Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alla är ju inte som en själv och när jag anser något vara klart och utrett så har jag ju inte så mycket mer att säga om det än vad jag redan sagt, så vad ger det då?
Jag personligen skulle bli ganska :crazy: om nån jag dejtar vill älta något som jag själv anser är uppklarat och historia och speciellt om jag framfört det.

Ibland förstår man bara inte (var)andras behov av att reda ut in i minsta miniatyrdetalj, speciellt inte om man själv inte alls uppfattade ursprungshändelsen ens i närheten som motparten. Antingen är det en dealbreaker eller så får man helt enkelt konstatera att inte alla har samma behov av att analysera sönder allt i sin strävan efter att motparten ska bli "omvänd" och förstå precis exakt hur en själv tycker, tänker, känner och reagerar.

Ibland har det varit jag som fått konstaterat att vi inte alls ser och upplever samma händelse likadant och att motparten inte vill/kan analysera det hela på samma sätt som jag och då får jag släppa det.

Ger relationen mig något, så jobbar jag på den. Ger den mer bekymmer än glädje, så släpper jag hela relationen. Gäller oavsett det är en mer romantisk relation eller en mer vänskaplig sådan.
 
Jag personligen skulle bli ganska :crazy: om nån jag dejtar vill älta något som jag själv anser är uppklarat och historia och speciellt om jag framfört det.

Fast i en relation så handlar det ju om att du inte kan bestämma vad som är uppklarat och inte. Den andre personen kanske fortfarande är sårad, oavsett vad du bestämt, och då känns det ganska drygt att bli ":crazy:" över dennes känslor.
 
Fast i en relation så handlar det ju om att du inte kan bestämma vad som är uppklarat och inte. Den andre personen kanske fortfarande är sårad, oavsett vad du bestämt, och då känns det ganska drygt att bli ":crazy:" över dennes känslor.

Jag kan tillägga att det här alltså inte handlar om ältande. Vi hamnade i en konflikt och eftersom vi inte lyckades mötas så bröt jag. Det gick ganska snabbt, varför jag i efterhand blivit osäker på om jag verkligen tog rätt beslut eller om det mestadels handlade om kommunikationsmissar. Varför jag öppnade dörren för diskussion, igen. Varpå han stängde den, igen.

Vi är alltså inte rätt för varandra, och hans sätt att hantera konflikter kanske skulle passar någon annan bättre.
 
Antingen är det en dealbreaker eller så får man helt enkelt konstatera att inte alla har samma behov av att analysera sönder allt i sin strävan efter att motparten ska bli "omvänd" och förstå precis exakt hur en själv tycker, tänker, känner och reagerar.

I dumpningssammanhang har jag tidigare varit just sådär mån om att den andre ska FÖRSTÅ. Men blir det aktuellt igen ska jag försöka behärska det där. Skit samma om vi FÖRSTÅR varann, det är ju över. Bättre att gå vidare än att göra det såriga ännu mer sårigt.
 
Hörru @Hero . Ska du inte bara fråga den ljuvliga @Singoalla om hon vill dejta dig nu? Eller ska du småinsinuera i den här tråden också?

@Singoalla angående avstånd tänker jag: varför gå över ån efter vatten:D



Med vänlig hälsning,

Farbror Barbro

Haha, @Singoalla har ju redan Mr Perfekt :D
Dessutom faller det på cykelavståndet. Visserligen har jag cyklat vätternrundan på 30 mil men det är ju fortfarande 10 mil till att cykla :p.
För det tredje är hon ju främst ute efter KK´s och jag vet inte om hon är värd att åka 40 mil för ett ligg? :laugh:.
 
Haha, @Singoalla har ju redan Mr Perfekt :D
Dessutom faller det på cykelavståndet. Visserligen har jag cyklat vätternrundan på 30 mil men det är ju fortfarande 10 mil till att cykla :p.
För det tredje är hon ju främst ute efter KK´s och jag vet inte om hon är värd att åka 40 mil för ett ligg? :laugh:.

Ah. Slutar du insinuera att hon är för bra för dig då?


Jag är lite kär i @Singoalla btw, men är nöjd så:D.
 
Fast i en relation så handlar det ju om att du inte kan bestämma vad som är uppklarat och inte. Den andre personen kanske fortfarande är sårad, oavsett vad du bestämt, och då känns det ganska drygt att bli ":crazy:" över dennes känslor.

Så kan man ju också tolka det, men vänder man på steken så blir det ju motparten som kör över mig om jag framfört att jag har inget mer att säga, att jag inte förstår syftet med att älta i en halv evighet. Det skulle i af jag tycka vara väldigt drygt.

Eller menar du att den som har behov av att älta, av att analysera allt in i detalj om och om och om igen, har nån form av vetorätt över när man faktiskt får acceptera att här kommer vi inte längre, så det är dags att släppa och gå vidare :confused:

För mig har det inte funkat så, vare sig jag varit den som velat älta lite eller den som anser det vara historia. Men jag är ju ganska verbal, så det har jag ju också framfört och eftersom ingen av de jag varit i en relation med är imbeciller (inte jag heller) så har de/jag förstått att det är dags att släppa. Vi kommer inte längre, om än kanske inte hållit med då behovet av att älta ännu mer funnits.
 
Militären ska visst bort från stan i några veckor. Får hitta nån som kan underhålla mig tills dess :D

Gett dejten ett ultimatum. Som han läst, men inte svarat på.
 
Så kan man ju också tolka det, men vänder man på steken så blir det ju motparten som kör över mig om jag framfört att jag har inget mer att säga, att jag inte förstår syftet med att älta i en halv evighet. Det skulle i af jag tycka vara väldigt drygt.

Eller menar du att den som har behov av att älta, av att analysera allt in i detalj om och om och om igen, har nån form av vetorätt över när man faktiskt får acceptera att här kommer vi inte längre, så det är dags att släppa och gå vidare :confused:

För mig har det inte funkat så, vare sig jag varit den som velat älta lite eller den som anser det vara historia. Men jag är ju ganska verbal, så det har jag ju också framfört och eftersom ingen av de jag varit i en relation med är imbeciller (inte jag heller) så har de/jag förstått att det är dags att släppa. Vi kommer inte längre, om än kanske inte hållit med då behovet av att älta ännu mer funnits.

Det måste ju finnas en rimlig nivå på när man måste släppa och gå vidare, och när man kan prata. Jag förstår bara inte varför diskussionen kommit in på att älta i en halv evighet och analysera in i minsta detalj, när det inte alls är vad det handlar om i mitt fall? Jag antar att jag tar lite illa upp när det dyker upp sådana exempel här när fallet vi började prata om är min egen olycka. Där det inte alls ältats, utan där en konflikt har huggits av direkt av en person som inte vill ta i den med tång.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Liksom ensam mamma söker, Bachelor och annan multi-dating. Varför köra denna kränkande urvalsmetod. Typ jag dejtar er alla samtidigt och...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
11 376
Senast: MJLee
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
7 628
Svar
1 292
· Visningar
132 476
Senast: lil-sis
·
Juridik & Ekonomi Jag har precis börjat ta ut min Allmänna pension. Har tyvärr ingen tjänstepension. Men jag kommer att fortsätta jobba - frilanskontrakt...
Svar
2
· Visningar
486
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp