Bukefalos 28 år!

Arabavel 2008

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel 2008

Grattis till dräktigheten!

Jag har varit inne med mitt stoföl på klinik idag och hon har äntligen fått lite mera frihet.

Vi ska in den 6 augusti nästa gång för att röntga och vi hoppas då att frakturen läkt helt.
 
Sv: Arabavel 2008

Skönt att det går åt rätt håll.

Vet någon om det finns resultat ute ang sportcupen? Jag skulle ju dit o se Legendaria bla men kom inte iväg pga av olika omständigheter.
 
Sv: Arabavel 2008

Puttar upp tråden med en bild på min gammelvalack som är konvalecent och bara ska skrittas....

Ni ser ju hur det går :grin:

psemarids277.jpg
 
Sv: Arabavel 2008

Grattis till Legendaria o Maja Uddgård o som kom 2a i stoklassen i Strängnäs.
Hade ju så gärna velat se Salles dotter live. Men tyvärr kunde jag inte komma iväg...:(
Någon som har bilder på henne?
 
Sv: Arabavel 2008

Heisann

Min hjemmeside http://www.kaprici.com er oppdatert med bilder fra det internasjonale showet i Norge i juni.
Foreløpig kun junior&senior hopper(ston).
Hingstene kommer om noen dager.

Ligger inne på "galleri hester".

Her er noen, ta en titt på min side om du vil se resten:)

MC Alexis
Halden2008773.jpg


Chaquira
Halden2008648.jpg


Halden20081228.jpg


Halden2008494.jpg


Bacarolla
Halden2008386.jpg


Berninna
Halden2008697.jpg


Marwan Al Shakila
Halden2008217.jpg




Birthe
 
Sv: Arabavel 2008

Nazira (Gomir x Nazana - Maz) är betäckt med Bayard
Kaabata (Maz x Kaponia - Pohaniec) är betäckt med Nipr
Asteroida (Glaz x Aikida-Charkow) är betäckt med Black Turbo
Prosessa (Rousseau x Prusznega- Probat) är konstaterat dräktig med Samsheik (Sambor x Cassels Genua).
Silver Caladora (Cala dÒr x Silver Zeefir- Zareef) konstaterad dräktig med Gimmick
DA Ciemona KER (Daker x Ciekawa) är betäckt med Ege
Doda (Endel x Dekada) ska betäckas med Ege
Alouize (Nimbusz x Darlina) dräktig med Black Turbo
Nieszpora (Chock x Nianka) ska betäckas med Black Turbo
AH Walencia (R Ali Bey x Walkyria el Jamaal) dräktig med Black Turbo
TS Cimadonna (Pakistan x Cindy) dräktig med Black Turbo
Roxanne (Bayard x Ragazza) konstaterad dräktig med El Amin
Biscaya ( Dynamo - Belissima) är betäckt med Cross.
Exanadu (Europejczyk - Etruska) är konstaterad dräktig med Don Bull
WW Karmenzitaa (Naizaak x Kastanjet e Zareef) är dräktig med Perignon Al Amar (Angels fall first)
Louyoune (Ramses x Loufianaah e Fynt) är dräktig med Perignon Al Amar (Angels fall first)
Zefirka PL (Eldon PL x Zenobia PL/Endel PL) ska betäckas med Ecaho PL
Pselma (Magnum Psyche x artemis) ska betäckas med Thee Apprentice (Versace x Legacys Diva)
Sahara Sundance (GB) (Golden Samurai x Sunlea Darreana) är konstaterad dräktig med Gimmick
Nevada (Mamba x Nuxia) är konstaterad dräktig med Gimmick
Adeline (Pankin x Adelaide) är betäckt med Gimmick
Procordia (Eldorado x Pochodnia) är konstaterad dräktig med Gimmick
Illuztra (Lamark x Imppaala) ska betäckas med Ege
Golden Question (Garizim x Golden Hazel/Red Baron) är betäckt med Elcatero
Salaterka (Elton-Sapala/Cadyk PL) ska betäckas med Ecaho PL (Pepton PL-Etruria PL)
Sulana (Kaiser-Exodus-Dardir) dräktig med Mambo
Gancia (Samurai - Sharante/The Shah) betäckt med Gimmick
Caira (Mustapha - Kiara bint Karita/Achim) betäckt med Gimmick
Mysteria (Demon - Mystika) ska betäckas med Ege
Pearl (Da Capo - Silver Samum/Essaul) är betäckt med Ibn Imminn
Lawca (Da Capo x Lalwa) betäckt med Crown Prince
Tabasca (Alt PL x Tatarka) betäckt med Emigrant
Eurytmia (Algorytm x Eurazja PL) betäckt med Crown Prince
Primavera ( Monmartr SU x Preria SU) betäckt med Emigrant)
Blameless ( Bengali D´Albret x Elastica ) ska betäckas med Grand
Wictoria Sheik (Samsheik x Eldorana) är dräktig med Daffaq
 
Sv: Arabavel 2008

kl

angående den "kala fläcken" så kan jag berätta att det inte alls är skav. Min Lilla Svarta har såna fläckar och har haft sedan han var liten. Det växer inte bort, på vissa hästar så finns det och på andra inte. Tror att det har med den "tillbakabildade tån" att göra, precis som med kastanjer. Det kanske är så att de har "extra gammalt påbrå" ;). Extra bra också antar jag:love:.

madde++++
 
Sv: Arabavel 2008

extra bra kan jag inte hålla med om! (då skulle ju min vara extra dålig som saknar sporrarna tex)


hoppas du förstår ironin!

Ska du visa Lilla svart på avelsvärderingen nästa år, eller vad händer? Jag är grymt nyfiken på resultatet då :d

Hur stor är han nu? Pselma har börjat växa igen, efter att ha stått still i 1,5 år har hon helt plötsligt dragit iväg 2 cm :eek: och jag hoppas det blir fler!

jag har fått lugna mig med inridningen tack vare det, men det gör inget, det dröjer ju låångt innan man kan tävla iaf!
 
Sv: Arabavel 2008

Birthe

Jag vill verkligen berömma dig över den fina dokumentation
du gjort över utställningen i Halden.

Annika Lindhöjd
 
Sv: Arabavel 2008

Jo tack, han har också stått stilla ett tag, men breddat sig och ränt i höjden sista månaderna. letade igår efter måttkäppen men kunde inte hitta den..... jag ska leta lite mera.

Vi får väl se vad som står på dagordningen nästa år. Kvalitetstest kanske........;)

madde++++
 
Sv: Arabavel 2008

Jag vill bara tala om att jag kommer stänga denna tråden runt 1000 inlägg, vilket är väldigt snart. Det bästa är om någon av Er själva startar en ny. Vill ni kunna hitta diskussionerna i denna tråd, länka gärna till den i trådskaparinlägget i den nya tråden.

/moderatorn
 
Sv: Arabavel 2008

If you like Zen Zalvadors pix from kumla 2008 where he became Unghingst Champion check out his temp. home page at:
http://web.mac.com/roarsound/www.zalvador1.com/Zen_Zalvador.html
or his 1/2 Brother PANTHEON at:
http://web.mac.com/roarsound/www.pantheon-ox.com/Pantheon_.html

Ursäkta min enfald..
Men Du är danska, bor i Mellan-Skåne och har så gjort ett tag, men skriver inlägg på engelska i ett forum med uteslutande svenskspråkiga läsare???????????
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 423
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 887
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 529
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 277
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp