Beach 2013, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del VIII

+ zassoo och linsen, jaja jag får väl ta en bild i eftermiddag när jag kommer hem.:p Har ingen bild att jämföra med men det kanske går att se muskler iallafall:D
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Löparklubb verkar himla kul men jag är för feg för att vara med i sånt. Jag springer gärna själv så jag kan välja tempot och inte slöa ner de andra. Känns som att löparklubb är för sådana som springer en mil om dagen, och där är inte jag än... :(
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Löparklubb verkar himla kul men jag är för feg för att vara med i sånt. Jag springer gärna själv så jag kan välja tempot och inte slöa ner de andra. Känns som att löparklubb är för sådana som springer en mil om dagen, och där är inte jag än... :(

Haha, det gör inte jag heller! Långt därifrån! En löparklubb är man ju med i för att man vill bli BÄTTRE, inte för att man redan är perfekt och bäst. :) "Min" klubb verkar ha en del "nybörjarlösningar" för passen, så jag hoppas att det ska bli grymt kul och givande!

Gillar också mest att springa själv i mitt eget tempo, men vill man utvecklas så behöver man springa intervaller = riktigt svårt att få till bra själv, tycker jag. I alla fall när det gäller löpning har jag svårt att pressa mig. Distansen kan jag pressa upp, men farten, där blir jag bekväm... :meh:
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Haha, jag är exakt likadan. Ger jag mig faan på att springa ett visst antal km så gör jag det men snabbt går det inte. Fart är sjukt svårt att pressa fram. Igår funderade jag just på om intervaller kanske skulle vara bra att börja med men jag känner mig för bekväm för att börja:p
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Mysigt! :D

Åh, jag längtar ut och att jobba i fält! En vecka kvar :banana:

Vad ska du jobba med? :)

Jag gör min näst sista dag på praktiken idag. Så sjukt tråkigt :( önskar jag fick stanna kvar!!

Men jag är samtidigt jätteglad över kommande månaders jobb. Det blir mycket fält juni-juli, samt sept-okt. Får väl se hur nöjd jag är där i oktober med kallt vatten och hala ålar. ;) men kommer nog få jobba hårt, känns jäkligt fint nu när man vant sig vid utejobbet.

Igår blev det 5 km på mossen. Morkulla, storspov samt ljungpipare blev fångsten! :) superfin solnedgång, delar nån bild ikväll. Känns kalasfint i benen, överansträngde ju skenbenen i helgen men det känns inte alls nu. Nu till helgen planeras ca 14 km jättefin skogspromenad :D
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Insektsinventering :)

Kl
I valet och kvalet för om jag ska stanna till på gymmet eller inte. Ont om tid men vill. Eller ska jag nöja mig med att springa iikväll? Hjälp :p
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Vad roligt med löparklubben! :bump:

Jenka: Du kan ju köra ett kort men effektivt pass på gymmet? :)
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Jag har cyklat en lugn runda på dryga 5 km tillsammans med en kompis, alldeles lagom såhär dagen efter loppet! Ordentlig stretching efteråt också, det känns att jag är stel från igår.
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Steg upp för typ en timme sen, något bakfull men känner mig ändå hyfsat okej. Dödligt sugen på pizza och andra onyttigheter dock, men fick nöja mig med en rostad macka med smör och så kvarg med hallon & FL. Har packat en liten matsäck att ha med på bilresan till Götet, men de jag åker med vill säkert stanna och äta, så då får vi se om jag ger efter. :p

Ännu en lägstavikt idag, men det kommer helt klart ett bakslag med tanke på mängden alkohol som intogs igår. :D Haha.
Men, 58,6 idag i alla fall. :)
 
Sv: Beach 2013, del VIII

För övrigt har jag sinnessjuk träningsvärk idag, haha. Det känns att man inte varit på BP på evigheter.
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Kl

Att träna när du har (mindre) barn!

Först så väntar du halva förmiddagen på att barnet ska somna, när detta händer smyger du sakta ifrån rummet och tar på dig träningsbyxorna.
Innan du har fått på dig byxorna vaknar barnet och storgråter, du får gå tillbaka försöka lägga igen, inse att det är lönlöst och tar upp barnet.

Sen startar du träningsappen (eftersom du varken har pengar eller tid att gå på gym. Dessutom är säkert deras barnpassare psykopat och du kan inte lämna iväg guldklimpen!)
Du börjar med att springa runt runt i vardagsrummet till barnets förtjusning, jage är den bästa leken! Även de andra uppvärmingsövningarna kan ses som jage Under tiden håller du på att slå ihjäl dig x antal gånger på leksaker, barnet och hunden som fått fnatt. 2 min vila, du städar upp lite snabbt för att slippa dö, barnet är besviken på att jage är slut.

Börjar med en övning som går ut på att du går bakåt nedåt med hantlar, går bra ca 30 sek sen ska barnet upp. Du byter ut hantlarna mot barnet (en av hantlarna håller på att krossa din telefon) och fortsätter.
Sen ska du göra någon knepig version av armhävningar (här inser du att det inte bara är magmusklerna som har försvunnit). Barnet parkerar sig under din mage så du pausar en liten stund. Du får göra dina reversa chrunch utan problem, även squatsen och walk out! Barnet springer bara bredvid dig och leker. Höga knälyft och vila, mutar barnet med ett päron.
Du ska göra någon sorts bernsparkar, cyklar istället för du fattar ingenting. Ski jumps och håller på att välta barnet många gånger.
Du börjar med russian twists och då parkerar barnet sig mellan dina ben och myser. Pausar en stund och sitter och myser tillsammans.
Får den briljanta idén att barnet kan användas istället för träningsboll och så kör du på igen med barnet som redskap.
Sen är det höftlyft, blir med tyngd då barnet ligger på din mage (mycket lätare när det ligger ner än sitter upp rakt).
Step back med barnet som tyngd, armhävningar igen med barn under mage, du skiter i att göra den konstiga versionen för du dör i vilket fall av den lätta.
Reversed chrunch med extra tyngd, walk outs med lastbil i vägen efter halva biten men dugliga knälyft. En minuts vila och du inser att det typ gått tre kvart sen du började och är dags för mat för barnet. Du stänger av och ser att du gjort hela 30 min av 45 min.
Under tiden du skriver detta tar barnet nästan all din mat dessutom.
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Haha :p kan du inte träna utomhus då?

Kl
Kort och esåektivt pass blev det! Ben, mage och rygg. Höjde vikten i benpressen, tungt men kul :)

Förresten... sl kort och sats kort. Hur kan de vara så svåra att hålla isär? :p
 
Sv: Beach 2013, del VIII

+ sleepan, bra med vikten! Kämpa på, jag ligger och väger mellan 55-56 kg, precis som vanligt alltså:D

Idag blir det ett gympass, ska bli gutt att få kötta lite!
 
Sv: Beach 2013, del VIII

*kl*

Någon som har Röhnisch löparjacka? Är så sugen på att beställa men har ingen aning om hur de är i storleken.

(NU ska jag träna!)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 976
Senast: zassoo
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 972
Senast: Barbabelle
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 597
Senast: Enya
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 978
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Störiga saker vi stör oss på, del 33

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp