Bukefalos 28 år!

Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller helt med. Och som mannen jag träffat nu en hel del, han ser inte bra ut på bild, men är så attraktiv när vi ses att min hjärna ibland slutar fungera :p

Kul att du kommit igång med Tinder! :) Jag har träffat båda mina KK samt min nuvarande dejt (som mer och mer verkar luta mot att bli enbart ligg han med) via Tinder!

Annars håller jag med dig, attraktion sitter mestadels i annat än utseende och hur man ser ut på bild. Jag ska därför bli lite bättre på att träffa folk IRL!
 
Accepterar du det svaret om man pratar om mäns löner och maktpositioner? "Det finns män som tjänar mycket och lite precis som det finns kvinnor som tjänar mycket och lite så lägg ner om att prata om att män skulle tjäna mer pengar"
Förstår inte alls vad det har med saken att göra? Jag tycker att @Heros kontstanta påstående om att det är så mycket enklare för kvinnor när det gäller dejting och sex börjar bli extremt tröttsamt eftersom flertalet faktiskt inte känner igen sig i det. Att män generellt tjänar mer än kvinnor är ju statistiskt underbyggt och att det självklart förekommer skillnader på individnivå.
 
Om man inte ens får chansen är det svårt att lämna ett intryck :).
Du har ju chansen i din text! Lyser en gnutta av din bitterhet igenom så är det lätt förklarat varför du inte får några matchningar.... Dina "sanningar" är inte relevanta i din profiltext utan får kvinnor att inse att du är bitter = no match in hell.
 
Det är nog en ganska dödfödd strategi. De flesta, både tjejer som killar, är ju antagligen inte på gymmet för att ragga.

Jag hade visserligen älskat att träffa någon på gymmet! Nu går ju jag på tjejgym så det halverar ju utbudet (minst)..

Men det hänger väl också på hur. Hade någon snubbe kommit fram och sagt "Tjenna kexet här står du och gör squats!" så hade han fått en hantel i huvudet. Hade man däremot lärt känna någon på gymmet utan att det raggas, utan bara snackas, så hade jag tyckt att det vore ett kul sätt att lära känna folk på! Igår var jag exempelvis på ett boxningspass och körde tillsammans med en tjej. Vi hade skitkul och snackade lite i omklädningsrummet sen. Inte för att jag är intresserad så men, du fattar, skillnad på småsnack/häng och ragg!
 
Förstår inte alls vad det har med saken att göra? Jag tycker att @Heros kontstanta påstående om att det är så mycket enklare för kvinnor när det gäller dejting och sex börjar bli extremt tröttsamt eftersom flertalet faktiskt inte känner igen sig i det. Att män generellt tjänar mer än kvinnor är ju statistiskt underbyggt och att det självklart förekommer skillnader på individnivå.

Men det finns massor av statistik som pekar på att kvinnor får fler likes, matches, meddelanden osv på dejtingsajter också.
 
Men det finns massor av statistik som pekar på att kvinnor får fler likes, matches, meddelanden osv på dejtingsajter också.
Från Sverige?
När jag frågat dig om källor förut så har du visat artiklar från andra länder.
Sen är vi många som säger att det inte stämmer för oss. Så i såna fall är det ju några få kvinnor som får mkt och drar upp statistiken.
 
Men det finns massor av statistik som pekar på att kvinnor får fler likes, matches, meddelanden osv på dejtingsajter också.
Jag fick troligen mer matches på tinder när jag höll på, men mina matches slutade i en dejt. @Hero har mig vetterligen varit på fler dejter. För min del var det många som inte svarade trots att jag skrev först och om de svarade var det ofta korta svar som inte gick att bygga någon konversation på och allt rann ut i sanden. Så fler matchningar är inte lika med ett enklare dejtingliv eller attman faktiskt träffar någon. Tinder var inte för mig - jag trivdes bättre med att träffa folk i verkliga livet trots att jag har introverta drag.
 
Från Sverige?
När jag frågat dig om källor förut så har du visat artiklar från andra länder.
Sen är vi många som säger att det inte stämmer för oss. Så i såna fall är det ju några få kvinnor som får mkt och drar upp statistiken.
Men alla män tjänar inte heller mer än alla kvinnor, det är även fler män som är hemlösa. Det hindrar inte att män tjänar mer i snitt och har fler personer i maktpositioner. Jag tror inte att det är "några få", det är nog större delen men sen finns såklart undantag men egentligen måste man då jämföra dessa mot manliga motsvarigheterna.

Och jag ser ingen direkt anledning till varför det skulle vara annorlunda i Sverige, var även någon i tråden som för några sidor sen gjorde ett eget experiment med killkompisar och skillnaderna är såna att man inte kan säga att det nog bara var tur.
 
Jag fick troligen mer matches på tinder när jag höll på, men mina matches slutade i en dejt. @Hero har mig vetterligen varit på fler dejter. För min del var det många som inte svarade trots att jag skrev först och om de svarade var det ofta korta svar som inte gick att bygga någon konversation på och allt rann ut i sanden. Så fler matchningar är inte lika med ett enklare dejtingliv eller attman faktiskt träffar någon. Tinder var inte för mig - jag trivdes bättre med att träffa folk i verkliga livet trots att jag har introverta drag.

Hero lägger nog ner rätt mycket tid på tinder och är även drivande mot att få till just dejts, om du skulle lägga ner lika mycket tid och vara lika drivande så skulle du antagligen få till mångfaldigt fler dejts än vad han skulle få också.
 
Hero lägger nog ner rätt mycket tid på tinder och är även drivande mot att få till just dejts, om du skulle lägga ner lika mycket tid och vara lika drivande så skulle du antagligen få till mångfaldigt fler dejts än vad han skulle få också.
Fast hur vet du det?
Flera av oss påpekar ju hela tiden att vi inte alls kan välja och vraka och att det är svårt. Varför tar du inte in det? Alla vi i tråden som säger att inkorgen gapar tom - är vi blinda då? Samtidigt som vissa killkompisar får massa Mail och svar.
 
Från Sverige?
När jag frågat dig om källor förut så har du visat artiklar från andra länder.
Sen är vi många som säger att det inte stämmer för oss. Så i såna fall är det ju några få kvinnor som får mkt och drar upp statistiken.

Det där är intressant att du tar upp, jag har inte ens tänkt på det. Men från vad jag har förstått från mina utländska vänner (som bor och verkar utomlands) så ser dejtingscenen annorlunda ut. Troligtvis på grund av att könsroller är mycket starkare i många andra länder än vad det är i Sverige idag. Min vän från Texas har berättat att det är väldigt traditionellt där, där männen bjuder ut och betalar osv.
 
Generellt sett så får kvinnor fler besök, fler meddelanden, likes än män på diverse dejtingsidor. Vilket är logiskt eftersom antalet män i regel överstiger antalet kvinnor med råge. Vore förhållanden de omvända skulle det se omvänt ut. Såklart.

Går man ner på individnivå så finns det givetvis kvinnor som får få besök, få mail/meddelanden, likes och lika givetvis män som får massor med besök, likes, mail/meddelanden, men tittar man på män och kvinnor som grupp så får kvinnor fler besök, meddelanden, likes än män.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Vi fortsätter odla. Mitt lilla päron (Wasa) blommar för första gången! Det stora i bakgrunden har blommat tidigare (har för mig att...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
7 676
Relationer Liksom ensam mamma söker, Bachelor och annan multi-dating. Varför köra denna kränkande urvalsmetod. Typ jag dejtar er alla samtidigt och...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
11 649
Senast: MJLee
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
12 603
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
3 071
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp