Bukefalos 28 år!

Varulvslekbuketräff! [Varulvslek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nää, baserat på detta: bumpo röstar på Habina för att hon kanske försöker luras med hur hon inte fattar om demonen är med i lyan eller inte.

Jag måste bara påpeka att du har helt rätt i din analys bumpo, men det var tråkigt att jag fick en röst på mig. Jag förstår dock att det är svårt att rösta nu. :crazy:
 
jag reagerar lite som bumpo på att Habina är förvirrad angående demonen, det kan vara fejk-förvirring och det kan vara förvirring på riktigt, känns lite orutinerat att inte läsa lekstarten. Jag noterar det i allafall.
Darn! Jag som trodde jag hade löst åtminstone första rösten! :banghead:
Och hur tänker du där? Att du skulle röstat på Habina bara för att?
 
Aha! :idea:
Skämt kan lätt missuppfattas, men jag förstod nog att det kanske var lite skämtsamt.

Förstadagsskämt är dessutom något folk tar fasta på, eftersom det inte finns så mycket att gå på, och då kan lätt ett skämt omvandlas till en teori.
 
Hon har rätt i att du försöker luras?

Jag tolkade Habina som att bumpo hade rätt i analysen som i att det var en rimlig teori till en röst. Fast du har rätt i att det ser väldigt konstigt ut. Så konstigt att det nästan är lite för konstigt.

Habina är svår. En sån där spelare som alltid blir misstänkt (matmissbrukaren är också en sådan för mig). Till slut intalar man sig själv att nä hon är nog inte ulv hon skriver alltid så där ulvigt. Vilket också är jättefarligt såklart. Då blir det ju helt plötsligt något sorts konstighetsalibi.
 
Efter att ha blivit lurad av olika spelare som kört den förvirrade approachen känner jag att jag blir misstänksam mot just förvirring. Visst kan det vara svårt i de första lekarna men hittills så har de som spelat mest virriga varit onda.
 
Det är väl snarast på den goda sidan man behöver ha lite koll? För inte var det några onda spioner med den här gången? De onda vet ju vilka de är, som god har man ingen som helst koll. Så vidare man inte är tvilling då... Kluriga roller den här gången, tvillingarna kan ju lätt bli tagna för onda i och med att de antagligen röstar på samma?

Varför skulle tvillingarna rösta på samma? Att de får prata innebär ju inte att de tänker precis likadant. Inte heller ulvar brukar väl samla sina röster.

(om det inte är ett avgörande läge då)
 
Jag tolkade Habina som att bumpo hade rätt i analysen som i att det var en rimlig teori till en röst. Fast du har rätt i att det ser väldigt konstigt ut. Så konstigt att det nästan är lite för konstigt.

Habina är svår. En sån där spelare som alltid blir misstänkt (matmissbrukaren är också en sådan för mig). Till slut intalar man sig själv att nä hon är nog inte ulv hon skriver alltid så där ulvigt. Vilket också är jättefarligt såklart. Då blir det ju helt plötsligt något sorts konstighetsalibi.

Jag tyckte mest det såg lite roligt ut, jag fattade att Habina inte menade att det stämmer att hon försöker luras.

Ja, så har jag gjort med både Snurris och Habina. I Snurris fall intalade jag mig att hennes ulviga spel var för att hon var ny. Och med Habina släpper jag henne lite för lätt för att "hon spelar ju alltid skumt".
 
Jag tyckte mest det såg lite roligt ut, jag fattade att Habina inte menade att det stämmer att hon försöker luras.

Ja, så har jag gjort med både Snurris och Habina. I Snurris fall intalade jag mig att hennes ulviga spel var för att hon var ny. Och med Habina släpper jag henne lite för lätt för att "hon spelar ju alltid skumt".
Fast förra gången var jag god och precis lika snurrig... Å andra sidan så blev jag käkad första natten och lynchad relativt när jag fick hoppa in i ny roll och jag var ändå god i båda...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 058
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 506
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 319
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 842
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hur få stilla händer?
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp