Vinterföräldrar 2015- 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror det här är sista?

December
1/12 - Eina, 1:a barnet, 29, Borås
5/12 - Bluefish, 1:a barnet, Pojke, 22 år, Sundsvall
5/12 - Balahé, 1:a barnet, Skåne - 9/11 Flicka
11/12 - YaHilweh, 1:a barnet, 27 år, Göteborg/Veddige, Flicka
22/12 - Lilltess, 1:a barnet, 23 år, Trelleborg

Januari
3/1 - Maja_Kandi, 1:a barnet, 25 år, Östersund
4/1 - Riru, 1:a barnet
12/1 - Festina_Lente, 3:e barnet (1a flickan)
23/1 - _Maria_, 1:a barnet (kön okänt), 28 år, Blekinge
24/1 - sondag, 1:a barnet, 25 år
24/1 - Positron, 1:a barnet, 26 år, Halmstad
26/1 - HemligaGardiner, 1a, 22 år Göteborg
30/1 - AnnaKarin, 1:a barnet, pojke

Februari
1/2 - Mois, 2:a barnet (2:a flickan), 31 år, Skåne
4/2 - Evenstar, 1:a barnet, 28 år, Stockholm, pojke
5/2 - Jenka, första barnet,28 år, Stockholm
7/2 - Mois, 2:a barnet, flicka, 31 år, Skåne
14/2 - Janey, 1:a barnet (Pojke), 26 år London
26/2 - Milosari, 1:a barnet 34 år
26/2 - Hjartagna, 2a barnet, 37 år Lindome, troligen flicka
Det är nog lite galet i februari, gissar på att @Mois inte tänkt föda 2 gånger :p
 
haha näää jag vill bara föda en gång. Iaf bara en gång på så kort tid :P
Jag sitter med mobilen nu så jag hoppas att detta ska funka.

December
1/12 - Eina, 1:a barnet, 29, Borås
5/12 - Bluefish, 1:a barnet, Pojke, 22 år, Sundsvall
5/12 - Balahé, 1:a barnet, Skåne - 9/11 Flicka
11/12 - YaHilweh, 1:a barnet, 27 år, Göteborg/Veddige, Flicka
22/12 - Lilltess, 1:a barnet, 23 år, Trelleborg

Januari
3/1 - Maja_Kandi, 1:a barnet, 25 år, Östersund
4/1 - Riru, 1:a barnet
12/1 - Festina_Lente, 3:e barnet (1a flickan)
23/1 - _Maria_, 1:a barnet (kön okänt), 28 år, Blekinge
24/1 - sondag, 1:a barnet, 25 år
24/1 - Positron, 1:a barnet, 26 år, Halmstad
26/1 - HemligaGardiner, 1a, 22 år Göteborg
30/1 - AnnaKarin, 1:a barnet, pojke

Februari
4/2 - Evenstar, 1:a barnet, 28 år, Stockholm, pojke
5/2 - Jenka, första barnet,28 år, Stockholm
7/2 - Mois, 2:a barnet, flicka, 31 år, Skåne
14/2 - Janey, 1:a barnet (Pojke), 26 år London
26/2 - Milosari, 1:a barnet 34 år
26/2 - Hjartagna, 2a barnet, 37 år Lindome, troligen flicka
 
@Maja_Kandi hur går det med sysselsättningen hemma? Kryper du på väggarna?

Haha, hur kunde du lista ut det? ;) Har aldrig varit med om maken till tråkig tillvaro. :p Försöker få dagarna att gå med lite olika knep men de flesta knep innebär att fogarna skriker på kvällarna så det är antingen ha tråkigt eller ha ont som gäller... :meh: Har inte fått den sablarns byrån ihopbyggd än heller så jag har inte kunnat fixa i barnrummet och gå igenom och sortera allt. Idag ledsnade jag och började själv. Sambon har kommit hem med diverse ursäkter hela veckan, trött, mätt, orkar inte - typ. Igår var det visst ont i huvet och idag var det ont i halsen. :meh: Så jag lackade ur och började själv. Då kom han minsann masande med surmulen min och började hjälpa till. Inte direkt idealiskt att sitta och kräla runt på golvet för att bygga ihop en byrå med magen ivägen. :p Men jaja. Han byggde iaf ihop stommen så gissar jag att jag får så lov att bygga ihop lådorna själv om jag nånsin vill ha det gjort...

I veckan har jag iaf lagat betydligt mer mat än vad vi brukar. Nu är det massor med matlådor i frysen! :) Lasagne, korvstroganoff, köttfärssås och kycklinggryta, blev till två måltider åt oss var av varje över, bara att fixa tillbehör! :) Känns bra!

Idag har det vräkt ner snö, hoppas kunna promenera lite till veckan. Brukar gå en runda med hunden varje dag. I vanliga fall tar det väl tio minuter att gå runt där men det tar nog det dubbla nu... Igår kunde jag inte för det var plusgrader och svinhalt. Onödigt värre, jag tycker vintern kan komma ordentligt nu!
 
Jag vill också ha snö!
Istället ska jag försöka julpynta. Och undvika att strypa min kära sambo som för tillfället gör mig lagom förbannad...
 
Haha, hur kunde du lista ut det? ;) Har aldrig varit med om maken till tråkig tillvaro. :p Försöker få dagarna att gå med lite olika knep men de flesta knep innebär att fogarna skriker på kvällarna så det är antingen ha tråkigt eller ha ont som gäller... :meh: Har inte fått den sablarns byrån ihopbyggd än heller så jag har inte kunnat fixa i barnrummet och gå igenom och sortera allt. Idag ledsnade jag och började själv. Sambon har kommit hem med diverse ursäkter hela veckan, trött, mätt, orkar inte - typ. Igår var det visst ont i huvet och idag var det ont i halsen. :meh: Så jag lackade ur och började själv. Då kom han minsann masande med surmulen min och började hjälpa till. Inte direkt idealiskt att sitta och kräla runt på golvet för att bygga ihop en byrå med magen ivägen. :p Men jaja. Han byggde iaf ihop stommen så gissar jag att jag får så lov att bygga ihop lådorna själv om jag nånsin vill ha det gjort...

I veckan har jag iaf lagat betydligt mer mat än vad vi brukar. Nu är det massor med matlådor i frysen! :) Lasagne, korvstroganoff, köttfärssås och kycklinggryta, blev till två måltider åt oss var av varje över, bara att fixa tillbehör! :) Känns bra!

Idag har det vräkt ner snö, hoppas kunna promenera lite till veckan. Brukar gå en runda med hunden varje dag. I vanliga fall tar det väl tio minuter att gå runt där men det tar nog det dubbla nu... Igår kunde jag inte för det var plusgrader och svinhalt. Onödigt värre, jag tycker vintern kan komma ordentligt nu!
Usch jag känner med dig:(

Om det är en lackad byrå är mitt tips att bygga ihop lådorna på mjuk matta eller liknande, fått repor på nån ikeabyrå när jag inte gjorde det.

Aktiviteter som är stillsamma:
-Baka kakor att tröstäta för att man har tråkigt
-Lösa korsord
-Sticka mysiga saker till bebis
-Sy babynest m.m
-Läsa bok
-Spela tv-spel
-Hitta nåt intressant ämne att nörda in sig på
-Öva kroppskontroll, typ vicka på tår och sånt där :p
-Organisera tråkpapper och belöna sig med kaka man bakat
-Ring en kompis som du inte träffar så ofta och prata bort nån timme
-Se på serie där du har flera säsonger att se
-Måla naglar
-Lyssna på ljudbok eller någon podd
-Shoppa bebissaker på Tradera

Jag förbereder mig på en månads tråk så då är det bäst att samla på sig aktiveter :p
 
Usch jag känner med dig:(

Om det är en lackad byrå är mitt tips att bygga ihop lådorna på mjuk matta eller liknande, fått repor på nån ikeabyrå när jag inte gjorde det.

Aktiviteter som är stillsamma:
-Baka kakor att tröstäta för att man har tråkigt
-Lösa korsord
-Sticka mysiga saker till bebis
-Sy babynest m.m
-Läsa bok
-Spela tv-spel
-Hitta nåt intressant ämne att nörda in sig på
-Öva kroppskontroll, typ vicka på tår och sånt där :p
-Organisera tråkpapper och belöna sig med kaka man bakat
-Ring en kompis som du inte träffar så ofta och prata bort nån timme
-Se på serie där du har flera säsonger att se
-Måla naglar
-Lyssna på ljudbok eller någon podd
-Shoppa bebissaker på Tradera

Jag förbereder mig på en månads tråk så då är det bäst att samla på sig aktiveter :p

Fyller på.
- Klämma pormaskar på sambon
- Klämma pormaskar på sig själv
- Skicka självömkande sms till förälder som kommer med proviant
- Julpynta
- Dricka kopiösa mängder julmust
 
Fyller på.
- Klämma pormaskar på sambon
- Klämma pormaskar på sig själv
- Skicka självömkande sms till förälder som kommer med proviant
- Julpynta
- Dricka kopiösa mängder julmust

Heja!:banana:

-Träna in nya (mer eller mindre användbara) trick med valfritt djur
-Dricka kopiösa mängder glögg
-Bygga avancerat pepparkakshus (pluspoäng om det är skalenligt mot något befintligt objekt)
-Äta clementiner och skala bort skinnet på varje klyfta (går för fort annars)
-Ta magbilder med referensclementin (var det inte någon i tidigare årstidstråd som gjorde det?)
-Avancerad navelskådning
-Skriva lååånga rim till julklappar
 
Navlar är ju riktigt intressant för tillfället. Den blir grundare och grundare för varje dag :p

Jag har nu gjort pepparkaksdeg, chokladkola och konstaterat att jag behöver min bästa vän 10 min bort som förr och inte 25 mil :/
Heja!:banana:

-Träna in nya (mer eller mindre användbara) trick med valfritt djur
-Dricka kopiösa mängder glögg
-Bygga avancerat pepparkakshus (pluspoäng om det är skalenligt mot något befintligt objekt)
-Äta clementiner och skala bort skinnet på varje klyfta (går för fort annars)
-Ta magbilder med referensclementin (var det inte någon i tidigare årstidstråd som gjorde det?)
-Avancerad navelskådning
-Skriva lååånga rim till julklappar
 
Navlar är ju riktigt intressant för tillfället. Den blir grundare och grundare för varje dag :p

Jag har nu gjort pepparkaksdeg, chokladkola och konstaterat att jag behöver min bästa vän 10 min bort som förr och inte 25 mil :/
Ja visst är det intressant! Jag kan liksom utforska nya områden på min kropp som tidigare varit dolda :p
Sen roar jag mig fortfarande med att buffa på magen så att man får svar, man är ju liksom aldrig ensam!


Jo jag vet hur det är, mina vänner är också utspridda med onödigt långa avstånd. Har faktsikt ingen riktigt nära vän på mindre avstånd än 15 mil, så går det när man flyttat mycket.. tur att det finns telefon i alla fall!:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 194
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Dagbok 1 oktober 2021, skrev jag på att jag mottagit uppsägning med 12 månaders betald uppsägningstid HEMMA, då arbetsgivaren "inte hade...
Svar
0
· Visningar
415
Senast: IngelaH
·
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
524
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 260

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp