Beach 2015, del 3

Förra veckan avslutades på ett aktivt sätt, först nio km powerwalk med min syster och sen dressyrträning på kvällen. Red 30 minuter skritt dit, sen en timme aktiv dressyrträning (vi kan ju börja träningen mer eller mindre direkt eftersom hästen skrittat fram ute) och sen red jag kanske 20 minuter och gick 10 på vägen tillbaka. Vi hade sällskap dit men inte hem, så det var första gången jag och fröken ponnyhäst var ute så pass långt där det kan komma trafik/andra otäckheter som kan skrämma henne, så det var också ett steg i rätt riktning. Dressyrträningen gick bra, som väntat är de flesta felen mina och sånt som med tiden kommer kunna jobbas bort. :p

Totalt blev det 19 km powerwalk, 22 km cykel och 8,5 timmar ridning under förra veckan, det är jag nöjd med.
Bra jobbat och kul att det går bra med ridningen :) Hur gammal är din häst?
 
@Qelina: Ja, jag har förstått att du och vovve hittar på mycket kul! :) Men om jag var du skulle jag lägga valpplanerna på hyllan bara tills du är friskare. Du måste fokusera på dig själv i första hand.

Fast planen är väl ändå att du ska gå upp några kilon? Inte för att låta tjatig och irriterande, men din kropp BEHÖVER det. Du är inte tjock nu och du kommer inte heller bli tjock om du går upp några kilon, bara orka med mer av de roliga sakerna du har framför dig med hund, häst och studier!
 
@Wega Jag vet inte vad målet är med min vikt, mina nuvarande behandlare verkar inte bry sig eller engagera sig i det och jag behöver hjälp utifrån om jag ska förändra något. Är inte så stark själv Och sen känner jag mig inte underviktig alls fast sifforna säger det och jag jämför med tidigare vikter som varit katastrofalt dåliga och tycker då jag väger väldigt mycket.
 
Det måste vara infekterat, det måste bara vara så... Smärtan blir värre snarare än bättre, jag har ont även på citodon+ipren och har jätteäcklig smak i munnen och andedräkten luktar illa :crazy: :yuck::wtf::cry: Ringde ju tandläkaren i morse men skulle avvakta men det har eskalerat... Ska ringa på en gång i morgon bitti. Blir väl en dunderkur med penicillin... :banghead:

Vill inte gå och lägga mig för jag vet att jag kommer vakna upp och ha jätteont :cry: Men jag behöver verkligen sova...
 
Det måste vara infekterat, det måste bara vara så... Smärtan blir värre snarare än bättre, jag har ont även på citodon+ipren och har jätteäcklig smak i munnen och andedräkten luktar illa :crazy: :yuck::wtf::cry: Ringde ju tandläkaren i morse men skulle avvakta men det har eskalerat... Ska ringa på en gång i morgon bitti. Blir väl en dunderkur med penicillin... :banghead:

Vill inte gå och lägga mig för jag vet att jag kommer vakna upp och ha jätteont :cry: Men jag behöver verkligen sova...
Usch, vilken mardröm :( Hoppas att det blir bättre snart
 
Det måste vara infekterat, det måste bara vara så... Smärtan blir värre snarare än bättre, jag har ont även på citodon+ipren och har jätteäcklig smak i munnen och andedräkten luktar illa :crazy: :yuck::wtf::cry: Ringde ju tandläkaren i morse men skulle avvakta men det har eskalerat... Ska ringa på en gång i morgon bitti. Blir väl en dunderkur med penicillin... :banghead:

Vill inte gå och lägga mig för jag vet att jag kommer vakna upp och ha jätteont :cry: Men jag behöver verkligen sova...

Nej fyyy, stackare. :( Hoppas du får komma in snabbt, för sådär ska du inte behöva ha det!
 
Usch, låter verkligen superjobbigt @zassoo ! Hoppas du får sova lite iallafall..

Här är en till som har sömnproblem. Och det på grund av socker :cry: . Lyckades hålla upp i lite mer än två veckor och märkte verkligen skillnad på pigghet, huden och allting... Och sen på grund av hormoner så trillade jag dit igen. KAN verkligen inte hålla mig borta. Fungerar 2 veckor efter mens, och sen drar suget igång igen :devil:. Har hållit mig ifrån socker hela dagen idag och istället tryckt i mig massor nu på kvällen. Ingen smart idé för var riktigt trött innan och nu är jag rastlös och illamående igen. Klag, klag.. Nu ska jag verkligen kämpa för att skippa socker, dra ner på kaffe och försöka klämma in iallafall lite träning. Vad svårt det är att få ihop en stressig vardag! :arghh:
 
@Wega Jag vet inte vad målet är med min vikt, mina nuvarande behandlare verkar inte bry sig eller engagera sig i det och jag behöver hjälp utifrån om jag ska förändra något. Är inte så stark själv Och sen känner jag mig inte underviktig alls fast sifforna säger det och jag jämför med tidigare vikter som varit katastrofalt dåliga och tycker då jag väger väldigt mycket.
Att din behandlare inte bryr sig om det är katastrof. Katajävlastrof. Målet är UPP! Upp till normalvikt och ett friskt liv!
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
84 399
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
76 235
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
76 745
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Fototråd del II
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp