Bukefalos 28 år!

Varulvsleken!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast det här skulle ju i princip innebära att både jag och Myrten måste vara goda enligt ditt sätt att se på saken? Godförklara två spelare på sida fyra känns lite misstänksamt! :cautious:
Inte mer misstänkt än att ondförklara alla andra spelare redan på sida 2 som @Snurrfian gör väl? :p;)

Än så länge är de enda som jag börjat kunna fundera kring @Mammas och @Myrten, som möjligtvis hintar till varandra att de kanske hintar fast de egentligen kanske inte alls hintar...:confused::crazy:
Med andra ord har jag ingen koll på någon annan än!:D Spännande såhär en timme innan första DL
 
Fast jag skrev väl om samma sak, eller? Alltså min bild av det som hänt att att vi skämtsamt diskuterat att alla andra hintar, typ? Eller vad i just Myrten och Paddan reagerar du på? :)
Att det var ett väl i Myrtens första inlägg och paddi var ju bara obegripligt. :wtf: Och nej. Jag tror inte att någon av dem är onda just nu och jag tror inte du är god för det heller.
 
Att det var ett väl i @Myrtens första inlägg och padda var ju bara obegripligt. :wtf: Och nej. Jag tror inte att någon av dem är onda just nu och jag tror inte du är god för det heller.

Jaha, jag trodde du hade hittat något, inte bara inte fattat. För isf är det inget nytt under solen. ;)
 
DL är 21:30, så ingen stress. :)

Skönt att inse det i ungeför 60 sekunder - jag hade hoppats att nån annan lagat middag, det är normalt min uppgift när jag är i Skåne hos mina vänner - och när jag groomade så hade jag en förhoppning om att nån annan gjort det.
 
Hej badboll (Jag alltså) Det är ju omöjligt att få ut något av det som har skrivits idag. Allt prat om hintar som inte är hintar som är hintar gör mig mer förvirrad än vanligt. Ja det går :p och jag vet varken ut eller inte. Men som någon skrev är @Myrten s väl det mest graverande än så länge. Om vi inte ska räkna @Paddington s inlägg om hintar och förbud om hintar.... :arghh:

Vad är graverande?

Ärligt talat, om jag varit ond fel eller ulv, tror du inte jag hade vävt in en hint lite mer sofistikerat? Jag tror inte jag är kände vare sig för att hinta vidöppet eller ha svårt för språkbehandling.
 
Inte mer misstänkt än att ondförklara alla andra spelare redan på sida 2 som @Snurrfian gör väl? :p;)

Än så länge är de enda som jag börjat kunna fundera kring @Mammas och @Myrten, som möjligtvis hintar till varandra att de kanske hintar fast de egentligen kanske inte alls hintar...:confused::crazy:
Med andra ord har jag ingen koll på någon annan än!:D Spännande såhär en timme innan första DL

Nja, om det varit en seriös godförklaring av två specifika spelare är det nog mer skumt än att alla är onda. Jag brukar titt som tätt tro att alla är goda, men det är bara för att jag är paranoid till min läggning. :D Så jag är helt på Snurris sida här! :D
 
Vad är graverande?

Ärligt talat, om jag varit ond fel eller ulv, tror du inte jag hade vävt in en hint lite mer sofistikerat? Jag tror inte jag är kände vare sig för att hinta vidöppet eller ha svårt för språkbehandling.
Jag reagerade också det med väl mest för att det var du som skrev det. Du är ju bättre än så liksom. Som jag nämnde i #104 så tror jag inte något för det. Kändes bara konstigt skrivet för att vara du på något sätt. Förstår du hur jag menar då?
 
Eftersom vi fyllt flera sidor om hintar, kan vi inte ägna tre sidor åt goda/onda-fördelningen också?

Eller en ny twist? Goda, onda och nybörjare? ;)
 
Jag brukar titt som tätt tro att alla är goda, men det är bara för att jag är paranoid till min läggning. :D

Rätta mig om jag har fel här, men om du är paranoid (=tror att alla är ute efter dig) och därför tror att alla är goda, borde inte det göra dig till ond då? Om du tror att alla är goda och förföljer dig? :cautious::confused:
 
Jag reagerade också det med väl mest för att det var du som skrev det. Du är ju bättre än så liksom. Som jag nämnde i #104 så tror jag inte något för det. Kändes bara konstigt skrivet för att vara du på något sätt. Förstår du hur jag menar då?
Ja. Fast jag håller inte med dig. Jag tycker inte att det är konstigt. Jag menar, inlägget är vad det var skrivet som. Lite reflektioner runt roller. Att du använder ordet "graverande" och nu menar att det var konstigt får mig faktiskt att reagera. Det känns lite som förberedande för att lägga en röst och backa upp den. Å andra sidan vet jag att jag ofta kan reagera på dig utan att du för den skull behöver vara ond.
 
Uppdaterad igen har förtydligat kärleksparet och fen


Här är rollerna samlade och förtydligade, jag har gjort tillägg utöver de jag gjort förut så läs igenom igen.

Rolllista


Goda

Siare

Siar en deltagare varje natt, får även reda på om någon är del i ett kärleks par(vill dock påpeka att eftersom draken kan använda sin kraft när som helst i leken så kan ju personen senare bli kär även om den inte är det när den blir siad)

Ängel

Har förmågan att skydda en deltagare från ulvarna varje natt, får skydda sig själv om den vill. får skydda olika olika nätter eller samma om den vill

Spion

Får varje natt se de andra rollernas val

Spionen får alltså reda på vilket hyss som valts vid natten av onda fen. Vid röst trollningen får den också reda på vem som inte fick rösta och vem den inte fick rösta på. Vid sian får den reda på vem som siats. När feen väljer att skydda sig själv så får den bara veta just det och får alltså inte info om vem fen är. När fen förhäxar så får spionen veta vem som blir förhäxad. När fen väljer spioninfon får spionen bara veta just det(givetvis får den själv spioninfon som vanligt.


Spionen får ingen info om drakens val

Övriga infon spionen får fungerar som vanligt, om någon tycker det är oklart så fråga.


Tvillingar

Har inga specialkrafter men får prata med varandra utanför tråden

Häxa

Förhäxar varje natt en deltagare så att dennas röst inte räknas kommande dag. Får inte förhäxa samma deltagare två nätter i rad. Får förhäxa sig själv om den vill

Välsignad

Överlever en ulvattack

Drake

Har förmågan att få två andra deltagare att bli kära, dessa bildar då kärlekspar. Kan använda sin kraft när den så önskar och är inte bunden till deadlines(dock kan den bara använda kraften när den är vid liv). Får välja sig själv som en av två i kärleksparet

Bybor

Har inga specialförmågor



Onda

Varulvar

Käkar en deltagare varje natt, får prata med varandra utanför tråden.

Onda fen( Ny roll)

Kan ställa till med massa rackartyg och älskar att lägga näsan i blöt där den inte hör hemma. Har bara ett hyss för sig per natt och hon gör inte om samma två gånger. Kan förhäxa, sia, kika på spioninfon, trolla så att någon hindras att rösta på en specifik person(t.ex glömmerallt får inte röstat på Mammas), eller skydda sig själv från att bli uppkäkad. När hon gjort alla dessa hyss kan hon dock börja återanvända dem måste då göra alla hyss en andra gång innan hon får hitta på ett hyss för tredje gången. Väljer själv ordningen och de behöver inte vara samma i de olika omgångarna med hyss.

Vad gäller röstrollningen och förhäxning så får onda fen blanda in sig själv i den om så önskas och isåfall på vilket vis som helst.

Känner inte till ulvarna och ulvarna känner inte till fen



Övriga (varje individ i kärleksparet spelar för den sida där de startar leken.)


Kärlekspar


Vet om varandras roller men får inte prata utanför leken. När den ena dör så dör den andra också. Ulv/tvilling somblir kär får tala om det för de andra ulvarna/tvillingen.




Ingen av rollerna kan använda sina krafter efter att de dött. Om de dör vid nattdeadline så räknas inget de eventuelllt gjort den natten

Alla specialrollers val måste vara gjorde före natt dl(prick på klockslaget räknas.)

De goda vinner när alla onda är döda och de onda vinner när de är fler än de goda.
[/QUOTE]
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 795
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 087
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 701
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 395
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Devoucoux frågor
  • Dressyrsnack 17
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp