Vr kan man hitta avtal för timlön på hästskötare?

Sv: Vr kan man hitta avtal för timlön på hästskötare?

Jag undrar om det är någon som arbetar som hästskötare och har tillgång till fackets kollektivavtal. Efterssom jag inte är medlem in facket och inte kommer bli medlem heller så undrar jag om nån vänlig själv kan maila ett avtal för en heltidsarbetande hästskötare.

:bump:
Varför vill du använda deras avtal om du inte vill vara med och betala fackavgiften? Fackavgifterna går ju till att förhandla och göra avtalen.

Till er som skrivit om att facken inte lämnar ut lönenivåer till de som inte är medlemmar: Jag tycker inte att det är speciellt konstigt att facken inte vill lämna ut info till "ickemedlemmar", det är som att gå in på en restaurang och begära att få kockens recept utan att äta där.
 
Sv: Vr kan man hitta avtal för timlön på hästskötare?

Om man har funderingar på att börja inom ett yrke eller utbilda sig till det är det mycket vettigt att vilja veta hur lönerna ligger! Jag kan inte förstå varför något fackförbund inte skulle vilja lämna ut sådana uppgifter. Det är ju ett tillfälle för medlemsvärvning också. ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag söker en häst jag hade hand om en tid för några år sedan. Har undrat vart den tog vägen, då ägaren inte velat uppge det. Han...
Svar
16
· Visningar
1 356
Senast: Rosett
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 010
Senast: Niyama
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 498
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 289
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp