Bukefalos 28 år!

Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och jag kan inte annat än hålla med dig Snurrfian!
Det finns mycket som pekar på att jag borde rösta på bsf. Utom en sak och det är mitt eget fiskafänge

Jag var ju rätt så tydlig med att mina misstankar låg hos bsf, då tänker jag att OM bsf är ond så kanske hon ändå hellre skulle vilja satsa på oavgjort och käkat inatt. Däremot om Snurrfian är kvarvarande psykopat så kanske hon kände sig säkrare på att jag *borde* rösta på bsf efter allt jag lagt fram som pekar på bsf och inget på Snurris. Inget käk - psykopaten känner sig kanske lite säker? HJÄLP!
 
Och jag kan inte annat än hålla med dig Snurrfian!
Det finns mycket som pekar på att jag borde rösta på bsf. Utom en sak och det är mitt eget fiskafänge

Jag var ju rätt så tydlig med att mina misstankar låg hos bsf, då tänker jag att OM bsf är ond så kanske hon ändå hellre skulle vilja satsa på oavgjort och käkat inatt. Däremot om Snurrfian är kvarvarande psykopat så kanske hon kände sig säkrare på att jag *borde* rösta på bsf efter allt jag lagt fram som pekar på bsf och inget på Snurris. Inget käk - psykopaten känner sig kanske lite säker? HJÄLP!
Jag tror snarare att bsf hoppas på att du är ambivalent och lägger din röst på mig och på så sätt ser till att den onda sidan vinner, hade det varit jag som hade varit psykopat så hade jag antingen sagt oavgjort eller låtit det gå till lotten eftersom jag som ond tycker att det är jobbigt att lura folk att försöka få dem att lita på mig och att jag dessutom inte är så vidare bra på den sortens spel. Jag känner mig på inget sätt säker på att bsf inte ska lyckas få dig att rösta på mig men jag känner mig säker på att jag är god och att jag har gjort mitt bästa för att den goda sidan ska vinna. Bsf har betydligt fler saker som talar emot henne och hon försöker inte ens förklara dem utan försökte igår istället säga att jag är ulv eftersom jag inte höll med henne... O_o
 
Äh fan, jag röstar nu

cirkus röstar på Snurrfian

Jag tror faktiskt att hon har följt mig för att invagga mig i falsk säkerhet. Det finns ju så mycket anledning till att rösta bsf att hon nog trodde att hon var safe. Hon påstår att hon inte är bra på att lura folk och att det känns jobbigt. Men det tror jag så mycket jag vill på - hon lurade mig gladeligen i förra leken och har dessutom några ondsinta kompisar som säkert vill lura mig :laugh:

Sen tänker jag på gårdagens röstning. Varför röstar Sedna på bsf? Att hon inte röstar på sig själv kan jag ju fatta, men om Snurris är god borde de väl kanske försökt få slut på det hela redan igår?
 
Då ska jag summera mina tankar lite snabbt...

Jag tror ju (och har trott i ett tag nu) att Snurrfian är ond. Och jag tror att hon såg sin chans till vinst i och med att det fanns så mycket som skulle kunna peka på att det var jag som var ond.
@Blacksmithfarm - vad har du för argument mer än att Snurrfian lurar mig?

Jag ser ju en massa argument för att rösta på dig.
1. Din motvilja mot att rösta på habina
2. Din röst på Mirtai i den lynchen. Jag tyckte ju det var tydligt att hon var siare.
3. Du råkade säga vid ngt tillfälle att "vi har då förlorat majoritet" på ett vis som man bara kan om man vet hur många som är i lyan.

1. Min ovilja att rösta på Habina - där tror jag att lyan jublade. Men jag hade ju rätt i min teori - om hon varit psykopat så hade leken kunnat vara över då. (eftersom vi nu vet antalet onda.) Jag var rädd att vi skulle förlora ängeln - visst det var lottning men ändå. Även med ängel kvar hade den behövt pricka rätt.
2. Alltså, jag är kass på att se sådant, speciellt när jag själv är god. Bättre förklaring än så kan jag inte ge dig.
3. Jag upprepade i princip i varje inlägg "om det var fyra ulvar från början" eller något i den stilen. Jag glömde det i ett av inläggen. Jag fortsatte i samma scenario som jag hela tiden teoriat från, utgick från det värsta (som nu visat sig vara sant).


Blacksmithfarm röstar på Snurrfian

Då jag tror att hon är psykopaten och att hon såg sin chans att lura med sig cirkus mot mig och på så sätt ta hem vinsten.
 
En kan ju ändra - DagDL är ju inte förrän klockan 21:30
Då tycker jag att du gör det, bsf motivering var "Då jag tror att hon är psykopaten och att hon såg sin chans att lura med sig cirkus mot mig och på så sätt ta hem vinsten." om mig, det finns alltså inget annat att lägga som motivering till att jag skulle vara ulv/psykopat när bsf har gjort fler missar ju längre in i leken vi kommer. Och att hon skulle ha missat att Mirtai var god? Det tror jag inte ens att en god bsf skulle missa. Jag tycker inte att jag har försökt styra dig mot bsf utan att jag har pekat på henne hela tiden men sen gett med mig mot det du har pekat på istället, nu är vi framme mot slutet och frågan är om jag har haft rätt hela tiden eller om jag har försökt lura dig på slutet?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 941
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 297
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 628
Senast: bollen__
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 157
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp