Bukefalos 28 år!

Varulvsleken

Cirkus känns Ju rent spontant som vettig och det har jag tyckt leken igenom. så kommer inte lägga min röst där idag.

Lobelia verkar skitskum spelet igenom, dock vet jag inte om en ulv skulle spela så som hon gör. Så blir nog ingen röst på henne just nu heller.

Qitis är svår ett ett sätt. Är hon ond spelar hon ändå bra måste jag säga. Har ändå kommit med vettiga idéer.

Den som
Sticker ut mest (inte mycket) är nog ändå Paddington.
Hon har röstat på onda men misstänker att det är för att hon såg att det är kört oavsett och därför lagt den där och inte på någon annan just för att inte sticka ut.

Jag hoppas jag tänker rätt nu!

Karamelldrottningen röstar på Paddington.
 
Den som
Sticker ut mest (inte mycket) är nog ändå Paddington.
Hon har röstat på onda men misstänker att det är för att hon såg att det är kört oavsett och därför lagt den där och inte på någon annan just för att inte sticka ut.
Men hur tänker du nu Karamelldrottningen?
Du har ju röstat på samma personer och faktiskt sent i röstningen oxå?
Karamelldrottningen röstar LenaH,(för sen) Qitis, Lenis Hedinn

Du la din röst väldigt sent på Lenis och sedan la du ju 4e rösten på Hedinn och följde strömmen så att säga. Jag undrar om du inte är ond ändå. Din tanke igår om att det fanns någon som hade information om Hedinn ute i leken kanske går tillbaka till dig själv. Du visste redan om hennes roll och gjorde en tankevurpa.
 
Men hur tänker du nu Karamelldrottningen?
Du har ju röstat på samma personer och faktiskt sent i röstningen oxå?
Karamelldrottningen röstar LenaH,(för sen) Qitis, Lenis Hedinn

Du la din röst väldigt sent på Lenis och sedan la du ju 4e rösten på Hedinn och följde strömmen så att säga. Jag undrar om du inte är ond ändå. Din tanke igår om att det fanns någon som hade information om Hedinn ute i leken kanske går tillbaka till dig själv. Du visste redan om hennes roll och gjorde en tankevurpa.
Jag kör uteslutningsmetoden :p.
Det är antingen du eller qitis, men
tycker att qitis haft intressanta teorier så är mer tveksam på henne.
Jag vet ju var jag har mig själv men inte nån annan. Som sagt jag är inte säker men tycker de andra har varit vettigare och lobelia är skitskum så misstänker att hon är får och då är det bara du kvar.
 
Jag vet ju oxå var jag har mig själv så att säga och jag velar mellan er tre - dvs dig, Q och Lobelia - med Cirkus som runner up. Men Cirkus har konstant i leken haft bra funderingar så henne vill jag helst lägga lite åt sidan (även om hon röstat på mig idag å där är hon fel ute) och även om jag vet att hon kan lura skjortan av en ibland oxå.

Vad gör att du tror att Lobelia är fåret?
 
För övrigt så tycker jag inte qitis haft så mycket idéer egentligen när jag läser igenom vad hon skrivit. Idag har hon varit lite mer aktiv men för övrigt har tidsbristen spelat in. Hon skriver för övrigt att hon tycker jag är "anonym" - men där är det lite varning för "sten i glashus" från henne för det hon skriver ser ganska så slätstruket ut när jag läser igen.

Så frågan är varför du sätter henne åt det godare hållet (om du är tveksam till att hon är ond...) Hmm, jag undrar jag....
 
Qitis
Hon har inte varit i rampljuset och det jag reagerar mest på med henne är förstarösten på Hedin. Inget fel i att rösta på Hedinn men många gånger i lyan har folk reagerat mycket starkt när någon blivit misstänkt och slängt iväg alibiröster, ju förr dess bättre och här funderar jag om det inte är en sådan. Eller inte

Strax innan hon lägger rösten skriver hon så här "Jag ska även kolla in @Hedinn s inlägg eftersom bollen och några andra tror att det kan vara fåret. Jag själv har just nu ingen större uppfattning om henne. Tycker hon mest glidit med lite snyggt och inget som mina ögon fallit på. Och just detta är något jag måste ta tag på. För nån stans lurar ulvarna och fårskallen."

Innan dess har jag inte sett henne reflektara

Och rösten kommer med

"qitis röstar på Hedinn
jag tror inte hon är god - det är lite för fattigt från hennes sida med teorier och tankar i leken så här långt och den där rösten på Glömmerallt i DL2 sticker i ögonen på mig rejält eftersom GA la sin röst på Lenis där- känns inte som en god Hedinn skulle lagt sin röst på GA i det läget- eftersom alla visste att siare 1 levde då och att en tidig röst i DL2 med ingen tvekan om någons ondska skulle kunna betyda att den var siare1."

Onda brukar vara snabbast med att uppfatta sådant dessutom
Är hon får så känns det självklart att hon vill vända bort lynchen från Lenis som fått första rösten dessutom
Är hon ulv så tja - lika självklart att hon inte vill att lynchen ska gå mot Lenis då heller

Hedinn vara får eller ulv, jag hoppas på det sista såklart!"


Och detta är när flera med bollen__ (vad jag minns) i spetsen har börjat misstänka Hedinn.

Det kan vara en god som hakar på eller en ond som misstänker vart åt röstningen ska gå då det varit väldigt mycket av att rösta på samma i leken. Jag får fundera vidare.
 
Äsch jag kan lika gärna rösta nu för jag lär inte bli klokare än vad jag är ikväll.
Mirtai och LenaH måste vara på goda sidan - fio borde ha fått en rad där hon ser vem ängeln skyddat när det gäller Lena samt även vem röstfifflaren lagt extra röst på.

Cirkus får jag nog lägga åt det hållet oxå och då är det Karamelldrottningen, Qitis och Lobelia kvar.

Mirtai litar jag på som sagt och jag ser att igår röstade hon avvikande på Qitis och nu utifrån Karamelldrottningens senaste inlägg så undrar jag om hon inte skulle kunna vara fåret och Qitis är kvarvarande ulven.

Det jag baserar det på är att hon är tveksam till att Q är ond och Karamellens inlägg igår att det måste finnas någon som vet om Hedinns roll vilket hon som får skulle göra så jag undrar om det inte var en tankevurpa där. Undrar oxå om Qs missade röst på Karamelldrottningen kan ha varit ett sätt för lyan att signalera att de hittat fåret. (inte att den var sen utan för att det var en udda röst)

Eftersom jag hellre tar ut en ulv så hamnar inte rösten på Karamelldrottningen utan på Qitis

Paddington röstar på Qitis
 
jag behöver lägga min röst nu - har ju besök och vill vara social även i IRL ;)

och för mig lutar det mer och mer åt att Paddington iaf är ond- tror jag ...
Sedan kan hon vara fåret eller så ulv - oavsett det bästa spåret jag har på någons ondska idag är paddington

och skulle jag vara helt fel ute så ja jag har fått stekpannor i huvudet förr- och överlevt :D

så för att ha röstat och inte missat så lägger jag min röst nu
qitis röstar på Paddington
tror att hon har har onda avsikter och jag får inte riktigt ihop hennes resonemang totalt i leken om hon vore god-så av mina 4 kandidater idag så är det ändå hon som framstår som mest troligt ond - vilket jag också teoriat om hela dagen - det borde ha framgått
 
Mirtai och LenaH är inte så mycket att orda om, jag håller med om majoriteten här att de verkar goda och behöver inte fråga mig om när de blev goda.

Qitis funderar jag över i tidigare inlägg och kan inte riktigt bestämma mig. Det ser bar ut, lite för bra ut. Är hon god eller satsade hon på att bli godförklarad.

Paddington är alltid skum för mig och alltid en gåta så länge jag inte kan placera henne i en roll och en sak som jag undrar över är när hon snabbt i DL 2 ombestämde sig för att rösta på mig och sedan släppte mig lika plötsligt. Varför? Själv gissar jag att hon satsade på @LenaH intuition och att hon följde efter rösten där. Har sett henne göra det för, men bara lagt märke till det när hon varit god. Det får mig att fundera lite och kanske vilja avvakta med henne.

Karamelldrottningen är lite av en gåta för mig. Hon kommer med en hel del vilda påståenden utan grund. Jag röstade på henne igår mycket för att inte följa strömmen, delvis för att det var henne jag han granska innan min syster ringde och jag blev upptagen med hennes bekymmer. Jag är lika tveksam idag, ibland bra teorier och ibland så man hajar till och undrar om hon verkligen menar så. Hon upprepar gång på gång att jag är skum men det verkar mest vara de olycksaliga inläggen där jag försöker skämta om att man måste vara siare (på riktigt9 för att veta någons roll innan leken börjar. Not till mig själv "försök aldrig slänga in ett snabbt inlägg när du är stressad och är på jobb". Jag undrar om hon egentligen har en åsikt eller upprepar vad andra skriver här.

Har jag glömt någon?
 
Intressant men inte förvånande att de jag misstänker mest röstat på mig...

Jag har inte helt lagt dig åt sidan @Lobelia, men jag har sett vad som bland annat Lena skrivit tidigare samt att jag har haft fokus på de jag misstänkt mest - dvs Lenis, Hedinn (även om jag erkänner att jag gjorde det lätt för mig igår eftersom jag hade besök) och sedan nu m Q/KD som jag misstänker mer än dig idag.
 
Hjärnan måste ha lagt av eller så är @cirkus genomgod, vilket är skumt i sig, 60 mils körning i regn och hård blåst var jobbigare än jag trodde.

Tillsvidare lägger jag henne åt sidan, kan inte hitta något speciellt där. Om jag överlever natten/kvällen så får jag ge mig på det igen.
 
JAG tror att onda försöker slå blåa dunster ögonen jag på de goda O_o

Funderar stenhårt på om jag hade rätt ang Lobelia/ paddis som får/ulv tidigare idag:cautious:
vem som är vem låter jag vara osagt dock:idea:
Alternativet är att karamellen ska vara bland de onda istället för Lobelia

Känner mig mest övertygad om att paddis är ond av dessa tre- och kvarstår med min röst på henne
 
Jag kom precis hem och måste rösta nu:

LenaH röstar på Paddington helt enkelt för att hon har flest luckor i kalendern. :p

De andra har lite fler saker som talar för dem i lyncherna och det som talade för Pass var i DL1 där hon antagligen var kall nog att alibirösta.
 
Så drevet verkar gå mot Paddington ikväll.

Jag röstar på någon jag inte får något grepp om. Hon var också en av de som till viss del hängde på mitt ifrågasättande av kopplingen Fio/LenaH

Mirtai röstar på cirkus
 
Lobelia röstar på Qitis, jag tror hon skyndade att lägga rösten på Hedinn för att ha ett alibi om hedinn lynchades, vilket verkade troligt redan innan första rösten lades.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 233
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 073
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 892
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 588
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp