Bukefalos 28 år!

Beach 2015, del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
igår blev det 30 min tabata, nytt pass med ny person och inte sådär supermotiverande. För låg musik och opeppigt, förhoppningsvis blir det bättre framöver!

Idag blir det 30 min core.
 
Sover ca 11 h per natt och har börjat piggna till nu. Äntligen!
Idag har jag solat på altanen, härmat er i tråden och ätit fruktsallad till lunch samt varit på en 75 min massage som var så välbehövlig. Trött och öm nu efteråt men snart är jag nog som ny igen :)

Låter underbart! :) Skönt att du är på bättringsvägen.

Jag kämpar med att stå emot mitt tristessätandesug... :arghh:

Kämpa, kämpa! :bump: Jag känner tyvärr igen mig, försöker aktivera mig så gott jag kan istället för att gå i köksskåpen och rota :cautious: Går rätt så bra just nu dock. Heja dig!
 
Har 5h rast på jobbet idag och jag glömde packa träningskläder, skjut mig. Mitt gym är stängt den här veckan så hade ju varit perfekt att köra på jobbets gym, men icke. :banghead:

Men planen är att ta en promenad när jag slutar ikväll, och kanske lite yoga på det, ett lugnt pass för avslappning hade varit något.
 
Jag gav efter, men åt en nektarin så det var iaf inte snask! En gyllene medelväg typ.

En nektarin är väl jättebra! För mig är frukt "ok" i rätt stora mängder men alla är vi olika :)

Jag är också en tristess- (och känslo-)ätare, så jag vet hur svårt det är. Försöker tänka att jag egentligen är lite hungrig och tar en frukt/knäckebröd/nötter istället, det brukar fungera hyfsat. Men ibland är det bara lösgodis som hjälper :angel:
 
En nektarin är väl jättebra! För mig är frukt "ok" i rätt stora mängder men alla är vi olika :)

Jag är också en tristess- (och känslo-)ätare, så jag vet hur svårt det är. Försöker tänka att jag egentligen är lite hungrig och tar en frukt/knäckebröd/nötter istället, det brukar fungera hyfsat. Men ibland är det bara lösgodis som hjälper :angel:

Jag tycker samma om frukt :) Kanske behöver man inte okynnesäta ett lass bananer precis, men du förstår :p Däremot kan det ju vara annorlunda om man kämpar med att gå ner i vikt eller liknande, där kan man behöva vara lite mer strikt lite beroende på övriga parametrar vad gäller kost och träning.

Är som sagt också tristess- och känsloätare och hälsar att knäckebröd kan man också okynnesäta :meh: Man tager vad man haver! :o :angel:
 
En nektarin är väl jättebra! För mig är frukt "ok" i rätt stora mängder men alla är vi olika :)

Jag är också en tristess- (och känslo-)ätare, så jag vet hur svårt det är. Försöker tänka att jag egentligen är lite hungrig och tar en frukt/knäckebröd/nötter istället, det brukar fungera hyfsat. Men ibland är det bara lösgodis som hjälper :angel:
Det är ett bra val ja! Det dåliga är att jag inte klarar av att stå emot så jag går upp ur sängen 22:30 för att äta den där nektarinen, när jag lika gärna skulle kunna låta bli och bara sova istället... :banghead:
 
Jag har förresten promenerat 60 minuter nu på morgonen. Gick lite långsammare än igår av lite olika anledningar, tror på en kombination av trötta ben, blåst och lite kvavt i luften. Ska yoga om en stund, sen försöka ta det lugnt under dagen innan jag troligtvis åker bort till Friskis och testar deras sommarjympa ikväll.
 
Börjar allvarligt fundera på om operation är ända utvägen för mig... Visst, nu tränar jag inte så mkt och står still i vikt, men det är verkligen ketos på shakes + träning som ska till för att vågen ska röra sig, och jag vet inte om jag har den mentala styrkan till det längre...? :down:
 
Det är ett bra val ja! Det dåliga är att jag inte klarar av att stå emot så jag går upp ur sängen 22:30 för att äta den där nektarinen, när jag lika gärna skulle kunna låta bli och bara sova istället... :banghead:

Jag förstår, det är ju då inte exakt vad du äter utan beteendet och känslorna kring det som är problemet. Borsta tänderna brukar funka rätt bra för mig, för då smakar allt ändå äckligt :D (Det får förstås inte gå för lång tid efter tandborstningen)

Börjar allvarligt fundera på om operation är ända utvägen för mig... Visst, nu tränar jag inte så mkt och står still i vikt, men det är verkligen ketos på shakes + träning som ska till för att vågen ska röra sig, och jag vet inte om jag har den mentala styrkan till det längre...? :down:

Jag har ju ingen aning om hur du brukar äta, men har du testat att skriva matdagbok? Det kanske finns någonting du kan förändra som du inte tänker på. Och lägga till mera träning om det går. Om absolut ingenting fungerar är ju operation ett alternativ, men tänk över det noga.

Hur gick det med PTn förresten? :)
 
Mätte mig i morse och upptäckte att senaste månde känslokaos har satt sina spår.. totalt +15cm på 9 mätpunkter. Och jag känner mig så fruktansvärt äcklad av mig själv.. :( Och eftersom jag känner mig själv så innebär det att jag kommer sluta äta och bli manisk igen.. Vilket just nu känns som en toppenbra idé, "För kan jag inte träna så ska jag fan inte äta heller."
 
Jag förstår, det är ju då inte exakt vad du äter utan beteendet och känslorna kring det som är problemet. Borsta tänderna brukar funka rätt bra för mig, för då smakar allt ändå äckligt :D (Det får förstås inte gå för lång tid efter tandborstningen)



Jag har ju ingen aning om hur du brukar äta, men har du testat att skriva matdagbok? Det kanske finns någonting du kan förändra som du inte tänker på. Och lägga till mera träning om det går. Om absolut ingenting fungerar är ju operation ett alternativ, men tänk över det noga.

Hur gick det med PTn förresten? :)
Jo jag får försöka med tandborstning tror jag.

Har inte testat matdagbok för jag har bra koll ändå. Problemet är helt enkelt när jag är ensam på kvällen. Jag blir åttråkad. Ett tag funkade det att gå och lägga mig tidigt men inte nu längre, jag måste bryta beteendet igen. Funderar på om det kan ha att göra med när concertan slutar verka kanske, det kan vara värt att ta upp med läkaren nästa gång!

Har inte hunnit träna med henne än, gamla gymkortet går ut 28/6 och jag har inte råd att ha dubbelt så det blir först nästa månad. Och på sommaren ligger ju det mesta lågt...
Det jag har bestämt mig för är att ta föräldraledigt en månad i sommar. Jag har massvis av dagar att ta av och känner att jag behöver en paus från allt vad jobbsökande och coacher heter efter den här våren!

Att jag ens funderar på op nu är att jag har några runt mig som mått väldigt bra av det, bla min syster. Jag börjar tro att vi i familjen kanske har den där fetmagenen som det pratats om.
 
Mätte mig i morse och upptäckte att senaste månde känslokaos har satt sina spår.. totalt +15cm på 9 mätpunkter. Och jag känner mig så fruktansvärt äcklad av mig själv.. :( Och eftersom jag känner mig själv så innebär det att jag kommer sluta äta och bli manisk igen.. Vilket just nu känns som en toppenbra idé, "För kan jag inte träna så ska jag fan inte äta heller."

Okej, nu har du identifierat dina känslor inför det här. Men du måste inte agera efter dina känslor. Stanna upp och tänk efter en stund. Blir det bättre av att du slutar äta? Kommer du må bättre då? Nej, det kommer du inte. Låt logiken tala istället för känslorna.

Alla mår vi dåligt ibland. Vissa gånger sätter det sig på kroppen. Jag vet, jag har varit där. Vissa perioder i livet behöver man vältra sig i sina känslor. Men sen är det dags att stryka ett streck över det som hänt och gå vidare i livet. Det är sjukt jävla svårt. Men det är värt det, för man mår så mycket bättre på andra sidan.

Sluta mäta och väga ett tag, sätt ett nytt mål: Att bli kompis med din kropp. Fundera på vad den behöver för att må bra. Allt kan du kanske inte ge den just nu, som träning, men det kommer. Du kan ge den sömn, näringsrik mat för att få energi, osv. Gör sådant som får dig att må bra, det finns glädjeämnen. Din fina hund till exempel, han vill så gärna ha en matte som mår bra och orkar göra saker tillsammans. :) Spela roll att ni inte kan gå långpromenader, det finns säkert andra saker ni kan göra tillsammans, jag är dock ingen hundmänniska så har inga specifika tips :D

I all välmening :) Jag hoppas att du snart ska må bättre.

Jo jag får försöka med tandborstning tror jag.

Har inte testat matdagbok för jag har bra koll ändå. Problemet är helt enkelt när jag är ensam på kvällen. Jag blir åttråkad. Ett tag funkade det att gå och lägga mig tidigt men inte nu längre, jag måste bryta beteendet igen. Funderar på om det kan ha att göra med när concertan slutar verka kanske, det kan vara värt att ta upp med läkaren nästa gång!

Har inte hunnit träna med henne än, gamla gymkortet går ut 28/6 och jag har inte råd att ha dubbelt så det blir först nästa månad. Och på sommaren ligger ju det mesta lågt...
Det jag har bestämt mig för är att ta föräldraledigt en månad i sommar. Jag har massvis av dagar att ta av och känner att jag behöver en paus från allt vad jobbsökande och coacher heter efter den här våren!

Ok jag förstår, finns det något du kan sysselsätta dig med kanske? Man hamnar lätt i tristess-ätandet när det blir tv-soffan på kvällen, tyvärr. Ut och promenera, tänkte jag säga, men det går kanske inte om dottern ligger och sover. Pyssla, spela spel, yoga (?), lösa korsord..? Bara spånar.

Concerta fick jag googla :o Men fråga läkaren om det, kan ju absolut vara en faktor!

Ah okej, men hoppas du kan komma igång och träna med henne senare i sommar då! Låter toppen att ta en månad ledig, kan vara välbehövligt att bara pausa en stund. I alla avseenden :) Jag har ju själv tagit riktigt lyx-ledigt i sommar, ca 12 veckor :angel: Sista veckorna blir dock lite plugg för en omtenta i slutet på augusti, men ändå.
 
Börjar överväga OP med.. och jag har sett MÅNGA som haft stora problem efteråt :( Men ändå överväger det.
 
@zassoo - jag önskar att jag kunde ut och gå! Men det går ju bort... Får nog bli några nya korsordstidningar för det funkar någorlunda bra iaf. Gillar att göra Ojo de dios också, men man måste ju göra av dem nånstans också :D
 
Det är ett bra val ja! Det dåliga är att jag inte klarar av att stå emot så jag går upp ur sängen 22:30 för att äta den där nektarinen, när jag lika gärna skulle kunna låta bli och bara sova istället... :banghead:

Straffa inte dig själv så hårt. Du gjorde ett bra val med tanke på situationen du var i, tycker jag. Av mig får du en klapp på axeln istället!
 
Mätte mig i morse och upptäckte att senaste månde känslokaos har satt sina spår.. totalt +15cm på 9 mätpunkter. Och jag känner mig så fruktansvärt äcklad av mig själv.. :( Och eftersom jag känner mig själv så innebär det att jag kommer sluta äta och bli manisk igen.. Vilket just nu känns som en toppenbra idé, "För kan jag inte träna så ska jag fan inte äta heller."

Jag förstår att det känns tråkigt men att sluta äta är ju inte ett alternativ. Går det att se det där 15 centimetrarna som en sporre istället? Jag har också tappat formen under slutet av våren när jag pluggade så mycket, men det finns ju inget annat att göra än att acceptera faktum och börja jobba mot målet :)
 
Straffa inte dig själv så hårt. Du gjorde ett bra val med tanke på situationen du var i, tycker jag. Av mig får du en klapp på axeln istället!
Tack!

Tänk att det ska vara så svårt med mat! Nu hade jag ingen aptit alls typ, efter att ha velat i över en timme tvingade jag i mig lite yoghurt till lunch. Varför kan inte aptiten/suget vara lite jämnare spritt över dagen? :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
77 481
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
76 659
Senast: Ackio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Dra hästsläp med Tesla Y
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp