Bukefalos 28 år!

Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del V

Jag mår ju helt klart bättre när jag tar histaminer men det hjälper tyvärr inte hela vägen. Så lite får man dras med iaf. Känns sådär. Brukar få kortisonspruta med för att funka. Idag är en sån dag då jag helst knappt stiger upp ur sängen. Men har ätit frukost och tagit tag och städat av lägenheten. Rätt skönt inför helgen, även om den ska spenderas på arbetet. Det känns sådär kan jag ju säga...
 
Sv: Beach 2014 del V

Just nu så försöker jag ju lägga all fritid på renovering eller trädgårdsarbete, samt få in lite hundpromenader här och var. Och så otränad som jag är nu orkar jag inte både träning och renoveringen, så det känns som att jag står och stampar och inte riktigt kan komma nånvart. :( Antingen går jag t.ex. en rejäl promenad men då orkar jag inte renovera så mycket. Eller så renoverar jag och efter det är jag helt slut oftast. Denna vecka är jag bortrest till studieorten och till nästa kurs måste jag åka hit en del samt åka på flera veckolånga exkursioner med examinerande praktiska moment, så nån direkt stabilitet i vardagen finns inte just nu.

Låter bara som en massa ursäkter i mitt huvud så egentligen borde jag passa på att överkroppsträna så fort jag kan och orkar. Även om det bara blir nån liten grej här och nån liten grej där. Gå ut och gå en kvart istället för att strunta i det om jag ändå inte orkar gå 2-3 km. Men på måndag ska sjukgymnasten ordna så han kan tillverka mina nya sulor, hoppas på att jag får en mental skjuts av detta! Det blev klart igår att jag kommer ha samma sommarjobb som förra året och det är rätt slitigt och tungt, så där försöker jag peppa mig själv att köra så hårt jag kan nu utan att överanstränga mig (överkroppsträning, promenader, sjukgymnastik för benen) för att underlätta sommaren. :) Var helt golvad första veckorna förra året men under andra månaden orkade jag till och med promenera rätt rejält efter jobbet, så jag vet ju att jag kan om jag står ut med smärtan den första tiden! Tack för ditt peppande inlägg också, det är skönt att ventilera här och bena ut sina alternativ. :)

När det gäller min gräspollenallergi så tar jag ögondroppar, nässpray och tabletter och mår fullkomligt skit i 1-2 veckor när det är som värst, resten av tiden är väl bara mer överkomligt skitmående tills gräsen blommat över efter midsommar nån gång.
 
Sv: Beach 2014 del V

*KL*

Har sett den här tråden förut, men inte skrivit i den eller följt den (vet inte varför).
Jag tränar oftast 5-6 dagar i veckan, har gjort det sen i januari, innan var det inte lika många dagar i veckan.
Tränar mest styrketräning med vikter, men även kondition ibland :).
Hur jag lyckats gå från gymmat ganska planlöst till 5-6 dagar i veckan har jag inte förstått riktigt än :p.

Just nu har jag nåt djävulskt ont i ryggen :arghh: ska till kiropraktor på måndag.
Tror själv att det är för att jag kör benböj och utfall med skivstång, och att kotorna trycks ihop lr något :crazy: för känner inget under övningen utan är som att det byggs upp under flera veckor...

Någon annan som känner av det när de gjort benövningar med skivstång ?
 
Sv: Beach 2014 del V

Du vill inte få hjärtproblem så ingen träning med halsont!!!!!

KL
Jag gick in på konsum och kom ut utan godis, chips eller andra onyttigheter. På en fredag! Känner mig lite duktig :D Just nu väntar jag annars på att cykelaffären ska höra av sig så jag får åka och prova cykeln (utan att dö på kuppen).
 
Sv: Beach 2014 del V

Det kliar och har sig även med antihistaminer, men det hålls då på en nivå som är hanterbar.

Jag mår ju helt klart bättre när jag tar histaminer men det hjälper tyvärr inte hela vägen. Så lite får man dras med iaf. Känns sådär. Brukar få kortisonspruta med för att funka. Idag är en sån dag då jag helst knappt stiger upp ur sängen. Men har ätit frukost och tagit tag och städat av lägenheten. Rätt skönt inför helgen, även om den ska spenderas på arbetet. Det känns sådär kan jag ju säga...

När det gäller min gräspollenallergi så tar jag ögondroppar, nässpray och tabletter och mår fullkomligt skit i 1-2 veckor när det är som värst, resten av tiden är väl bara mer överkomligt skitmående tills gräsen blommat över efter midsommar nån gång.

Okej, ja det var ju mindre trevligt förstås... Lider med er, fy sjutton så orättvist att ni ska behöva välkomnas av den fina våren på ett så otrevligt sätt! :mad:

Just nu så försöker jag ju lägga all fritid på renovering eller trädgårdsarbete, samt få in lite hundpromenader här och var. Och så otränad som jag är nu orkar jag inte både träning och renoveringen, så det känns som att jag står och stampar och inte riktigt kan komma nånvart. :( Antingen går jag t.ex. en rejäl promenad men då orkar jag inte renovera så mycket. Eller så renoverar jag och efter det är jag helt slut oftast. Denna vecka är jag bortrest till studieorten och till nästa kurs måste jag åka hit en del samt åka på flera veckolånga exkursioner med examinerande praktiska moment, så nån direkt stabilitet i vardagen finns inte just nu.

Låter bara som en massa ursäkter i mitt huvud så egentligen borde jag passa på att överkroppsträna så fort jag kan och orkar. Även om det bara blir nån liten grej här och nån liten grej där. Gå ut och gå en kvart istället för att strunta i det om jag ändå inte orkar gå 2-3 km. Men på måndag ska sjukgymnasten ordna så han kan tillverka mina nya sulor, hoppas på att jag får en mental skjuts av detta! Det blev klart igår att jag kommer ha samma sommarjobb som förra året och det är rätt slitigt och tungt, så där försöker jag peppa mig själv att köra så hårt jag kan nu utan att överanstränga mig (överkroppsträning, promenader, sjukgymnastik för benen) för att underlätta sommaren. :) Var helt golvad första veckorna förra året men under andra månaden orkade jag till och med promenera rätt rejält efter jobbet, så jag vet ju att jag kan om jag står ut med smärtan den första tiden! Tack för ditt peppande inlägg också, det är skönt att ventilera här och bena ut sina alternativ. :)


Men du, det fetmarkerade i din text tycker jag säger något. Om du renoverar, promenerar eller kroppsarbetar på annat sätt och känner dig helt slut efter det så är ju det bara bra - då innebär det att du har jobbat hårt och att kroppen fått vad den behöver! Visst, det kanske delvis beror på att du är mindre tränad än vad du brukar vara, men faktum är att du ändå kör slut på kroppen med det du gör och det kommer ju att ge något i det långa loppet.

Visst skulle det säkert inte skada att slänga in en armhävning här och en situp där, och det är jättebra att du försöker tänka att minsta lilla är bra nog. Men se till att inte sätta för höga krav och pressa dig själv för mycket, särskilt inte när du är både allergisk, stressad av studierna och har lite oregelbundna veckor framför dig. Det blir ingen glad av och jag tror att du är i bättre form än vad du tror, även om du kanske inte har gjort någon uttalad träning som i t.ex. armhävningar på ett par veckor nu! Och sommaren är långt borta (på gott och ont), du har massor av tid på dig att komma ännu i form ännu mer! :bump:
 
Sv: Beach 2014 del V

Ja men så är det absolut, att renovering/trädgårdsarbete också blir träning i viss mån. :) Men jag känner mig svag och trött och önskar att jag bara kunde snöra på mig ett par skor och sticka ut och springa! Jag vill känna mig stark igen, känner inte alls igen mig själv just nu... Men alla krav och önskemål i mitt huvud leder ju också till att jag blir hattig och gör än det ena, än det andra. Om jag fokuserade på en grej, som renoveringen, och skiter i att jag även vill promenera etc, så kommer ju renoveringen att gå fortare och med större koncentration från min sida.

Jag vill allting på en gång, typiskt mig. :p
 
Sv: Beach 2014 del V

Ah, då förstår jag mer. Det är frustrerande när man inte riktigt vet vad man vill, eller när det man vill är ouppnåeligt för tillfället, eller när man vill så mycket att man inte riktigt vet var man ska börja. Renovera på säger jag, gå en promenad om du har lust när du har lust, och när det börjar lätta lite så kan du börja fundera på övrig träning. Framåt slutet av april eller sådär kanske du kan börja oroa dig för sommaren om du nu känner så, men innan dess är det dumt att ta ut det negativa i förväg tycker jag! "Worrying won't stop the bad things from happening, it just stops you from enjoying the good" - kom ihåg det! :)
 
Sv: Beach 2014 del V

KL

Jag fick just ett samtal från gymmet om att det finns en ledig plats på Metafit, så det ser ut att bli dagens träning. Tjoho! Hakar nog på Abs Attack efter det också om allt går som planerat. Sedan ska jag sitta på biblioteket och skriva rapport i typ femhundra timmar så det känns skönt att få röra lite på sig innan dess...:)
 
Sv: Beach 2014 del V

Jag gick in på konsum och kom ut utan godis, chips eller andra onyttigheter. På en fredag! Känner mig lite duktig :D Just nu väntar jag annars på att cykelaffären ska höra av sig så jag får åka och prova cykeln (utan att dö på kuppen).

Bra där! :up: Jag ska försöka med en liknande sak, sitter just nu i stallets lunchrum bland en massa kakor som jag förklarat krig mot :p Jag tänkte vinna, har lagt fram tuggummin som jag ska få i mig efter maten för att inte lockas, haha!
 
Sv: Beach 2014 del V

+ fryckan

Duktiga tjejer! Jag ska gå till Lidl påväg hem från biblioteket idag vilket lär bli runt 18 = precis före middagstid = kommer att vara hungrig och sugen på allt. Allt. Men även jag förklarar krig mot onyttigheterna, så det så!

P.S: Jag åt ägg till frukost, och ett till nu alldeles nyss. Sjukt nöjd! ;)
 
Sv: Beach 2014 del V

+ Zass: Vi är så duktiga, klart vi står emot :D

Btw så låter Metafit supercoolt, vad innebär det?
 
Sv: Beach 2014 del V

Jag oroar mig inte för jobbet, så det är inget sådant. Jag vet att det kommer göra asont i vilket fall att stå upp och vara igång hela dagarna. :p men jag vet också att det gick över och blev vardag till och med för mig. Så det bästa jag kan göra är väl att försöka stå upp så mycket som möjligt på dagarna om jag vill förbereda mig, vilket är ganska svårt när man pluggar!

Men du har väl rätt, egentligen. Fast i mitt huvud vill jag springa och träna som jag gjorde förut. :p Så det ligger ju en ständig besvikelse i mig för att jag inte kan/gör det.
 
Sv: Beach 2014 del V

kl

Idag är inte min dag. Har haft mens i vad som känns som en evighet och ist för att det blir mindre så blir det idag MER, WTF:rage::arghh:

Och nu verkar jag ha stukat foten, jag har ingen aning om hur men det gör ont när jag står på den i vissa lägen.:cautious:

Och på ridningen ikväll kommer jag väl åka av bara för det. *mutter, butter*
 
Sv: Beach 2014 del V

Nej bara för det kommer ridningen gå awesome :D

KL
Jag hatar min telefon så mycket man kan hata något!!!! Den har världens sämsta batteritid så trots att den hade ca 30% kvar när jag började springa dog den efter ca 2 km :rage:
 
Sv: Beach 2014 del V

KL

Hej! Jag missade visst åtta miljoner sidor sedan i förra veckan (;)), men jag har lagt in listan med alla namn i tidsutmaningen, den cili postade på sida ett. Jag raderar alla som inte finns med på listan, för visst är alla i tråden som är med i utmaningarna med på listan? Plockade bort det sista namnet som inte hörde ihop med ett nick:

AG - ananya
AJ - grodan21
AS - peplis
CE - Tyreety
CF - fryckan
CS - Mammas
EA - Emtherlia
ED - cherie
EE - hermulen
EL - Luem
IK - cili
JE - Jenka
KP - Praeterea
LB - wysiwyg
LH - Blueberry
LL - Linisen
LS - Pixus
MA - Trollunge
ML - Tulpanen
MO - Queen
NÖ - Ninnurur
OK - lethal
SA - zass
SD - kethets
SG - sleepan
SN - Chili
SS - Niya
S.Z.E - Zarro
SÅ - hallonsoda
VE - Congeria
 
Sv: Beach 2014 del V

Ok, det var två svenskor med som inte finns med på listan, båda hade initialer EG. Någon som vet om de hör till oss? :)
 
Sv: Beach 2014 del V

Träningen går btw AAAASBRA för tillfället. Känner mig grym, snygg, stark och awesome typ. :D 7 h 35 min hittills den här veckan, och jag är verkligen på gång. :D
 
Sv: Beach 2014 del V

Misstänkte att det kunde vara lite strumpigt, jag har som sagt inte vågat prova själv. Skottar verkar vara lite underliga, men de kanske är bättre på annat än just bröd. Typ whisky. :D

Trollunge: även om du inte använder halsen till knäböj så använder du både hjärta och lungor. Så det var ett klokt beslut att avstå träningen tycker jag.

Kl
Sitter på tåget hem, om tre och en halv timme är jag hemma, tjoohoo....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
2 3
Svar
47
· Visningar
876
Senast: pepp
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 058
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 891
Senast: Madalitso
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 202
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp