Bukefalos 28 år!

Vi pysslar vidare ,Del LXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Samma här faktiskt. Att lyckas vakna till liv hyfsat snabbt och kliva in i duschen är en utmaning så det sker sällan.

Jag har inte hört någon åska fast jag sovit med öppet fönster. Däremot har det regnat en skvätt fast nu skiner solen.

Nu sitter jag på verkstan. Bilen behöver lite kärlek igen.
Normalt går jag upp 4.30 och åker till jobbet 05.00. Inte en chans att jag lägger tid på att duscha då.
 
Min essä var rättad när jag vaknade. Betyg A. Det betyder att jag fått A på allt i hela kursen! Vågar jag hoppas på ett A i slutbetyg i Svenska B (2) på måndag när vi ska ha betygssamtal :nailbiting: :bump: :banana::bump:


Känns helt otroligt. Från att för några år sedan vara totalisolerad, väldigt sjuk i mina sjukdomar till att må bra, kunna prestera och dessutom göra det enastående.

Har käkat frukost. Ska fixa en vaniljlatte, städa undan här hemma för ikväll kommer köparen till våran gamla bil och skriver papperna :up:
Kan ju se någorlunda fint ut här då :p
 
Min essä var rättad när jag vaknade. Betyg A. Det betyder att jag fått A på allt i hela kursen! Vågar jag hoppas på ett A i slutbetyg i Svenska B (2) på måndag när vi ska ha betygssamtal :nailbiting: :bump::banana::bump:


Känns helt otroligt. Från att för några år sedan vara totalisolerad, väldigt sjuk i mina sjukdomar till att må bra, kunna prestera och dessutom göra det enastående.

Har käkat frukost. Ska fixa en vaniljlatte, städa undan här hemma för ikväll kommer köparen till våran gamla bil och skriver papperna :up:
Kan ju se någorlunda fint ut här då :p
Men du har ju absolut inget att vara pirrig över för du har ju fått A:n rätt igenom!
Min uppfattning är att du växt massor sen du började studera. Du kan mer än du tror :)
 
Min essä var rättad när jag vaknade. Betyg A. Det betyder att jag fått A på allt i hela kursen! Vågar jag hoppas på ett A i slutbetyg i Svenska B (2) på måndag när vi ska ha betygssamtal :nailbiting: :bump: :banana::bump:


Känns helt otroligt. Från att för några år sedan vara totalisolerad, väldigt sjuk i mina sjukdomar till att må bra, kunna prestera och dessutom göra det enastående.

Har käkat frukost. Ska fixa en vaniljlatte, städa undan här hemma för ikväll kommer köparen till våran gamla bil och skriver papperna :up:
Kan ju se någorlunda fint ut här då :p
Grattis! Du är så värd det!
 
  • Gilla
Reactions: MM
Otroligt varmt redan. Har inte riktigt vant mig ännu fast det varit varmt i en vecka.
Har inte vågat elda något sedan sist då det börjar bli så torrt och bitvis blåsigt. Så om det inte kommer någon regnskur innan den 15:de maj så tar jag och eldar resten i höst istället (om det inte blir en riktigt blöt och kallare sommar, vilket jag iofs inte hoppas på, bästa är att det är sol och varmt på dagen och regnar på nätterna som sommaren 2002).

Ätit så mättande frukost nu. Puh.
Måste ut snart för att fortsätta med alla sysslor
 
Jag funderar på att köpa en Peugeot 308. Tankar?
Jag har en! 2010 års modell, diesel.

Gillar den i stort. Lite udda franska deltajer bara. Acc.snabb vid omkörningar, drar under halvlitern vid normal körning och jag sitter bra i den.

Har inte haft några störe bekymmer förutom att värmen slutade funka i höstas. Visade sig vara värmelelementet som var igensatt så att ingen värme kom ut. Kostade runt 5' men peppar peppar har det hittills varit det enda riktiga krånglet.
 
Gack, är helt uppsvullen som en ballong. Är det någon mer som blir det när det är varmt? Fingrarna känns som prinskorvar och benen är svullna. :nailbiting:
Räcker upp handen!

Men - jag har lärt miog botemedlet (via vården!) !! Djupandning. Låter som hokuspokus men är helt sant och vetenskapligt dessutom.

Ta låååånga djuupa andetag. Både långsamt och mycket in, och dito ut. Sätter igång lymfsystemet -ä vilket är det som stockar sig och orsakar svullnaden.

När jag känner att det börjar sticka i fingrarna så andas jag 5-6 andetag och det stannar av.

PMa om du undrar nåt mer
 
Jag har en! 2010 års modell, diesel.

Gillar den i stort. Lite udda franska deltajer bara. Acc.snabb vid omkörningar, drar under halvlitern vid normal körning och jag sitter bra i den.

Har inte haft några störe bekymmer förutom att värmen slutade funka i höstas. Visade sig vara värmelelementet som var igensatt så att ingen värme kom ut. Kostade runt 5' men peppar peppar har det hittills varit det enda riktiga krånglet.

Det här är också en 2010, fast bensinare. Jag behöver en bil som drar lite soppa men får dra ett ordentligt släp på b-kort.
 
Alltså - klockan är alldeles för mycket och jag har en massa saker på göra-listan. Men kommer ingenvart.

Antagligen är det kroppslig baksmälla efter en veckas intensivt kroppsarbete med taktegel och skräp till containern. Tittar lite uppgivet på mina fönster och konstaterar att dt vore välgörande om nån - dvs jag - putsade dem. Kanske kan jag i alla fall förbereda genom att sätta fönsterputsmojängen på laddning....

Borde baka bröd också. Har ingen frukost till helgen. Ska justera kommunalt protokoll kl 13 och innan dess ska jag ha fixat lunch och duschat.

suck. Nån som kan komma med käcka tillrop och tvinga mig att sätta igång?
 
Okej, ni eldningskunniga (typ @athena_arabians @tanten @EmmaW @karamelldrottningen :o :rofl:) idag har det regnat, hänger åska i luften men uppehåll. Imorgon typ samma väder enligt prognos. Kan jag, med vattenslang redo såklart, försöka lite försiktigt elda på den här tagghögen imorgon? Marken nedanför är blöt även varma dagar och bakom är det stenig med mossa och lite gräs, även det fuktigt rätt ofta då vi har en bäck mellan tomterna någon meter bort...
IMG_20180511_104948.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Hjälp, pysselsakerna tar över vårt hem! 😅 vi har en snart 4-åring som älskar att pyssla och det får hon så gärna göra men alla grejer är...
Svar
7
· Visningar
993
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 223
Senast: Jahaja
·
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 065
Senast: Migo
·
  • Låst
Trädgård & Växter Vi odlar vidare... det är slutspurt hos många handelsträdgårdar nu så det går att fynda. Själv är jag som vanligt inte nöjd med att jag...
15 16 17
Svar
322
· Visningar
13 380
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp