vad jag tycker är en rimlig pension. Och det är fortfarande mer än ett decennium dit. Återstår att se om Finland har bättre pension eller om det går käpprätt åt skogen.

Seriöst så känner jag att jag har svårt att inte gå all in när jag spelar ulvspel. Kan inte släppa leken riktigt. Och sen tycker jag det är jobbigt att vara ond eftersom jag minsann är så god!:angel1:
För mig skilde det typ en tusenlapp mellan att gå vid 62 kontra 70 så fan vet om det är värt att slita på!

Fast det är långt till 62 också så det lär väl ändra sig.
 
För mig skilde det typ en tusenlapp mellan att gå vid 62 kontra 70 så fan vet om det är värt att slita på!

Fast det är långt till 62 också så det lär väl ändra sig.
För mig så skiljer det från att vara garantipensionär eller vara garantipensionär. Så för mig är valet enkelt.
Spelar ingen roll om jag pensionerar mig tidigt eller sent
Trots att jag jobbat sedan 14 års ålder
Tyvärr aldrig tjänat bra trots massivt jobbande
 
@LenaH och @qitis - är ni med på att köpa en övergiven by i typ Portugal? Land förhandlingsbart och det får vara ett område där det är billigt att köpa. Krav är bra klimat, möjlighet att ha häst, havsnära och billig mat (och vin!).

Sen jäklar kan vi spela ulvspel!
 
@LenaH och @qitis - är ni med på att köpa en by i typ Portugal? Land förhandlingsbart och det får vara ett område där det är billigt att köpa. Krav är bra klimat, möjlighet att ha häst, havsnära och billig mat (och vin!).

Sen jäklar kan vi spela ulvspel!
För jag ta med en kompis @cirkus ? Och
Kan jag ta med mina Quarterhästar och avla vidare med mina avelsmål och byta ut vin mot öl (som jag gillar mer än vin även om vin är ok-föredrar mindre alkoholstyrka helt enkelt ) så its a Done deal !
 
Kan jag ta med mina Quarterhästar och avla vidare med mina avelsmål och byta ut vin mot öl (som jag gillar mer än vin även om vin är ok-föredrar mindre alkoholstyrka helt enkelt ) så its a Done deal !
Du ska ta med dina quarters för jag tänker ta upp ridningen igen när vi är i byn. Men jag tänker banne mig inte göra det på en lusitano! Nej tack, en snäll quarter med westernsadel och så får du lära mig rida western! (Har gått på westernridskola i två år men nu är jag avsutten igen.)
 
Jag håller med! Men du ska också med. Sen får jag väl stå ut med att du inte förlåter mig när vi sitter på varsin veranda och slänger portvinskorkar/kaffekoppar på varandra.
Vi har ju redan provat på en halvt om halvt real lite ulvspel en gång när vi hade ulvleksträff hemma hos mig för drygt 10 år sedan. Alla hade eget space (rum) med laptops och sedan hade vi roligt tillsammans med taco och samvaro trots olika sidor i leken 🤠
 
@LenaH och @qitis - är ni med på att köpa en övergiven by i typ Portugal? Land förhandlingsbart och det får vara ett område där det är billigt att köpa. Krav är bra klimat, möjlighet att ha häst, havsnära och billig mat (och vin!).

Sen jäklar kan vi spela ulvspel!

Och så frågar du inte mig?
Oförlåtligt.
Ni två ligger väl först i kön så kommer jag sen. :)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 824
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 394
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 510
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 256
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp