Beach 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.

cili

Trådstartare
Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på!
Vill även poängtera att det inte råder någon beachhets i denna tråd, träna och må bra året runt är något av trådens motto.

Som vi gjort under 2014 kör vi åter igen utmaningar över hela 2015 på endomondo. Länkar har ni här:
Kilometerutmaning: https://www.endomondo.com/challenges/19599825
Tidsutmaning: https://www.endomondo.com/challenges/19599943
Om ni vill lägga till någon sport i tidsutmaningen så hojta till, är dock uppe i maxantal sporter så då måste något annat bort.

2015 - nu kör vi!
 
Upprepar:

Gott Nytt År alla Beachisar! Nu skiter vi i 2014 och tar 2015 med STORM!! :bump::banana::bump::banana::bump:

---

Jag har just suttit och skrivit ned alla mina mål för det kommande året, 12 stycken blev det i olika storlekar + 3 stycken "bonusmål".
Peppad till tusen och på G så att det skriker om det. Så jäklar heller att jag tänker låta 2015 bli lika genomuselt som 2013 och 2014!! (PEPPAR PEPPAR!!)
 
Och jag vet att jag klantade till det med rubriken, men jag har pmat moderator så det kan fixas :D
 
Våga visa fläsket:
20141209_083147.jpg


Tänkte jag borde säga lite mer än hej! :) Bilden togs för.. 2 veckor sen när jag bestämde mig för ta tag i skiten igen (fläckarna är från spegeln och inte mig :p). Jag började i början av december äntligen få tillbaka motivationen att träna igen. Började 2012 under sommaren och gick superbra men slutade med en oplanerad graviditet som ledde till utomkvedshavandeskap och inre blödning = sängläge med jätteärr på mage efter en akut op. Bankade in i väggen igen pga det och lite annat skit så tappade bara lusten för allt. Fastnade i en social fobi och gömde mig hemma i stället, började spela datorspel istället för att leva typ.

I december tog jag tag sakta och stegvis tag i kosten och började smått träna. Inga stora krav utan egentligen mest visa mig där, göra något och sedan gå hem. Jag har på 3 veckor tappat nästan 5 kg (inkl julhelgen inräknad!) vilket är en fin morot till att fortsätta. Så nu flyttar jag in med er och peppar ihop med er! :) Skaffade gymkort i december. Ska köpa simkort med och börja simma för jag gillar att simma. Mina muskler gillar det ;)

Min plan för 2015 är:
- Fortsätta äta flera och mindre måltider och hålla koll på kalorierna
- Fortsätta med att endast äta något sött på lördagar och inte dagligen
- Ta upp simningen igen och försöka simma alla vardagar om möjligt
- Träna på gymmet minst 5 dagar i veckan medan man är ensam hemma
- Gå en promenad minst dagligen och inte ta bilen längre (vilket går då man inte har körkort mer)
- Laga cykeln så man kan börja cykla igen med till olika ställen
- Förhoppningsvis tappa så man når 2 siffrigt till augusti så man inte skäms när man visar sin häst

Det får nog duga. Inga jättekrav men de är stora för mig. Men viktigaste:
- STIRRA INTE MIG BLIND PÅ VÅGEN OCH INTE VÄGA MIG DAGLIGEN

(annars kommer mina gamla ätstörningar triggas direkt om jag har en dålig dag :( )

Tack för mig! :D
 
@Ackio - som jag sagt förut, säg åt karln att ta undan vågen och väg dig max varannan vecka. Vi kan ha vägdagar tillsammans kanske?


Hej tråden!
Här sitter jag dagen efter nyårsfesten och är den enda som är vaken :D men nu är det bara kalkonmiddag hos dotterns farmor och farfar kvar den tredje, sen ska jag kicka igång med en shakeomgång igen. Nu börjar motivationen komma tillbaka på riktigt! Ska ta tag i mina PWs också, för det saknar jag :)
 
Nytt år och lite omstart och uppdatering. :)
Resan startade så sakteliga 2012 på 93 kg. Gick på två år ner till 67 men nu är jag uppe på 73 efter skador/sjukdomar/slarv med maten. Jag styrketränar 5-6 dagar i veckan ( i december har jag knappt tränar alls pga vinterkräksjuka från helvettet och förkylning).

Mål för 2015:
fortsätta träna i alla fall 5 dagar i veckan.
Ta upp intervall-löpningen igen.
Benböj: 100 kg x 3 igen ( klarade 100 x 3 innan skadan. Gör nu 80x 3).
Marklyft: 110 kg x1 ( pb är 90 kg).
chins: 10 rep ( kan just nu 0)
Dips: 10 rep ( samma som chins;))

Vikt: 65 kg.

Nu kör vi ;):up:
 
Kör på @Ackio 's spår och skriver in mina tränings-/livsstilsmål här också.

  • Nå mitt livs bästa form. Jämförelse: tiden då jag red flera hästar dagligen och cyklade mycket, men då hade jag ingen vidare kondition och inga synligt definierade muskler (samt åt ganska mycket skräp). Detta ska bland annat nås genom att jag ska försöka få ihop minst tre träningstillfällen per vecka, blir det fler är det en bonus (vill inte lägga för mycket press på mig, det leder bara till ångest och stress).
    Har inte så mycket bilder från den tiden eftersom det var långt innan jag fotade mig själv i nån helkroppsspegel och nästan alla ridbilder är med stora bylsiga jackor, men här är en av de jag jämför med:
    Bella120.jpg

    Kommer ihåg att när jag visade den bilden när den var nytagen så frågade en vän (som bor långt bort och därmed ser mig ytterst sällan) om jag gått ner i vikt. Det vet jag inte om jag hade, men jag hade ju blivit betydligt mer aktiv igen efter att ha kommit ur en lång period med ryggsmärtor efter en avramling (och pga det dåligt med motion) så jag hade helt enkelt gått från "soffpotatis" till att bli aktiv igen. På den tiden var jag fullt nöjd med hur jag såg ut, inte en enda fundering på hur jag skulle kunna tappa mer och bli snyggare för kroppen såg bra ut och fungerade som den skulle. Den känslan vill jag åt igen!
  • Äta bättre. Jag äter inte katastrofalt nu, åt något håll. Men jag behöver få in mer regelbundenhet och göra bättre val. Jag vill kunna äta choklad utan att ha dåligt samvete, inte överdriva kaloriräknandet och absolut inte bli så fixerad som jag varit förut. Men det ska inte gå åt andra hållet och bli för mycket av det goda heller. Frukost, lunch och middag är det jag vill få till i första hand, sen göra det till vettiga, hälsosamma måltider. Inte byta middagen mot en macka för att jag inte orkar fixa något annat flera dagar i veckan.
  • Springa en mil. Jag har aldrig gjort det och det kommer dröja innan det blir gjort, men det är mitt mål.
  • Genomföra något stort och träningsrelaterat. Än så länge vet jag inte riktigt vad, men det ska vara något betydligt större än att spendera en timme eller två på gymmet :D Jag är ju som sagt rätt inne på att bestiga berg, men jag vill inte låsa målet till det eftersom jag kanske kommer på nåt annat jag vill göra.
  • Stressa mindre. Det här är nog det svåraste målet. Jag måste lära mig att skjuta saker åt sidan och bara varva ner. Strukturera upp sådant jag behöver göra och ordna nån slags prioriteringslista, och försöka ignorera det som står nedanför den översta punkten tills den är avbockad. Sluta ha ångest över att jag "borde städa lägenheten" när en tenta jag behöver plugga inför närmar sig. Ingen dör av att det ligger nån dammråtta i hörnet och det står disk i köket. Att lägga fokus där fokus borde vara just nu, det behöver jag lära mig. Ska ordna ett separat block för att just skriva ner sånt här.
 
Och jag kör på samma tema som du: Våga visa fläsket!
bild_for_forum.jpg


Jag började ju min "resa" (i brist på bättre ord) mot en friskare och starkare (och smalare) kropp 29December 2013, och bilden visar mitt nuvarande tillstånd. Jag är typ halvvägs mot mina målmått. Ber om ursäkt om fläskmängden äcklar någon!
Året 2015 ska ta mig till mina mål och lära mig att hålla en sund och vettig livsstil, utan att för den delen offra allt som är gott och utan att för den delen bli manisk (vilket annars är typiskt mig.)

Mina mål som är applicerbara med tråden är blir följande:
1. Nå mina målmått, vilket i grova drag innebär att minska 19cm till i midjan och 10cm till över stussen. (+ 7 olika mätpunkter till.)
2. Få en bra rutin i träningen som gör att det blir just en vardagsrutin, få ihop minst 2h träning i veckan (där promenader och kravlös ridning inte räknas.).
3. Kunna springa 3km vid årets slut. Vilket för mig är enormt stort pga astma, ryggproblem samt krånglande benhinnor.
4. Få en bättre kost (och bli mer självförsörjande, med hjälp av trädgård, höns osv. - ett mål som delvis passar i tråden och delvis inte kanske. Men det får stå med ändå.)
5. Fjällvandra (eller som @cili säger - "Bestiga ett berg!")

Så, 2015, BRING IT ON!! :banana:
 
2014 gjorde jag en helomvändning med allt!
Jag gick ner 7-8 kg, började löpträna och jag slutade helt med skräpmat. Lagar all mat från grunden.
Dom första 5 månaderna åt/drack jag inget med socker.. Jag var verkligen sockerberoende..Skäms när jag tänker efter :o

Och årets avslutades på nyårsafton med min första löptävling 5.6km på 30.46 min! =) Bara 3,30min efter min flickvän som tävlat löpning under flera flera år! =)

Målet 2015. Är att fortsätta med hälsosam kost, tävla fler löpartävlingar och bli snabbare ;)
Hålla igång mina 2 tävlingshästar =)
 
Hoppas alla hade ett trevligt nyår. Jag åt en massa gott! :D

Mina tankar kring 2015 är:
* Komma igång med löpningen igen (så länge det inte är minusgrader, då strejkar jag)
* Helst röra på mig varje dag (promenad räknas!)
* Vägde mig precis (perfekt efter att ha ätit och druckit hela kvällen innan:D) och ligger på 56,6 kg, vill ner till 54 kg
* Fortsätta gå på pass och lite gym
* Äta bättre mat och mindre godis

Jag mår bättre när jag rör på mig och när jag äter bättre mat, synd bara att jag glömmer bort det var och varannan dag, haha!

Idag och kanske imorgon kommer dock handla om att äta upp alla rester från gårdagen!
 
Jag ska försöka att inte sätta upp alltför mycket måsten om träningen inför 2015, men har som lös målsättning att:
* Komma igång med löpningen igen, 2-3 dagar i veckan
* Hitta något roligt lopp att springa, 5 eller 10 km
* Träna lite lätt styrka hemma för att underhålla kroppen, 2-3 dagar i veckan
* Träna basic från kampsporten och lite grunder med bokken för att träna rygg, axlar, ben och liksidighet
* Så länge jag är arbetslös försöka promenera varje dag
* När jag har jobb och det inte är för lång pendling försöka hitta en medryttarhäst
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
84 399
Senast: lizan
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
77 065
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
76 745
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • 🥂 VALBORG 🍾
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp