Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte, varför är det så intressant att hävda könsroller och liknande i andra sammanhang? Antagligen för att man ska kunna reflektera över sitt eget och andras beteenden och hur dessa påverkar en själv, även vad man kan göra själv för att förändra dessa könsroller.

Man kan även fråga sig varför det är så oerhört intressant att hävda att det INTE är så när mycket pekar på det?

Jag kan tycka att det är trist både att hävda könsroller, och att hävda att dom inte existerar. Det är mycket roligare att fokusera på vad individer sysslar med, känner, upplever osv.
 
Men snälla, sluta! Till och med när han inte är här lyckas @Hero kapa tråden?

Din jämförelse med mäns löner och makt är dessutom sjukt löjlig.
Jag jämför enbart logiken i att peka på undantag. Oavsett vilket, jag ska lägga ner den diskussionen eftersom den leder ingenstans och folk har redan bestämt sig för hur man vill se på världen, av någon anledning.
 
Inte för att vi inte gillar fria vikter, vill jag bara tillägga. Älskar mitt tjejgym, där är det fullt av brudar bland fria vikterna :love:

Vill bara tillägga att när jag skriver smal och vältränad. Menar jag inte som en muskulös tjej. Utan en tjej som är smal och vill hålla sig i form. Sthlm´s tjejen sprang milen 3 gånger i veckan. Henne skulle jag kalla för vältränad :).
 
Jag kan tycka att det är trist både att hävda könsroller, och att hävda att dom inte existerar. Det är mycket roligare att fokusera på vad individer sysslar med, känner, upplever osv.

Och du ser ingen risk för att du förhåller dig så till det här just för att i det här fallet är könsrollerna inte något som orsakar mer problem än bra saker så du kan nöja dig med att se på individer?
 
Vill bara tillägga att när jag skriver smal och vältränad. Menar jag inte som en muskulös tjej. Utan en tjej som är smal och vill hålla sig i form. Sthlm´s tjejen sprang milen 3 gånger i veckan. Henne skulle jag kalla för vältränad :).

Jag springer ett par mil varje vecka, är starkare än de flesta jag känner men är inte särskilt smal för det :p
Men i bra form är jag absolut.
 
Jag springer ett par mil varje vecka, är starkare än de flesta jag känner men är inte särskilt smal för det :p
Men i bra form är jag absolut.

Därför jag skriver smal och vältränad. Man kan vara smal och otränad. Men även mullig och vältränad.
Hon hade alltid varit smal hela sitt liv. Sån som kan äta utan att gå upp i vikt, precis som jag. Men även om man är smal är det bra med en hälsosam livstil tycker jag :).
 
Och du ser ingen risk för att du förhåller dig så till det här just för att i det här fallet är könsrollerna inte något som orsakar mer problem än bra saker så du kan nöja dig med att se på individer?

Missade du mitt inlägg om hur jag jobbar på att ändra könsroller?
 
Min slutkläm och egentliga poäng är att jag önskar att alla kvinnor här ska embrace the possibilities, det är vi som bestämmer och styr vårt egna skepp! Det är därför jag alltid uppmanar att om man söker kk, var tydlig med det och våga vara stark i det. Om man gillar en kille på en dejtingsajt, skriv till han! Svarar han inte så skriv till en till, osv tills vi får det resultat vi VILL ha.

Våga ta för er, våga vara starka i er sexualitet och er själva som personer. Ni blir inte mindre värda eller osexiga bara för ett en kille inte svarar eller unmatchar!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Liksom ensam mamma söker, Bachelor och annan multi-dating. Varför köra denna kränkande urvalsmetod. Typ jag dejtar er alla samtidigt och...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
11 416
Senast: MJLee
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
10 11 12
Svar
236
· Visningar
9 191
Senast: em76
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
237
Senast: em76
·
Skola & Jobb Vet att jag såklart kan kontakta skolan bara undrar om detta är något obegripligt för fler än mig?? Jag tappar bort mig i detta med SFS...
Svar
10
· Visningar
459
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp