Vi som pluggar - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är det också examensarbete, jobbar vidare med litteraturdelen samtidigt som jag försöker övertala övriga om att vi måste sluta samla in data typ NU om vi ska ha en rimlig chans att bli klara i tid. Har samtidigt lite jobb/framtidsångest men försöker skjuta bort det så länge. Det löser sig väl :p
 
Här är det också uppsats som gäller. Datum för opponering är spikat och vid påsk så ska jag ha klart ett första komplett utkast på examensarbetet O_o:nailbiting::banana::wtf:

Skickade in bitar av metoden till handledarna igår. Satt i en timme med institutionens statistikproffs idag och försökte reda ut hur jag egentligen bäst får svar på min frågeställning. Håller fortfarande på att samla in den sista datan så jag prokrastinerar glatt den nödvändiga djupdykningen i SPSS tills det är klart :angel: Under tiden ska dock inledning och bakgrund skrivas klart och jag måste ta tag i diskussionen.

Det här ska nog lösa sig.... hoppas jag :crazy:
 
Jag ska fira när kusen jag läser nu är slut. Engelsk grammatik och barnlitteratur är döden... 26 april är det tenta sen kör svenskan igång igen. I höst är det NO och då ska vi ha en veckas utbildning i fält :banana: Sååååå roligt!

Tackat ja till 80% jobb till hösten också :angel: jag som inte skulle...
 
Vänta nu, vad är det här? :p

Ehm. Ska försöka förklara.

Först och främst behöver du använda de formatterade rubrikmallarna högst upp i startfliken. De går att anpassa efter de krav på textstorlek etc som finns för uppsatsen. Rubrikmallarna gör att du först och främst slipper sitta och editera varje rubrik manuellt med textstorlek, fetning etc, istället räcker det med att du väljer den rubriknivån du vill ha och så finns allt pill redan inlagt. Dessutom så kan du, när alla rubriker följer formatteringen, gå in på fliken "Visa" och klicka i "Navigeringsfönstret". Då får du upp ett fönster till vänster med en trädstruktur som visar alla rubriker i hierarkisk ordning.

Gick det att förstå? :o
 
Ehm. Ska försöka förklara.

Först och främst behöver du använda de formatterade rubrikmallarna högst upp i startfliken. De går att anpassa efter de krav på textstorlek etc som finns för uppsatsen. Rubrikmallarna gör att du först och främst slipper sitta och editera varje rubrik manuellt med textstorlek, fetning etc, istället räcker det med att du väljer den rubriknivån du vill ha och så finns allt pill redan inlagt. Dessutom så kan du, när alla rubriker följer formatteringen, gå in på fliken "Visa" och klicka i "Navigeringsfönstret". Då får du upp ett fönster till vänster med en trädstruktur som visar alla rubriker i hierarkisk ordning.

Gick det att förstå? :o

Alla rubriker är redan formaterade så den grejen är kirrad :D Jag har en Mac-dator så det såg lite annorlunda ut, men jag gick in på Visa --> Sidofält --> Dokumentöversiktsfönstret och då kom det en fin liten ruta till vänster :up: Antar att det är motsvarande!
 
Alla rubriker är redan formaterade så den grejen är kirrad :D Jag har en Mac-dator så det såg lite annorlunda ut, men jag gick in på Visa --> Sidofält --> Dokumentöversiktsfönstret och då kom det en fin liten ruta till vänster :up: Antar att det är motsvarande!

Den är ruggigt användbar! :up:
 
Vi hade en lärare som krävde att inlämningsuppgiften skulle vara skriven i så kallat dispositionsläge (vad @Araminta beskrev ovan). Det är fantastisk praktiskt för en vettig överblick av texter :)
 
Det jag undrar är om det finns en gräns på att ha för mycket rubriker :D Jag verkar vara en människa som älskar att ha små-rubriker överallt, mest för att själv få en överblick om vad nästa avsnitt kommer att handla om. Har liksom snart en sida som är fylld med bara innehållsförteckning :crazy: och då har jag dessutom valt att inte ha alla rubriker med där..:nailbiting:

Tror inte de, idag fick vi kolla på lite exjobb(kandidat) och den min grupp fick hade 2 - 2,5 innehållsförteckning plus 0,5 - 1 sida för figurförteckning. :p
 
Segt, segt, segt :banghead: Får inte ordning på mina tankar. Ena minuten har jag tiotusen frågor som måste besvaras, nästa minut är huvudet helt blankt på saker att skriva.
 
Känner mig sämst.
Fick tillbaka svar på två av frågorna på hemtentan (varför inte ge tillbaka den först när ALLT är rättat?!). Gick inte så bra för mig. Tradiga kommentarer och låga poäng :( Förhoppningsvis väger resten av mina svar upp det, och då är det tack och lov en annan lärare som rättar. Verkar dock inte vara ensam om att ha blivit sågad längst med fotknölarna, en klen tröst men alltid något.
 
@kolblakkur Jobbigt läge. Tentakommentarer läser jag bara vid vissa sinnesstämningar. Dessutom så verkar det knepigt att bara lämna ut del av tentan så att man får ha ångest i sin ensamhet tills resten kommer.
 
Alltså hittills har jag taggat upp 1712 nominalfraser med mänsklig referent i mitt material. Ett av kapitlen behöver jag dock gå igenom (minst) en gång till, så det kan tillkomma några till (är lite mosig just nu).

Jag börjar undra vad jag har gett mig in på :D
 
Varför är matematik så svårt? Håller på med en statistik kurs och det är bara massa olika grekiska symboler där en sak kan ha flera olika symboler. Hur ska jag få in allt i huvudet? :nailbiting:
 
Fått nödvändig backning från handledare idag. Måste, måste, måste komma loss ur skrivkrampen nu. Bara ett fåtal veckor kvar och det känns som om jag ska bestiga Mount Everest i tofflor :arghh: Tack och lov så verkar jag ha hittat rätt språkligt åtminstone, det är innehållet som behöver komma ner på pränt.
 
Här är det också examensarbete, jobbar vidare med litteraturdelen samtidigt som jag försöker övertala övriga om att vi måste sluta samla in data typ NU om vi ska ha en rimlig chans att bli klara i tid. Har samtidigt lite jobb/framtidsångest men försöker skjuta bort det så länge. Det löser sig väl :p

Sitter i samma båt! Lite, lite framtidsångest som jag försöker trycka undan (samtidigt som jag söker jobb för fulla muggar).

Jag skriver examensarbete med en av mina närmsta vänner och det här har varit drömmigaste terminen på hela utbildningen. Nu har vi två veckor kvar till inlämning och allt har flytit på så bra hela tiden. Älskar att jobba med någon som tänker EXAKT likadant som en själv :)

Är du alltså också klar till sommaren nu?
 
Fått nödvändig backning från handledare idag. Måste, måste, måste komma loss ur skrivkrampen nu. Bara ett fåtal veckor kvar och det känns som om jag ska bestiga Mount Everest i tofflor :arghh: Tack och lov så verkar jag ha hittat rätt språkligt åtminstone, det är innehållet som behöver komma ner på pränt.

Skönt att få hjälp, känner dock igen känslan av det stora oöverstigliga berget :p
 
Sitter i samma båt! Lite, lite framtidsångest som jag försöker trycka undan (samtidigt som jag söker jobb för fulla muggar).

Jag skriver examensarbete med en av mina närmsta vänner och det här har varit drömmigaste terminen på hela utbildningen. Nu har vi två veckor kvar till inlämning och allt har flytit på så bra hela tiden. Älskar att jobba med någon som tänker EXAKT likadant som en själv :)

Är du alltså också klar till sommaren nu?

I början på veckan hade jag MYCKET framtidsångest :p Men nu har jag övertalat mig själv att försöka chilla, även om jag nu skulle bli tillfälligt arbetslös eller få jobba med något annat ett tag så betyder inte det att jag är misslyckad.

Vad skönt att det är någon som inte panikar med exjobbet :p Tur att ni har samma tankesätt, kan tänka mig att det är riktigt tufft om man får skriva med någon där det krockar mest hela tiden... Jag är rätt nöjd med att få skriva själv, har ju en del personer runt omkring i projektet som är insatta och kan bolla med mig.

Ja, eller planen är i alla fall att jag ska bli klar till sommaren... :crazy: Men det känns rätt stressigt just nu, vi har precis börjat analysera data. Så jag vågar inte räkna med att bli klar i tid. Exjobbet är både det roligaste och det stressigaste jag har gjort på länge.
 
Med det sagt har jag nu ändå skickat iväg första utkastet till texten för genomläsning av handledarna. Skönt ändå på något sätt att inte kunna göra mer på texten i nuläget, får bara fokusera på att få ordning på all data.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 879
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 254
Senast: Marita73
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
23 24 25
Svar
497
· Visningar
12 718
Senast: Piglet
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
638
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp