Bukefalos 28 år!

Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Jag ska beställa boots till min häst, men vet inte vilken storlek som passar. Han är ca 155 cm hög och ser ut som en ponny, har strl 2 i...
Svar
7
· Visningar
2 390
Senast: sweep
·
Utrustning Kan någon tipsa mig om en sadel med rejäla stöd för benen?Eftersom min sits behöver "hjälpas upp lite" skulle en sådan sadel vara...
Svar
4
· Visningar
819
C
Utrustning Har skrivit förut om en bett fråga till en känslig ridskolehäst... Fick många förslag till ett tredelat smalt bett. Han går nu med ett...
Svar
7
· Visningar
868
Senast: Jessica
·
Utrustning Har nu provat en uppsjö av sadlar med olika bomvidder, problemet är att "normal" varierar så vansinnigt mycket mellan sadlarna, kan...
Svar
12
· Visningar
3 047
Senast: Fifflan
·
Utrustning Ska sy paddar att ha under lindorna i transporten, stora paddar ska det vara och vadderade! Men vilka mått kan bli bra? "Vanliga" paddar...
Svar
5
· Visningar
864
Senast: Rea
·
I
Utrustning varför kan man inte ha elastiska lindor direkt mot hästens ben egentligen? man har ju bara lärt sig att det inte ska vara så , men...
Svar
14
· Visningar
1 181
Senast: suisyola
·
O
Utrustning har sett på ett flertal inlägg, att det står att eko oljan inte är bra för lädret. det står även "Kolla mickes tråd" ja har letat å...
Svar
13
· Visningar
1 214
Senast: Immer
·
F
Utrustning Vad i hela friden? :confused: :D http://cgi.glirnashopen.com/cgi-bin/images/bett_rakt_2.jpg "Ett rakt muffbett från Globus framtagen av...
Svar
15
· Visningar
7 079
Senast: Farouk
·
S
Utrustning Ska man tvätta dem med vanligt schampo eller skimmelschampo?
Svar
19
· Visningar
1 803
Senast: amkm
·
B
Utrustning Ja, då köpte man ju en ny häst i Torsdags! :love: Han är helt underbar att rida, men när jag red igår och när jag red idag så kändes...
Svar
14
· Visningar
1 225
Senast: Gilan
·
S
Utrustning Hästen jag ridit i flera år har det senaste året ridits på ett rakt, smalt, svagt böjt bett. Nu har hon som för närvarande rider...
Svar
7
· Visningar
850
Senast: sarinon
·
L
Utrustning Är inte så inne på det här med tömkörning men har börjat tömköra pållan en del, Och har med hjälp av tömmarna spänt in henne , Men...
Svar
12
· Visningar
1 262
Senast: Liten_men_tuff
·
Utrustning :) Vad tycker ni är ett "rimligt" pris på en Begagnad Hubertus Flexline dressyrsadel, svart 17 tums, vid bom, långa stroppar. Runt 4 år...
Svar
3
· Visningar
696
Senast: Fraise
·
C
Utrustning Går i sadelköpsfundering och letar efter en sadel som är förhållandevis billig men bra (den skall inte användas mer än max ett par...
Svar
8
· Visningar
836
Senast: Catinca
·
Utrustning Ni som har BE-kort: vilken totalvikt har ni på er trailer? Jag kollade med försäkringsbolaget och det finns en gräns just vid 2000 kg...
Svar
9
· Visningar
1 123
Senast: Fraise
·
D
Utrustning har hållit på med hästar i 9 år men aldrig tolkat :o men nu tänkte jag prova (eller en kompis ska få prova så rider jag..) men nu till...
Svar
7
· Visningar
1 541
Senast: svea
·
Utrustning Borde väl passa bäst här. Så vad har ni för bilar och hur funkar dom. Är det lätt att hitta nya delar och vilka drar bäst, vad kostade...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 240
Senast: LoveRindi
·
T
Utrustning Nån som vet om det är bra? Ska ha som svett - transport - och tävlingstäcke. :) Typ. Kan man specialbeställa det assnygga mörkblå med...
2
Svar
26
· Visningar
1 942
Senast: Farouk
·
S
Utrustning Det här med bett är en tricky grej...Vad är det för skillnad mellan vanliga tränsbett och eggbett eller bridongbett?
Svar
4
· Visningar
700
Senast: pinky
·
N
Utrustning Hej på er... Min kompis nämde att jag borde skaffa en gummibeklädd hästsko till min häst för att det skulle vara bättre för hästen. Jag...
Svar
4
· Visningar
1 313
Senast: korsningsponny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp