Beach 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åkte på att börja tidigare på jobbet idag, så min och sambon planerade långpromenad gick åt skogen. Detta den enda dagen på evigheter med solsken på evigheter dessutom. --> :mad:= jag.
Fick dessutom veta, väl framme på jobbet, att jag skulle få 1,5h oombedd rast mitt i alltihop. -->:rage:=jag.

Men jag tog med redan urusla humör, blandade upp det med frustration och ilska över dålig organisation på jobbet och tog en rask promenad på den där jäkla rasten! Tyvärr missade jag att pausa när jag var in på affären på väg tillbaka, så på pappret blev det inte så raskt med 15min strosande och köande mitt i allt. :rofl: Men nöjd med min halvmil idag i allafall. Alltid något. :up:
 
Lite OT men jag har sådan ångest just nu. Skulle träffat en kompis ikväll men hon ställde in utan att förklarar varför, jag trodde direkt att det berodde på något jag gjort eller sagt men vad jag vet så hade vi jätte mysigt sist vi sågs. Försökte tänka ut vad jag gjort fel men det enda jag kan komma på är att jag är sjuk, att hon inte orkar umgås med någon som har så mycket problem som mig. Men sist vi träffade pratade vi typ inget om några problem alls utan åt, tittade på TV och pratade om allt möjligt och hon har bett mig att prata med henne om svåra saker för att hon vill ställa upp, att det gör henne glad när jag litar på henne och hon kan hjälpa till. Frågade rakt ut om det berodde på mig men då skrev hon att det blivit för mycket ett tag och att hon behövde isolera sig. Från mig då eller? Är jag så jobbig att umgås med? Eller hade det inget med mig att göra? Jag fattar ingenting och självhatet bara gror i mig :cry:

Jag känner mig som världens ensammaste person som ingen kan gilla, som inte ens kan äta normalt och som bara mår dåligt. Har en massa dumma tankar och måste tvinga mig själv från att inte göra om de där dumma sakerna jag gjorde för två veckor sedan.

Idag blir det ca 2,5 timmes promenad, städning av lägenheten och plugg.

Klippte mig också kom jag på, frisören frågade hur gammal jag är, när jag svarade att jag fyller 27 om två veckor blev han super förvånad, han trodde jag var 18-19 max :eek: Folk brukar tycka att jag ser mycket yngre ut än vad jag är men så mycket? Blir positivt om jag blir gammal, kommer se ut som 50 när jag är 60 super bra ju. Problemet just nu är bara att jag inte kan se mig själv i någon form av framtid. Fast det var lite roligt att han gissade så totalt fel på åldern :D
 
Jag gjorde något riktigt dumt idag.

Igår blev jag av med träningsvärken sen förra Tabata så jag bokade ett nytt Tabata-pass idag:p Inte samma pass, men lika jävla jobbigt. Såatte… Vi får väl se om jag kan gå i morgon:D
Jag vill veta hur dom funkar! Antar att du varit på både strenght och cardio nu då? Berätta allt man kan tänkas vilja veta :D
 
@cili Hos oss har de lagt ihop passen så de heter bara Tabata nu och uppenbarligen så är det instruktören som bestämmer pass så man vet aldrig innan vilket det blir:D

Förra gången körde vi med skivstång, bräda, frivikt och matta. Denna gången samma fast utan skivstång.

Första gången var mycket styrka, särskilt för benen. Denna gången var det mer kondis men samtidigt mycket styrka för benen. Känns som att Tabata fokuserar på starka ben:D

Alltså det är ju 20 sek övning och 10 sek vila. Vilan känns som 2 sek och övningen känns som 1 min haha! Men det känns riktigt bra i kroppen :) Dock en del knäböj som kanske blir svårt om du har problem med knäna?
 
@cili Hos oss har de lagt ihop passen så de heter bara Tabata nu och uppenbarligen så är det instruktören som bestämmer pass så man vet aldrig innan vilket det blir:D

Förra gången körde vi med skivstång, bräda, frivikt och matta. Denna gången samma fast utan skivstång.

Första gången var mycket styrka, särskilt för benen. Denna gången var det mer kondis men samtidigt mycket styrka för benen. Känns som att Tabata fokuserar på starka ben:D

Alltså det är ju 20 sek övning och 10 sek vila. Vilan känns som 2 sek och övningen känns som 1 min haha! Men det känns riktigt bra i kroppen :) Dock en del knäböj som kanske blir svårt om du har problem med knäna?
Ja jag är lite nervös för att det inte ska funka och vill inte riskera att dras med i passet så jag råkar göra mer än knäna klarar av, så jag vågar liksom inte testa :p Men jag är nyfiken på det, det kan jag lova!
 
Ja jag är lite nervös för att det inte ska funka och vill inte riskera att dras med i passet så jag råkar göra mer än knäna klarar av, så jag vågar liksom inte testa :p Men jag är nyfiken på det, det kan jag lova!

Du skulle ju kunna testa och göra alternativa övningar om du känner att det är något som inte funkar? :) Så gör jag på de nya Core-passen där jag tycker ett par av övningarna är apdåliga :p
 
Du skulle ju kunna testa och göra alternativa övningar om du känner att det är något som inte funkar? :) Så gör jag på de nya Core-passen där jag tycker ett par av övningarna är apdåliga :p
Frågan är bara om jag känner det i tid, eller om jag stressar upp i mina försök att "göra rätt". Känner inte att jag har tid för tabatapassen just nu i vilket fall, dom ligger på fel dagar/tider, men nån gång framöver kanske :)
 
@cili Och inte gå ner så djupt i knäböjen kanske? Fråga instruktören om du gör rätt, tycker sånt är svårt att se själv och bra teknik är viktig för att spara på knäna!
 
@Qelina, Angående åldern, det där råkar jag ut för hela tiden. Ibland är det underhållande, ibland mindre underhållande. När jag och lillasyster skulle gå på sista Twilight-filmen (den som det var 15-årsgräns på, det var 11 år på de tidigare) så hade hon fyllt 15 bara ett par veckor tidigare, så vi bestämde att hon skulle ta med sig legitimation ifall vakterna skulle strula (som ni kanske kommer ihåg blev ju fjortisarna galna för att de inte fick se filmen på bio, så vi misstänkte att det var många som försökte ta sig in utan att ha åldern inne). Vi blev stoppade i dörren, syrran började en lång utläggning om att hon minsann hade fyllt femton medan hon började rota i fickorna efter legget, men vakten bara suckar och säger du ja, jag menar henne och pekar på mig. Jag skulle fylla 24 nästa gång jag fyllde år, vilket han även fick se när han fick stifta bekantskap med mitt körkort. :p

I somras när vi jobbade trodde en gammal lärare till syrran att jag var hennes lillasyster och inte tvärtom. Det är åtta år mellan oss, så jag vet inte om jag ska ta det som en komplimang eller om hon ska ta det som en förolämpning. Lärar-människan trodde att jag gick på högstadiet. Det är ju ett tag sen om vi säger så.
 
1 timme på gymmet. Lite läskigt med alla maskiner som man inte har någon aning om. Och var saker finns och så. Inte så mycket folk. Fick till ett helt okej pass med mycket fokus på rygg. Avslutade med tio små negerpojkar som vi gjorde på Crossen i måndags, börjar på 10 och slutar på 1. Körde knäböj med hopp, crossfitsitups och armhävningar. Sen mötte jag upp en kompis för fika, så där var ju alla kalorier uppätna iaf. Men jag ser det som att jag bygger muskler istället ;) Nästa pass är på söndag efter jobbet.
 
Alltså, Ninja warrior!! Så himla spännande! Rolig hinderbana, men jag skulle nog inte ta mig igenom ett enda av hindren... Men det hade varit kul att försöka! utan publik.... och inte väggen...
 
Alltså, Ninja warrior!! Så himla spännande! Rolig hinderbana, men jag skulle nog inte ta mig igenom ett enda av hindren... Men det hade varit kul att försöka! utan publik.... och inte väggen...

Jag hade också gärna provat, men när jag är i bättre form så att jag fixar något hinder iaf :)
Kacy Catanzaro är bara hur tuff som helt, hade gärna varit like vältränad och spänstig som hon är! (sorry för kass video men youtube är icke min vän)

 
God fredagsmorgon!

Inte direkt någon träningsvärk än, snarare en trötthet i benen. Men träningsvärken kommer väl lite senare:D

Vägde mig idag (väger mig varje fredag just nu) och ligger på 54,5 kg, trots mens. Det innebär att jag har nått mitt 2 kg-mål!! Jippie! Känns bra eftersom jag gjort det sakta men säkert och hälsosamt.

Nu skulle inte en solbränna sitta fel:D

Ikväll blir det ridning och om jag inte får så mycket träningsvärk efter Tabatan igår så ska jag prova Piloxing på söndag. :)
 
Jag vill träna! Men icke.. dottern hemma idag med. Igår hade jag sådan överskottsenergi jag inte fick träna av mig så rev ut hela klädkammaren som bara använts som förråd. Alla sakerna tog upp hela vardagsrumsgolvet + hallgolvet när klädkammaren äntligen var helt tom :o Så var rätt rejält med saker där. Sedan satte jag in klädstång, byråer och köpte hem galgar. Så nu är klädkammaren faktiskt en klädkammare. Gick även igen alla byråer med barnens kläder och ordnade upp. Samt möblerade om arbetsrummet lite.

Får väl se vad som sker idag. Blir nog sortera klart allt i sovrummet. Har en hel hög av för små barnkläder bla där inne som borde packas ner. Så får väl trösta mig med att få lite ordning hemma.. men jag vill träna!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
84 388
Senast: lizan
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
77 061
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
76 745
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp