Varulvsleken

Niyama

Trådstartare
Deltagarlista
cirkus
hemlig
karamelldrottningen
Lenis
_CorpseBride_
qitis
glömmerallt
Hedinn
LenaH
fio
Mistimed
Paddington
Lobelia
Mirtai
bollen

Goda roller
Ängel - kan varje natt skydda en spelare (nattdl).

Siare 1 - kan sia varannan natt med start natt 1 (nattdl).

Siare 2 - kan sia varannan natt med start natt 2 (nattdl).

Röstfifflare - kan varje dag lägga en extra röst genom att pm:a LL (dagdl).

Spionlärling - får varje natt veta något som skett i det dolda (får en slumpad spionrad, dock ej vem ulvarna käkar om käket är lyckat).

Bybor - har inga specialförmågor.

Onda roller
Ulvar - kan varje natt käka en spelare.

Svart får - känner till ulvarna men ulvarna vet inte vem fåret är.

Vinstvillkor
Goda vinner när alla ulvar är döda, onda vinner när de är fler än de goda.

Regler
*Var snälla och trevliga mot varandra, kom ihåg att det är en lek!

*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier, ni måste motivera varför ni tror att någon är ond/god (och om ni vet, så får ni inte skriva det). Men, om någon redan har motiverat i femtioelva inlägg varför den tror en viss spelare är ond eller god, och sen inte tar med motivering i ett inlägg så innebär det inte att motståndarsidan får kompensation.

*Alla röster måste ha en motivering som finns i samma inlägg (citat är ok). Man får inte rösta på sig själv och man måste rösta även om det ser "kört ut" för en själv. Röster läggs i fetstil typ "Niyama röstar på Myrten". Röster får ändras fram till deadline men kom ihåg att även den nya rösten måste ha motivering, annars räknar jag den första. Bukeklockans tid gäller (dvs tiden som står på inlägget). Det är okej att lägga till motivering i efterhand, så länge den hinner komma med i samma inlägg som rösten. Men om du vill ändra din röst ska det ske i ett nytt inlägg och inte genom att redigera en redan postad röst, annars är det lätt hänt att någon missar vad som sker.

Det är ok att motivera sin röst med t.ex. "för att rädda mig själv" eller "för att samla rösterna". Det duger dock inte bara med "för jag tror x är ulv", eftersom det vanliga är att man röstar på den man tror är ond.

*Vid missad röstning och låg aktivitet kan man kickas från leken. Försök att varje dag skriva teorier om minst ett par deltagare förutom den ni röstar på.

*När ni är döda får ni "spöka" lite men använd kursiv stil och helst annan färg. Ni får inte kommentera på något sätt som påverkar leken. Tänk på att inte skriva t.ex. "heja goda/onda!" innan din roll är avslöjad av LL eftersom det kan hända saker i det dolda.

Första dagdl tisdag kl 22
 
Mitt besök stannar en natt till! Vilket gör att jag inte kan delta i leken på samma sätt som jag tänkt. Jag ska rösta, men jag kommer tyvärr inte vara särskilt aktiv ikväll. Tänkte bra så alla vet :)
 
Här med :D! Tror inte jag spelat med någon av er utom @Paddington, @glömmerallt och @cirkus har jag för mig. Intressant att se att det är ett helt nytt startfält :)

Nytt o nytt, jag har spelat med alla utom möjligen dig och qitis.. snarare är vi väl många gamla i gemet skulle jag säga.. jag är närapå antik :D

O jag har uppenbarligen hittat hit :banana: För er som inte läst i anmälningstråden så har jag alltså flaggat för sämre med tid nu pga bebis och jag kommer ha lättast att teoria efter läggning vilket är efter 20-21 beroende på hur snabbt liten behagar somna ordentligt.. Men jag ska försöka göra mitt allra bästa övrig tid också :)
 
Suttit och läst igenom rollistan och tänker så här:
Det finns på goda sidan:
en ängel som skyddar någon varje natt
och rent av två siare- som visserligen turas om att sia varannan natt
Sedan finns det en röstfifflare
och en spionlärling som får en spionrad
Alltså 5 goda specialroller
+bybor
totalt 6 namngivna goda roller . men antalet bybor lär ju vara fler än en :D

På onda sidan finns det:
ulvar
ett svart får

Om man ska tro på en fördelning på ca 1/3 del onda versus goda,
så kan man fundera kring om det är en perfekt tredjedel 5 onda/ 10 goda :idea:
med tanke på att det är 15 deltagare?

Har lite dåligt med tid att delta jätteaktivt senare under kvällen så tänkte försöka starta något som är lekrelaterat och inte bara "hittat hit" inlägg:)
kul med lek :bump:
 
Onda roller
Ulvar - kan varje natt käka en spelare.

Svart får - känner till ulvarna men ulvarna vet inte vem fåret är.

Vinstvillkor
Goda vinner när alla ulvar är döda, onda vinner när de är fler än de goda.

Noterar vinstvillkoren. För att goda ska vinna måste inte fåret hittas, dock räknas fåret in bland de onda när de kan vinna.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 422
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 059
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 020
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 938
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp