Beach 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Ackio Vad bra att få lite städning gjort! Du kan inte köra nån träning hemma? Typ cirkelträning eller yoga? :)

Jo får väl lösa något sådant åt mig :p Igår var jag dock helt inne i mitt kaos och nu finns ingen riktig golvyta för träning så måste ju fortsätta röja igenom allt för få harmoni här. Det är kaos all over :D Men kul ha klädkammaren som en klädkammare faktiskt. Bott i radhuset snart 5 år så är lite på tiden ;)
 
Jag vill träna! Men icke.. dottern hemma idag med. Igår hade jag sådan överskottsenergi jag inte fick träna av mig så rev ut hela klädkammaren som bara använts som förråd. Alla sakerna tog upp hela vardagsrumsgolvet + hallgolvet när klädkammaren äntligen var helt tom :o Så var rätt rejält med saker där. Sedan satte jag in klädstång, byråer och köpte hem galgar. Så nu är klädkammaren faktiskt en klädkammare. Gick även igen alla byråer med barnens kläder och ordnade upp. Samt möblerade om arbetsrummet lite.

Får väl se vad som sker idag. Blir nog sortera klart allt i sovrummet. Har en hel hög av för små barnkläder bla där inne som borde packas ner. Så får väl trösta mig med att få lite ordning hemma.. men jag vill träna!
Hej adhd! :D
 
Redan 100 sidor, ni/vi kan ju inte vara riktigt kloka! :eek::love:

Jag är iallafall tillbaka på banan. Lite iallafall. Har haft ont i magen till och från nu i ett par dagar men det försöker jag ignorera. Igår var jag ute och sprang igen och det kändes mycket bättre. Dessutom mår jag psykiskt väldigt mycket bättre av att röra mycket på mig, så på det stora hela var det ett bra pass!

Tror att jag är bukeskadad också. När jag var ute och sprang lyssnade jag som vanligt på musik. Så kom jag på mig själv med att tänka "Var det inte någon på buke som ville ha tips på träningslåtar? Vem var det? Den här låten har ju jättebra tempo!" :cautious:O_o

Nu äter jag frukost. Den som uppfann grahamsgröten är min idol :love::d
 
Woho!
Med EN dag tillgodo klarade jag målet jag satte upp för Januari!
Mitt mål var: Komma igång med promenader igen och komma under 130 kg.

Vägde in mig på 129,9 kg idag ;) Och gått flera promenader denna vecka! :banana: Aldrig mer 130+ ALDRIG!

Nu måste jag komma på mål för Februari med :eek: Förslag?
 
Woho!
Med EN dag tillgodo klarade jag målet jag satte upp för Januari!
Mitt mål var: Komma igång med promenader igen och komma under 130 kg.

Vägde in mig på 129,9 kg idag ;) Och gått flera promenader denna vecka! :banana: Aldrig mer 130+ ALDRIG!

Nu måste jag komma på mål för Februari med :eek: Förslag?

Härligt! :bump:
Vad började du på för vikt? Vill du ha ett viktmål för februari också, eller vill du ha något annat mål typ kost, träning eller något annat?
 
@_Charlotte_ Började i mitten av dec 2014 på 136 kg :(
Vet inte riktigt om jag vågar säga en vikt för jag blir så knäckt när jag inte lyckas med mina mål. Skulle vilja säga 5 kg till men samtidigt kommer jag bli helt blä om jag inte lyckas med det. Men ett mål blir nog: Börja rida igen!
 
@_Charlotte_ Började i mitten av dec 2014 på 136 kg :(
Vet inte riktigt om jag vågar säga en vikt för jag blir så knäckt när jag inte lyckas med mina mål. Skulle vilja säga 5 kg till men samtidigt kommer jag bli helt blä om jag inte lyckas med det. Men ett mål blir nog: Börja rida igen!

Jag förstår. 5 kg kanske är på gränsen till lite mycket att ha som mål då? Ett bättre mål kanske kan vara att fortsätta hålla vikten nedåtgående, alternativt stillastående? Så blir det ju inga direkta prestationskrav på så sätt att du måste klara en viss gräns, men ändå ett mål?

Börja rida låter som ett bra, och roligt, mål! Har du egen häst?
 
@_Charlotte_ Har min egna 4 åring som måste sättas igång. Långsiktigt är ju gå ner tillräckligt för kunna visa honom på kvaliten i Augusti utan att skämmas för att man ser ut som en michellingubbe på hans rygg :(

Nej ska ta och slå på en maskin tvätt och fundera på mål :D
 
Woho!
Med EN dag tillgodo klarade jag målet jag satte upp för Januari!
Mitt mål var: Komma igång med promenader igen och komma under 130 kg.

Vägde in mig på 129,9 kg idag ;) Och gått flera promenader denna vecka! :banana: Aldrig mer 130+ ALDRIG!

Nu måste jag komma på mål för Februari med :eek: Förslag?

Wihooo härligt Ackio! :banana: Bra jobbat!
 
Åh idag är jag så stolt över mitt huvud :D! I morgon ska jag åka tåg till Norrköping för en heldagskurs i mental träning/tävlingspsykologi. Det är typ 3 timmars enkel resa, och då vill jag alltid ha något att snacksa på samtidigt som man sitter och läser.

Förut så hade jag direkt tänkt godis som typ chips eller liknande, men nu var det första som ploppade upp i huvudet "morotsstavar"! Duktig hjärna som ställer om sig så fint och inte godishetsar :love:!
 
Woho!
Med EN dag tillgodo klarade jag målet jag satte upp för Januari!
Mitt mål var: Komma igång med promenader igen och komma under 130 kg.

Vägde in mig på 129,9 kg idag ;) Och gått flera promenader denna vecka! :banana: Aldrig mer 130+ ALDRIG!

Nu måste jag komma på mål för Februari med :eek: Förslag?

Woop woop, bra jobbat :banana:
 
Funderade över att gå till badhuset idag, men skippar det.
Bihålorna känns något bättre, men eftersom jag har ett corepass inbokat imorgon så känns det vettigt att låta kroppen vila lite extra nu.

Istället ska jag packa ihop mina prylar och bege mig till Kungsbacka för att spendera en halvtimme där pga skolan. Yay.. :p
 
Woho!
Med EN dag tillgodo klarade jag målet jag satte upp för Januari!
Mitt mål var: Komma igång med promenader igen och komma under 130 kg.

Vägde in mig på 129,9 kg idag ;) Och gått flera promenader denna vecka! :banana: Aldrig mer 130+ ALDRIG!

Nu måste jag komma på mål för Februari med :eek: Förslag?

Fan vad du är bra!! :bow::bump::banana:
 
Woho!
Med EN dag tillgodo klarade jag målet jag satte upp för Januari!
Mitt mål var: Komma igång med promenader igen och komma under 130 kg.

Vägde in mig på 129,9 kg idag ;) Och gått flera promenader denna vecka! :banana: Aldrig mer 130+ ALDRIG!

Nu måste jag komma på mål för Februari med :eek: Förslag?

Woohoo:banana:

Jag tycker det är viktigt att inte sätta för höga mål, för man blir bara besviken och ledsen om det inte håller. Fortsätta med promenaderna och se till att vikten går lite neråt kanske, utan att bestämma x antal kilon? :)
 
Lite OT men jag har sådan ångest just nu. Skulle träffat en kompis ikväll men hon ställde in utan att förklarar varför, jag trodde direkt att det berodde på något jag gjort eller sagt men vad jag vet så hade vi jätte mysigt sist vi sågs. Försökte tänka ut vad jag gjort fel men det enda jag kan komma på är att jag är sjuk, att hon inte orkar umgås med någon som har så mycket problem som mig. Men sist vi träffade pratade vi typ inget om några problem alls utan åt, tittade på TV och pratade om allt möjligt och hon har bett mig att prata med henne om svåra saker för att hon vill ställa upp, att det gör henne glad när jag litar på henne och hon kan hjälpa till. Frågade rakt ut om det berodde på mig men då skrev hon att det blivit för mycket ett tag och att hon behövde isolera sig. Från mig då eller? Är jag så jobbig att umgås med? Eller hade det inget med mig att göra? Jag fattar ingenting och självhatet bara gror i mig :cry:

Jag känner mig som världens ensammaste person som ingen kan gilla, som inte ens kan äta normalt och som bara mår dåligt. Har en massa dumma tankar och måste tvinga mig själv från att inte göra om de där dumma sakerna jag gjorde för två veckor sedan.

Idag blir det ca 2,5 timmes promenad, städning av lägenheten och plugg.

Klippte mig också kom jag på, frisören frågade hur gammal jag är, när jag svarade att jag fyller 27 om två veckor blev han super förvånad, han trodde jag var 18-19 max :eek: Folk brukar tycka att jag ser mycket yngre ut än vad jag är men så mycket? Blir positivt om jag blir gammal, kommer se ut som 50 när jag är 60 super bra ju. Problemet just nu är bara att jag inte kan se mig själv i någon form av framtid. Fast det var lite roligt att han gissade så totalt fel på åldern :D
Nä hörredu, nu låter du precis som jag brukade göra när det kom till kompisrelationer, och det har jag fått lära mig att det inte är bra! Det är inte ditt fel att din kompis inte ville träffas just den här gången, det beror inte på dig och är det någon jag skulle lägga skulden på så är det henne. Hon borde faktiskt ha tänkt något steg längre och gett dig en lite mer konkret ursäkt - jag skulle aldrig säga till någon att jag inte ville ses "för att det blivit för mycket", "för att jag inte orkar" m.m. Det är ju som gjort för att den andra personen ska börja fundera, analysera och ta på sig skulden! Nä, då är det faktiskt bättre att dra till med en vit lögn tycker jag - skylla på dubbelbokning, sjukdom eller vad tusan som helst! Jag har verkligen jättesvårt att tro att din vän undviker dig på något vis, så det tycker jag att du ska sluta klura på redan nu även om jag vet precis hur svårt det är. Men vem vet, hon kanske bara hade haft en riktig skitdag på jobbet, ett gräl med någon annan eller liknande? Du är inte anledningen i alla fall, det törs jag sätta hela mitt studiebidrag på!

Angående åldern så kan jag bara säga välkommen till klubben! Jag blir ofta bemött på samma sätt... Min värsta historia är när en man, som säkert skulle försöka vara lite lustig sådär, kom fram till mig på jobbet och sa "men du, det här måste väl ändå vara barnarbete? Höhöhö!". Då var jag 22 år gammal och hade jobbat på samma ställe i två år. :meh: Aaargh vad upprörd det gör mig, även såhär ett år senare! Men jag försöker tänka som du; ta det som något positivt, och hoppas på att det fortsätter likadant tills jag är 85! Folk brukar ofta mena det som något positivt faktiskt, det är tydligen "gulligt"...:p
 
Tack :banana: Blir bara gladare av era ord nu. Kan knappt tro det själv än :bump:
Men känns i kroppen. Energin, lusten och orken att fixa hemma osv. Framtidsplanerna i huvudet för hästlivet mm. Allt växer!
Jag känner mig mer levande när man börjar komma igång igen :D
Härligt!!

Ett mål för nästa månad kanske att genomföra ett visst antal träningstimmar? Det behöver ju inte vara ett jättehögt mål, och är enkelt att påverka själv jämfört med en viss viktnedgång (tänker då eftersom kroppen kan samla på sig vätska och sånt som höjer vikten på vågen även om man tappat fett)
 
Jag har precis avklarat ett bröst/arm-pass på gymmet. Det har pirrat i mina fingrar hela natten (säkert pga stress, men jag är helt säker på att jag är döende), så nu gav jag mig själv en jäkla mjölksyra så jag inte ska känna av det mer, ibland måste man lura sig själv! :D

Och nu sitter jag och äter världens godaste gröt till frukost, havregryn, raw kakao, hallon och lite mjölk. Mums!
 
Jag är lite lagom mör i kroppen sådär efter Metafit i onsdags (guuud vad jag älskar de passen, beroendeframkallande på riktigt!) och Legs Bums & Tums igår kväll. Ska snart pila iväg på mitt livs första Pilates-pass, och jag är lite smånervös sådär. Har dock min nya gym-buddy med mig som var där förra veckan, och hon har försäkrat mig om att det mest handlar om core-styrka vilket jag nog faktiskt får säga att jag har rätt gott om. Det ska bli jättekul att testa i vilket fall som helst! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
84 388
Senast: lizan
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
77 061
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
76 745
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp