Bukefalos 28 år!

VMA i Stockholm

Idas

Trådstartare
Hesa Fredrik ljöd just över Stockholm. Troligtvis något tekniskt fel, men fortfarande lite obehagligt. Vad gör man egentligen om det är skarpt läge? Stänger fönster? Tar skydd?
 
Hesa Fredrik ljöd just över Stockholm. Troligtvis något tekniskt fel, men fortfarande lite obehagligt. Vad gör man egentligen om det är skarpt läge? Stänger fönster? Tar skydd?

Var det det ?? Tänkte samma sak!
Hur fan är det ens möjligt att det låter så högt, är det nån slags högtalare eller likn? Kändes som att trumphinnan skulle sprängas och hunden gömde sig under soffan.
 
Var det det ?? Tänkte samma sak!
Hur fan är det ens möjligt att det låter så högt, är det nån slags högtalare eller likn? Kändes som att trumphinnan skulle sprängas och hunden gömde sig under soffan.
Tror det sitter mistlurar strategiskt utplacerade på olika tak!
 
när hesa fredrik går igång, eller VMA, ska man gå in och stänga fönster, dörrar och ventialtion. Samt lyssna på P4 för vidare information.
Krisinformation.se kan man också titta på, det är den kanalen myndigheter använder sig av vi kriser. Det är också den sidan som innehåller verifierad information, alltså inga rykten. Även om den kommer ut något senare än ex expressen, så lita på krisinformation.se Inte Expressen.

Man kan också ringa 113 13 som är det nationella krisnumret för att få information. Den information som finns på 113 13 är också verifierad.
 
Varför skulle det inte varit ett fel?

Men dålig beredskap uppenbarligen. De som testade larmet kan ju knappast ha missat att det började tjuta ute. De borde då gått ut med information direkt, inte väntat på att allmänheten och media skulle börja trycka på.

Varför skulle ett fel på VMA slå ut saker runt om? Och varför tog det nästan 10 min innan första media fick info?
 
Varför skulle ett fel på VMA slå ut saker runt om? Och varför tog det nästan 10 min innan första media fick info?
Det var ju inte VMA:et som slog ut websidorna utan det kom som följd av att larmet ljöd och att ingen information kom i de förväntade kanalerna, varför folk försökte få fram information själva.

Och ja det är ju skitdåligt att polisens hemsida och msb.se går ner vid en sån här händelse men jag tror inte på sabotage. I så fall hade väl även tidningarnas hemsidor drabbats.
 

Liknande trådar

Samhälle Så var det dags för den årliga plågan och ångesten hos våra fyrfota vänner över det helvete som fyrverkerier innebär. Hur förbereder ni...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
5 471
Senast: Sel
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
9 007
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 245
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag är 22 år gammal och har varit sjukskriven i 4 år. Kraschade med ork, har fortfarande inte fått någon tydlig diagnos men läkarna...
2
Svar
36
· Visningar
4 152
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp