Bukefalos 28 år!

Beach 2013, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del VI

Du verkar så otroligt självdisciplinerad och motiverad! Imponerande tycker jag. Klart du kommer klara cykla till stallet 3 ggr/vecka nästa vecka, med din kämparglöd! :)
 
Sv: Beach 2013, del VI

Sant! Det låter ju faktiskt ganska mycket:D

Själv ska jag jobba 14-22 så är säker på att det inte blir mer träning:p
 
Sv: Beach 2013, del VI

Har satt upp två deadlines på viktmål, ett om 3 veckor när jag ska på utbildning till jobbet, och ett när jag har min första dag på jobbet, 6e juni. Skulle inleda genom att ge mig ut på ett promenad/joggpass + yoga idag. Men så vaknar jag och snorar, och har lite ont i halsen. Så jävla typiskt. :( Men ska gå ut nu på en promenad i alla fall, får se hur det känns och ta en kortare/lugnare runda om det känns så när jag väl rör på mig...

Det där är verkligen typiskt, det känns som att det alltid sker när man är motiverad och bestämt sig för att "nu jävlar kör jag". Håller tummarna att det går över snabbt så du kan sätta igång nu när du har motivationen uppe :)
 
Sv: Beach 2013, del VI

Åh, hade precis tänkt efterlysa dig i tråden när jag såg att du var tillbaka :) Mysigt att vara på semester i Berlin, hade du det trevligt? Och grattis!!
 
Sv: Beach 2013, del VI

Jamen ellerhur! Alltid! Har inte vart sjuk på hur länge som helst så självklart nu! :mad:

Men imorgon och onsdag är det hästar på schemat, det orkar jag oavsett om jag är sjuk eller inte (om jag inte är supersjuk, men det brukar jag inte bli. peppar peppar). Tisdag får vi se då vad som händer. Sen torsdag är jag i skolan 8:30-17 tror jag, så då blir det inget ändå om jag inte orkar gå till o från... Och sen kan man ju hoppas att förkylningen gått över om den ny bryter ut!

Och så får man väl vara ännu bättre på maten helt enkelt. Även om jag har en tendens att bli sämre på den när jag är sjuk...... :angel:
 
Sv: Beach 2013, del VI

Jag tog en liten banan och 1 dl äggvita till min pannkaka, det blev lite sött men jag tyckte ändå om smaken, fast jag kunde inte ha sylten (lågkalori) som jag hade planerat för det blev på tok för sött och skar sig i smaken :p

Men jag tror att pannkakan kan kännas lite väl söt om man tänker sig en lunch eller middag då man är mer van vid "salt"mat eller kryddor.
 
Sv: Beach 2013, del VI

Bra jobbat! Såhär har min vecka sett ut:
3 gympass
1 ridtur
1 promenad a 6,6 km på 64 min
6 joggingturer a 29 km

Jag klarade 6 km idag!! Har klarat mina mål för veckan med bravur och jag är supernöjd och jättestolt över mig själv:) har fortfarande ont i stortån dock och vet inte om jag borde vila från joggningen tills tån mår bra igen?:/
 
Sv: Beach 2013, del VI

Tänndalen! Vi har lght här så kommer undan med resa och liftkort och försöker undvika lunch i backens restauranger utan laga mat+matsäck :) blev ändå över 2000 m buss+liftkort men ändå ok med tanke på några grymma dagar!

Aha, har faktiskt aldrig varit där! Jag har ju bott i Åre så jag bor hos vän när jag är där, men liftkort är ju så himla dyrt, nästan 400:- per dag blir snabbt en hel del...
 
Sv: Beach 2013, del VI

Kl

Mycket blygsam träningsvecka, men så har jag ju varit sjuk nästan hela veckan också. Dessutom ledig från skolan så inte ens de vanliga promenaderna till bussen har blivit av.

Totalt 4 h 53 min promenad, totalt 22,62 km. De flesta promenaderna avverkades i långsamt tempo, därav den relativt långa tiden.
 
Sv: Beach 2013, del VI

Bra distans ändå trots att du var sjuk och inte promenerat till och från buss! :)

KL

Jag läser vartenda inlägg ni skriver men känner väl inte att jag har sådär väldigt mycket att skriva om själv just nu. Ska ut och promenera idag och sen blir det promenader varenda dag hela veckan. I slutet av veckan ska jag börja styrketräna om jag känner mig fräsch.
 
Sv: Beach 2013, del VI

*knappar mig själv*

Kom precis in från drygt 5 km promenad. Pressade nog på lite för mycket dock för nu när jag satte mig ner o sådär så mår jag sämre. Borde tagit det lite lugnare och mer bara njutit av det fina vädret... :(

Veckan blev i alla fall såhär
Måndag: mockning + ridning (dressyr)
Onsdag: Kortare promenad
Fredag: ridning (dressyr)
Söndag: Promenad

Kunde vart bättre men både tisdag och torsdag bestod av både föreläsningar + åka till/från Linköping, inkl packa ihop inför det, vilket tar sina timmar...

Nu ska jag trycka i mig lite echinacea och vägra bli sjuk!
 
Sv: Beach 2013, del VI

Blä. Jag flyttar om några veckor, ser inte alls fram mot själva flytten.

Kl
Den här veckan har varit under all kritik. Har också sabbat målen första veckan...men men, jag hoppas att det blir bättre framöver.

Bodypump igår iaf, kul och idag har jag massa träningsvärk :p fast är träningssugen igen... Övervägde ett zumbapass men får prioritera hundarna idag.
 
Sv: Beach 2013, del VI

Ja, pannkakan har ju ganska söt smak i sig så det blir nog ganska sött med sylt till. Jag brukar ha keso! Keson är ju inte särskilt söt så jag tycker att det blir en väldigt bra kontrast till bananpannkakan. Men jag äter i och för sig keso till det mesta... Man kan inte äta varken potatisbullar eller pannkakor utan keso, haha!
 
Sv: Beach 2013, del VI

kl*

Jag är sur!

Har äntligen kommit igång ordentligt med träning och hittat kostvanor som är bra, och i fredags blev jag av med träningen för några veckor.
Var ute på powerwalk med hästen hade la gått i 40minuter när vi möter en sån där fräsig sportbil. Allt är frid och fröjd, den saktar ner när h*n ser oss, men när den precis passerat kommer h*n åt gasen lite väl kraftigt (antar jag) för vroooom sa det. Hästen höll på att skita ner sig, flyger upp i luften med alla fyra och landar med den broddbeklädda hoven rakt över min fot. 700kg häst gör ont och ledde till en spricka i tån. SMÄRTA men inget som går att göra något åt. Så ingen löpning eller så på några veckor.
Usch vad det är tråkigt!

Men får fortsätta med kosten och hoppas att konditionen inte sviker mig allt för mycket.
 
Sv: Beach 2013, del VI

Sånt är trist när det händer, det är därför man alltid ska ha hästgodis med sig i fickan = bra att kasta på bilar, skadar inte som stenar gör. Synd att hästen landade på dig och inte repade bilen istället.
 
Sv: Beach 2013, del VI

Ryggen vill fortfarande inte som jag vill så det blir varken promenad eller ridning idag (har dessutom helvetestentan att göra imorgon, fjärde gången gillt?). Gick däremot hem från stallet innan idag, men det var inte i närheten av vad jag egentligen ville gå.

Och nu till det positiva: Jag vaknade HUNGRIG idag!! :bump::bump::bump: Har dessutom ätit precis var tredje timme (som jag ska) och nu blir det stekt potatis och tonfiskröra :)
 
Sv: Beach 2013, del VI

Kanonbra! 6 joggingturer är inte dåligt! :D

Esswe: Men fy! Vet hur ont det gör att få en häst på foten! Alltid ska nått komma ivägen när man kommit igång! Hoppas det blir bra fort så du slipper ett allt för långt uppehåll! För att ändå hålla rutinen med motion igång kan du ju träna, mage/rygg/armar :)

Zasso: Är man sjuk måste ju kroppen få vila annars får man bara bakslag! Låter som lagom motion för att vara sjuk, bra att du håller igång i lagom tempo istället för att bara sitta inne :bow:

Qelina
: Om pannkakan ska bli lite mer matig kan du ha i lite mjöl, mjölk och en gnutta salt. Så blir det inte riktigt lika sött. Om du klarar att äta det, du kan ju ha i hur mkt eller lite du vill, bara proportionerna blir rätt :)
 
Sv: Beach 2013, del VI

kl

Ni jobbar ju på jättebra allihop! En jäkla otur vissa av er haft med skador och sjukdomar, men med er inställning kommer ni snart vara tillbaka igen =)


Summering av min vecka:

5h 40min styrketräning fördelat på 5 pass
20min joggning
5h promenad med häst (avsuttet)

= Nöjd :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
71 267
Senast: Bexzor
·
  • Låst
Kropp & Själ Då kör vi vidare i tråd nummer 9! Här är alla välkomna, gamla som nya beachisar :) Då en bild säger mer än tusen ord och jag har total...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
99 038
Senast: Lillelorden
·
  • Låst
Kropp & Själ Välkomna till Beachtråden alla gamla och nya! Det här är tråden för dig som vill snacka om träning, mat och hälsa. Vi hurrar när det...
98 99 100
Svar
1 996
· Visningar
101 917
Senast: Emtherlia
·
Relationer Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu:cry: Mitt liv är kaos just nu, allt som kan gå fel har gjort det:cry: Allt började för lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 655

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp