Ytterligare en buke-bebis!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ytterligare en buke-bebis!

Grattis till nya familjemedlemen.

Barn är det bästa lån man kan ha i livet


Elisabeth
 
Sv: Ytterligare en buke-bebis!

glömde namnförslaget:

Theodor, tyckte det passade så bra med Vidar.

Vidar och Theodor , ligger bra i munnen. :)


Elisabeth
 
Sv: Ytterligare en buke-bebis!

mandalaki skrev:
Ojdå, det hade jag med när jag föddes. Två varv. Som du ser får man APPSELUT inga men av det :p :banana: :p

Det hade min son med och det enda men han har fått av det verkar vara ett sjujävla humör och sedan är han envis så in i bomben.

Eller går det kanske att ärva av sin mamma :angel: nej så kan det väl inte vara???

Anneli
 
Sv: Ytterligare en buke-bebis!

Grattis!!
(Min son hade också navelsträngen runt halsen, hade halvtaskig apgar men det blev inga problem efteråt).
Mysigt med bebis :love:
 
Sv: Ytterligare en buke-bebis!

:) Grattis hela familjen!! Skönt att allt gick bra! :)
 
Sv: Ytterligare en buke-bebis!

Kan väl bara instämma med alla föregånede och säga GRATTIS!

Jag är jätte nyfiken på vad det kan tänkas bli för namn - fortell!
 
Sv: Ytterligare en buke-bebis!

Namnet är under utprövande ;)

Bebin är med pappan på superduperBB (välkommen Grim!!) och jag är på väg för att lämna storebror en stund på dagis.

Tror inte heller att navelsträng runt hals har med envishet att göra - varken jag eller Vidar hade det förstnämnda vad jag vet :angel: men om det är biologiskt eller socialt arv kan ni kanske rösta om tills jag är tillbaka :D


Kram på alla :love:
 
Sv: Ytterligare en buke-bebis!

Grattis Tim! Jag riktigt känner bebisdoften. :love:

Malin
 
Sv: Ytterligare en buke-bebis!

Hm jag trodde att BB var till för att mamma skulle få vila upp sig lite... Men det kanske var pappan som behövde vila mera? ;)
 
Sv: Ytterligare en buke-bebis!

...pappan byter just nu bajsblöjor och tvättar bebis medan mamman smygsurfar på jobbdatorn på väg till apoteket :angel:
 
Sv: Ytterligare en buke-bebis!

Haha :p

Allvarligt, så blir jag beklämd av nappandet. Att det är det som är "Golden standard" från första timmen och ingen ifrågasätter det. De jämngamla (vi kom i en babyboom) - alltså bara dygnsgamla bebisarna - som verkligen behöver all vakentid till att stimulera igång mjölkproduktionen och träna amningsgrepp är redan slentriantystade med nappar :mad: Frågar man varför så säger mammor bara oförstående "vadå varför, barn ska HA napp annars kanske de skriker" typ. Jag vet att många här har mer medvetet valt att senare ge napp och försökt skilja på hunger/sugbehov, men mitt intryck är att det ändå är så himla vanligt att man bara proppar till munnen utan att tänka ALLS, fast man vet att det försvårar för en bra amning, inducerar ett beroende och kanske inte är nödvändigt.

Jag tycker nyfödda ska få ha föräldrar och tuttar :cry:
 
Sv: Ytterligare en buke-bebis!

Silverkedjan skrev:
Jag tycker nyfödda ska få ha föräldrar och tuttar :cry:
Håller helt med där. Mina har tuttat som tokar när dom var nyfödda, men så kom maten igång fort och dom hade inga problem att suga och hann inte gå ner mycket i vikt innan det vände
:idea:

Sen har dom fortsatt amma i varierande grad i tre år var, så jag är vid det här laget uppe i totalt 9 års amning. Snacka om välanvänd :angel: :rofl:

Dessutom har jag blivit inspirerad av en annan tråd här på buke och kommit fram till att jag vill ha en bärsjal :) så det tänker jag önska mig när jag fyller, jag borde hinna få den innan babyn kommer ;)
Då kan jag ha den lilla riktigt nära :love: sen kan jag ju knyta fast den på pappan också :idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 858
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 867
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej! Har en häst som vi upptäckte en svullnad på insidan av höger bak på gaffelbandet, visade sig vara en gammal gammal skada som...
Svar
5
· Visningar
1 157
Senast: Sirap
·
Hundhälsa Jag skulle behöva råd. Bruce har lite känslig mage, han kräks lätt galla om han inte äter regelbundet och får han i sig något som inte...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
14 762
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inredningstråden, del 2
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp