Vinterföräldrar 2015- 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Navlar är ju riktigt intressant för tillfället. Den blir grundare och grundare för varje dag :p

Jag har nu gjort pepparkaksdeg, chokladkola och konstaterat att jag behöver min bästa vän 10 min bort som förr och inte 25 mil :/

Det där känner jag igen, min bästa vän bor 30 mil bort. Blir tyvärr inte så ofta man ses och inga spontanbesök direkt :(
min navel försvann för flera veckor sen. Har alltid haft en djup navel men nu pekar den rätt ut och står ut genom kläder och allting...
 
Puh! Vi överlevde en löningshelg på Ikea :D Hemma med spjälsäng med tillbehör, skötbord, byrå och en del andra smågrejer till pyret. Har nu tänt brasan och tänker spendera resten av kvällen i soffan! :up:
 
Jag hade 65F i bh innan graviditet (change, 65E på twilfit)

Så jag kommer alltså behöva G-H i Bh?
Det är helt sjukt stort.

Just nu lever jag i sport bh och har gjort sedan v16 ungefär. Klarar inte av bygel alls just nu. Men tänkte kolla ullared på måndag då jag ska förbi där på en kaffe med en kompis som ska dit.
 
Jag hade 65F i bh innan graviditet (change, 65E på twilfit)

Så jag kommer alltså behöva G-H i Bh?
Det är helt sjukt stort.

Just nu lever jag i sport bh och har gjort sedan v16 ungefär. Klarar inte av bygel alls just nu. Men tänkte kolla ullared på måndag då jag ska förbi där på en kaffe med en kompis som ska dit.

Köpte ett par amningsbhar på gekås senast jag var där, fanns i svart och vitt och var utan bygel. Har 75 f enligt change men gekås storlekar är väl lite annorlunda... tror jag tog 80 c eller d och det satt bra nu med lite utrymme. De var dessutom väldigt bekväma! (Jag har också levt i sportbh sen jag plussade i stort sett då mina bröstvårtor har varit hyperkänsliga hela tiden och inte klarat av friktion alls)
 
Dum fråga kanske- men bindor? Finns det speciella för förlossning eller är det nattbindor som gäller?

Det undrar jag med! Vi ska till stan och handla imorrn och tänkte köpa på mig vanliga tvättlappar, bindor och lite sånt. Men har också funderat på vilka som är bäst.

Riktigt bra med göralös-lista! :) Det där med att baka provade jag mig på, bullar. Jag ska bespara er på alla detaljer, de som vill läsa utförlig redogörelse för den dagens bravader kan få länk till min blogg. Det var fatal katastrof från början till slut..... Jag kom till slut fram till att inte försöka mig på att baka ensam, på tom mage, eller ens alls. :p Fy satan vilken pärs det hann bli! Och fogarna var inte snälla sen på kvällen! Chokladbollar hat jag lyckats med, så det kanske jag ska massproducera framöver. :p Tur syrran (bakproffset i familjen) kommer hem från utlandsstudier om en vecka, då har jag bokat henne för att monsterbaka och lagra. ;)
 
Här får man hjälp om man inte orkar städa direkt efter att ha bakat färdigt.
12274335_10153065238811862_1694335530469999174_n.jpg
 
@Jenka
Jorå, först var det tur att jag hade hunden som kunde städa (jag tappade en smörklick som jag självklart lyckades kliva i utan att jag märkte det och sen smetade runt i hela köket :banghead:), sen ville jag strypa städhjälpen som passade på att vräka i sig av det färdiga resultatet när matte var borta en timme. :rage: Med tanke på hela historien om hur jävligt hela baket gick så var det verkligen droppen när hunden dessutom snott påsar från bordet och kalasat i sig................


Klickade för övrigt hem en amningsbh och ett par olika amningsinlägg idag. Ett par i ull så man förhoppningsvis slipper frysa tuttarna av sig. :p Funderade på ett par såna där bröstvärmare men skippade det.
 
Dum fråga kanske- men bindor? Finns det speciella för förlossning eller är det nattbindor som gäller?

Det undrar jag med! Vi ska till stan och handla imorrn och tänkte köpa på mig vanliga tvättlappar, bindor och lite sånt. Men har också funderat på vilka som är bäst.

Det finns speciella på förlossningen. Nattbindor framstår som trosskydd i jämförelse :p

De flesta smugglar nog hem ett gäng från bb. Sen efter några dagar funkar nog nattbindor för de flesta :)
 
@Balahé
Apropå amningskläder. Är det bra att köpa på sig några typ amningslinnen eller liknande tycker du?
Ja, jag tycker faktiskt det. Har bara två linnen men vill absolut ha fler om vi ska fortsätta att amma. Är sjukt smidigt att inte behöva ta av hela alltet femtielva gånger per dag. Amningslinne ellet T-shirt och en kofta eller liknande är kanon.
 
Du menar dom där i 10-pack för 30 kr? Vita med olika färger på upphängningsöglan?

Dom är iaf superbra att ha!
Använder vid varje matning och sätter under bröstet. Jag har en slabbfia så mjölken hamnar lite varstans. Dom fångar upp det mesta.
Precis dem. Har 20 st men ska lätt köpa minst en paket till. Går minst en sådan per dag här för fröken här glömmer ibland att man måste svälja också, inte bara suga.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Det finns speciella på förlossningen. Nattbindor framstår som trosskydd i jämförelse :p

De flesta smugglar nog hem ett gäng från bb. Sen efter några dagar funkar nog nattbindor för de flesta :)
@Jenka och @Maja_Kandi
Du får bindor så länge du är inlagd, sen tyckte jag att nattbindor funkade bra. Går åt en del så passa på att bunkra om de har erbjudande i affären.
 
Ja, jag börjar då med att säga att jag tjänar inget på att rekommendera denna bindan. Det är enbart en HISS och inte reklam för egen vinst :p

Men denna är det som jag använde(r) nu.
Den är extra lång, extra tjock och jag har inte haft något läckage alls, varken dag eller nattetid. Att den är extra lång är jättebra då jag tycker andra bindor helt enkelt varit för korta, speciellt när man sitter ner och det rinner bakåt. Ett annat plus är att den låter inget när man använder den. Jag testade en annan binda och den lät ju så min man hörde det när jag gick :crazy:

Jag hittade den på Hemköp men den finns säkert på andra ställen. Jag kan också säga att jag gick inom ett apotek innan jag hittade denna för att se om dom hade några stora bindor men deras största var mindre än denna. Hon jag pratade med sa att dom stora bindorna troligen gjordes speciellt åt förlossningen för dom hade aldrig sålt så stora, så försök få med er några extra hem om ni kan.

Denna är det.
AQFAAAAC2jFodHRwczovL2NkbjEuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQ0ODc0MDkzNTQ5NF81NjVhMDgyZTk2MDZlZTFjY2MzNzMwN2QuanBn


Så här lång är den.
AQFAAAACviFodHRwczovL2NkbjEuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQ0ODc0MDk3MDg5NF81NjVhMDg0ZmUwODdjMzJkZDdiY2FlNTMuanBn


Här jämför jag tjockleken med en vanlig Libressebinda med vingar som är ultranågonting med 5 av 6 droppar och denna Alwaysbindan har 6 av 6.
AQFAAAACJ5JodHRwczovL2NkbjIuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQ0ODc0MDk4ODcyNV81NjVhMDg2MTk2MDZlZTFjOTVmYjYxMDMuanBn
 
Precis dem. Har 20 st men ska lätt köpa minst en paket till. Går minst en sådan per dag här för fröken här glömmer ibland att man måste svälja också, inte bara suga.

Precis, dom är super!

Jag började med att köpa 10 st för att se om behovet fanns och det gör det, å imorgon ska vi till Ikea så kommer köpa ett paket till.
Det är nog lika bra om man ger ersättning med dessa. Bra att lägga på axeln när bebis ska rapa om det kommer upp lite samtidigt och likaså vid slabb vid matningen.
 
Tusen tack till @Matmissbrukaren! :bow: Det där var ett väldigt givande inlägg! Såna ska jag leta efter imorgon! :) Har alltid haft problem med väldigt riklig mens, typ niagarafallet på tre dagar, och har haft stora bekymmer med läckage nattetid - tills jag kunde börja använda tampong och livet plötsligt underlättade enormt! :p Så det känns som att jag provat varenda stor binda som finns, men den där har jag faktiskt inte haft. Vet att man inte ska använda tampong efter förlossningen så har varit lite bekymrad för hur jag skulle kunna ligga ner öht... Men man är väl kanske ändå upp om nätterna ;) så det inte hinner börja läcka innan man byter igen.

De där lapparna ni skriver om fick jag tips om förut också så har faktiskt köpt hem tjugo stycken (har jag för mig). Kul att det är fler som uppskattar dem! :)
 
  • Gilla
Reactions: MM
Vet inte hur de är hos er,och jag har endast erfarenhet av förlossning genom tv. Men de bindor jag sett då är samma som äldre personer använder vid inkontinensbehov (ej tenas små) och hör i Finland hittar man faktiskt sådana i samma hylla som bindor, typ vuxenblöjor
 
Jag använde förlossningsbindor köpta på apoteket. För efter någon veckas tid så blev jag så fruktansvärt irriterad av plastmaterialet i vanliga bindor. Höll på att få spunk. Förlossningsbindorna fanns både i plast- och icke-plastvarianten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 194
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Dagbok 1 oktober 2021, skrev jag på att jag mottagit uppsägning med 12 månaders betald uppsägningstid HEMMA, då arbetsgivaren "inte hade...
Svar
0
· Visningar
414
Senast: IngelaH
·
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
524
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 258

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp