Bukefalos 28 år!

Varulvsleken!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag känner igen mig i det Snurrfian skriver om att alla är onda. Så brukade jag också tänka förut, att alla är onda först och så blir vissa gradvis mer goda medan andra fortsätter vara onda.

Såhär (min andra förstadag) känns alla goda. :crazy:
Jag känner mig också så elak över att rösta på någon första dagen för oddsen säger ju att det är en god jag röstar på. :arghh:
 
Det här är ju kul! Just nu känns det som att deltagarna går att dela in i förvirrade och förvirrande, där jag verkligen tillhör den första kategorin än så länge :banghead:
Tycker inte att jag har sett något som är direkt misstänkt åt något håll än, precis som några andra har jag försökt följa @Mammas, @Myrten och till viss del även @Paddington i den diskussion de har haft om hintar men tycker att det mest verkar vara skrivet med glimten i ögat.
 
Ja. Fast jag håller inte med dig. Jag tycker inte att det är konstigt. Jag menar, inlägget är vad det var skrivet som. Lite reflektioner runt roller. Att du använder ordet "graverande" och nu menar att det var konstigt får mig faktiskt att reagera. Det känns lite som förberedande för att lägga en röst och backa upp den. Å andra sidan vet jag att jag ofta kan reagera på dig utan att du för den skull behöver vara ond.
Graverande var nog fel ord. Uppseendeväckande kanske? Eller förvånande... men nej, jag planerar inte att rösta på dig för ett ynkligt litet ords skull.
 
Men för helvete, jag har för liten skärm och kan inte scrolla bland citaten och sen lägga in dom. Scheisse.

De nya LenaH och FiaM resonerar lite runt bop-ar och att de känner nån sorts behov av det såhär i början av leken. LenaH noterar att det borde gå att Bop-a och det hänger FiaM på. Sen så kommer Paddan och konstaterar att iom LLs noggranna instruktioner om att teorier krävs så spricker deras idé. Jag noterar.

Sen så är det ju en märklig början med en Myrten och en Mammas som känns väldigt uppsluppna. Det skämtas friskt runt fe-rollen, sånt kan få mig att tänka att det är som en dimridå, typ SÅ gör man bara inte och just därför så görs det. Noterar.

Habina kör med snurr-kortet - hon till och med kallar sig för Snurr-bina. Också det får mig notera. Är det nån subtil liten vinkning? Direkt tänker jag på Snurrfian - och jag kan inte se något skäl för Habina att vinka just till Snurrfian.
 
Mitt "väl?" kom sig av att när jag snabbläste rollbeskrivningen tyckte jag inte det var supertydligt, dvs stod ini klartext, om fen kände till lyan eller ej. Därav formuleringen. Jag tänker dock att det borde varit tydligt OM hon känt till den.

Japp jag hade skrivit ut det tydligt om hen kännt till ulvarna. Nu har jag dock skrivit i klartext sista uppdateringen.

Misstänkte att det var något sådant. Jag gör tolkningen att hon inte känner till lyan, men @glömmerallt kan säkert förtydliga det också. :D
 
Rätta mig om jag har fel här, men om du är paranoid (=tror att alla är ute efter dig) och därför tror att alla är goda, borde inte det göra dig till ond då? Om du tror att alla är goda och förföljer dig? :cautious::confused:

Jupp, och eftersom ni alla är goda är jag alla onda roller! Så när ni röstar ut mig (typ idag eftersom jag berättar det här nu) kommer LL att skriva "Mammas var den onda fen, varulv, varulv och varulv, grattis goda!". Pråmiss!

(Det var inte alls så att jag skrev fel. Skulle jag aldrig göra. :angel:)
 
Graverande var nog fel ord. Uppseendeväckande kanske? Eller förvånande... men nej, jag planerar inte att rösta på dig för ett ynkligt litet ords skull.
Det finns sämre motiverade röster än ett litet ord. Det är ett ulvspel för sjutton!:rofl:

För övrigt antyder @glömmerallts förtydligande att ordet "väl" inte var malplacerat. Det var inte solklart om fen kände till ulvarna. Nu är det det.
 
Jupp, och eftersom ni alla är goda är jag alla onda roller! Så när ni röstar ut mig (typ idag eftersom jag berättar det här nu) kommer LL att skriva "Mammas var den onda fen, varulv, varulv och varulv, grattis goda!". Pråmiss!

(Det var inte alls så att jag skrev fel. Skulle jag aldrig göra. :angel:)

Där försa du dig!!! Men med så många roller antar jag att du återföds efter varje DL. Till alla dina jag är döda.

För övrigt tycker jag rollbeskrivningen till fen är skitrolig. Jag ser för mig en liten tant som susar runt och inte tar KAMPEN på allvar utan bara rör till det för alla andra.
 
Kom nyss hem och läser ikapp leken för att upptäcka att det mesta som hänt handlar om fen och draken. Vilket ger mig som ny spelare en fundering:

Hur är det med fen @glömmerallt , vid spioninfon får fen all information eller bara en del?


Den får all info, det gäller även Spionen Alla val alla näter. Om någon inte gjort ett val får den reda på det.
 
Det finns sämre motiverade röster än ett litet ord. Det är ett ulvspel för sjutton!:rofl:

För övrigt antyder @glömmerallts förtydligande att ordet "väl" inte var malplacerat. Det var inte solklart om fen kände till ulvarna. Nu är det det.
Ja, jo visserligen. Och jag kan kanske vara känd för konstigt motiverade röster. :rofl:

Nä, det är sant. Men som sagt, jag hajade till på hur du skrev. Men eftersom du så fint förklarat dig så är det inget jag funderar över längre.
 
Jupp, och eftersom ni alla är goda är jag alla onda roller! Så när ni röstar ut mig (typ idag eftersom jag berättar det här nu) kommer LL att skriva "Mammas var den onda fen, varulv, varulv och varulv, grattis goda!". Pråmiss!

(Det var inte alls så att jag skrev fel. Skulle jag aldrig göra. :angel:)

Freudiansk felskrivning kanske?;):rofl:
 
Inte mer misstänkt än att ondförklara alla andra spelare redan på sida 2 som @Snurrfian gör väl? :p;)

Än så länge är de enda som jag börjat kunna fundera kring @Mammas och @Myrten, som möjligtvis hintar till varandra att de kanske hintar fast de egentligen kanske inte alls hintar...:confused::crazy:
Med andra ord har jag ingen koll på någon annan än!:D Spännande såhär en timme innan första DL

Du har inte koll på någon annan än Myrten oh Mammas? eller vad menar du?
 
Det finns sämre motiverade röster än ett litet ord. Det är ett ulvspel för sjutton!:rofl:

För övrigt antyder @glömmerallts förtydligande att ordet "väl" inte var malplacerat. Det var inte solklart om fen kände till ulvarna. Nu är det det.

Jag tyckte det var klart men uppenbarligen inte:D

Om ni tycker fler roller är otydliga så säg till!
 
Du har inte koll på någon annan än Myrten oh Mammas? eller vad menar du?
Jag var nog otydlig. Menade på någon annan än MIG själv:)
De två har jag absolut ingen koll på, de förvirrar mig! Även om @Mammas freudianska felskrivning verkar lite misstänkt möjligtvis :cautious:
Så jag borde skrivit att jag inte har koll på någon PUNKT :D
 
Jag måste rösta och jag måste göra det nu.

Alltså jag tycker att den jag reagerar på mest hittills idag är Mammas för hon är så osedvanligt uppsluppen och tramsig på ett sätt som inte alls är likt henne. Hon brukar ha en helt annan skärpa och vara snabb på att ifrågasätta saker. Även Myrten känns lite väl tramsig, inte heller likt. Så plötsligt så två spelare jag verkligen inte känner igen. Dessutom så kan tramsande vara en dimridå och de är båda på samma onda sida.

cirkus röstar på Mammas
 
Jag måste rösta och jag måste göra det nu.

Alltså jag tycker att den jag reagerar på mest hittills idag är Mammas för hon är så osedvanligt uppsluppen och tramsig på ett sätt som inte alls är likt henne. Hon brukar ha en helt annan skärpa och vara snabb på att ifrågasätta saker. Även Myrten känns lite väl tramsig, inte heller likt. Så plötsligt så två spelare jag verkligen inte känner igen. Dessutom så kan tramsande vara en dimridå och de är båda på samma onda sida.

cirkus röstar på Mammas

Jag förstår att det är svårt att lägga första rösten och att du är i tidsnöd, men jag bara undrar hur du tänker att detta tyder på att jag är ond? Jag är på glatt humör idag, ja, men det beror inte på min roll utan på mitt humör, helt enkelt. Och därför skulle jag vilja höra hur du tänker att det hör samman med min roll, eller om det bara är ett halmstrå/förklädd bop? :)
 
Jag måste rösta och jag måste göra det nu.

Alltså jag tycker att den jag reagerar på mest hittills idag är Mammas för hon är så osedvanligt uppsluppen och tramsig på ett sätt som inte alls är likt henne. Hon brukar ha en helt annan skärpa och vara snabb på att ifrågasätta saker. Även Myrten känns lite väl tramsig, inte heller likt. Så plötsligt så två spelare jag verkligen inte känner igen. Dessutom så kan tramsande vara en dimridå och de är båda på samma onda sida.

cirkus röstar på Mammas


Samma känsla har jag fått för @Lobelia som i vanliga fall brukar kunna vara lite mindre allvarlig, och nu känns hon hård i sina ord.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 388
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 547
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 113
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 790
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Optimala foderrutiner?
  • Vilken ras passar mig?

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Födda -21
  • Beta slagen mark

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp