Bukefalos 28 år!

Beach 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej tråden! Längesen jag kikade in här nu för jag har sån galen motivationsbrist! :( Tror att det beror på årstiden just nu, vill kunna vara ute och röra på mig men isbanorna tillåter inte hastigheter över minimum (och min studentekonomi tillåter inte ett inköp av skridskor ;)) och jag är också så otroligt leds på att det alltid ska vara mörkt när jag kommer hem från skolan, även om det faktiskt börjar gå åt rätt håll nu...

Hur gör ni andra när motivationen brister? Tillåter ni er själva att dra ner lite på träning (och kosthållningen?) eller kör ni på "fake it 'til you make it?"

Tråkigt med motivationsbrist!
Jag är i grunden en person som trivs bra med att träna mycket så när jag får en svacka så brukar jag tillåta mig själv att sluta träna ett tag. Jag inbillar mig att känner jag så då behöver jag en paus. När jag mår bättre igen kommer alltid träningslusten tillbaka. När det gäller kost tänker jag inte så mycket, jag är inte så förtjust i onyttigheter mer än chips och pommes och vill jag äta det så gör jag det. I övrigt äter jag aldrig helfabrikat, sällan halvfabrikat och överlag rätt nyttigt så känner att det finns utrymme om jag skulle vilja äta sämre en tid.
 
Hur gör ni andra när motivationen brister? Tillåter ni er själva att dra ner lite på träning (och kosthållningen?) eller kör ni på "fake it 'til you make it?"


Jag har provat båda alternativen och jag mår bättre av att hålla igång och få in en vana av att motionera dagligen ist för att sätta mig framför tv:n direkt efter jobbet. Just nu är det lättare att hålla igång det eftersom killen tränar på samma gym, så vi bokar pass eller går på gymmet tillsammans oftast.

Men ibland kan det behövas pauser där man bara "är" och tillåter sig göra precis det man känner för!
 
@_Charlotte_ Jag tror man får acceptera att vissa dagar är rena skitdagar. Vissa dagar känns allt dåligt och vissa dagar går allt åt helvete. Det är inte hela världen (lätt för mig att säga när jag inte har en sån dag;)) för nästa dag blir bättre!

Sen tror jag inte alls du är dålig på att rida eller på att ta hand om dina hundar, det är bara din skitdag som talar och alla vet att skitdagar bara ljuger!
 
Joråsåatte... Jag kommer få ligga i när bäbisen väl är kläckt om den här klänningen ska kunna passa i slutet av juli. :D Kommer bli väldigt, väldigt mycket barnvagnspromenader i vår och sommar. :p Kan inte ens nästan prova den nu pga gravidmagen och det gör det svårt att jämföra med andra klänningar då jag inte alls vet var den sitter tight och inte (det enda jag vet är att höfterna klarar sig och bara det är ett mirkel).

LX021C006-C11@18.jpg


Håll tummarna för att det går vägen, annars är det några tusenlappar i sjön... :P
 
Joråsåatte... Jag kommer få ligga i när bäbisen väl är kläckt om den här klänningen ska kunna passa i slutet av juli. :D Kommer bli väldigt, väldigt mycket barnvagnspromenader i vår och sommar. :p Kan inte ens nästan prova den nu pga gravidmagen och det gör det svårt att jämföra med andra klänningar då jag inte alls vet var den sitter tight och inte (det enda jag vet är att höfterna klarar sig och bara det är ett mirkel).

LX021C006-C11@18.jpg


Håll tummarna för att det går vägen, annars är det några tusenlappar i sjön... :P

Wooow! :love:
 
Gått 5 k. Tagit min frukostshake. Nu lugn och ro några timmar. Fick "bara" gå 5k för skavsåret påminde mig från igår :(
 
Jag blir så ledsen över att läsa om er som känner att ni står och stampar och att det inte händer någonting :(. Hoppas det släpper snart!! Ni är superduktiga och tappra kämpar allihop!

Jag är personligen så otroligt nöjd med mig själv :love:!! Har ätit mindre, bättre och mer "uppstramat" på veckodagarna sen i november, och jag märker sån himla skillnad på kläderna! Byxor som kanar ner, tröjor som förut satt utspända och som nu hänger löst.... Och det är inte ens jobbigt :up:! Jag har ALDRIG förr klarat att hålla igen på mat (eller godis och läsk :o), men nu flyter det på så himla bra!!

Visst, det är inte någon hysteriskt snabb viktnedgång, men jag ser och känner skillnad på kroppen allt eftersom, och det känns som en extremt hållbar linje som jag verkligen kommer kunna leva med :up:. Sån himla skillnad mot mina desperata försök förr med lågkaloridryckdieter osv :p!

Och @Tassetass , vilken GUDOMLIG klänning :love:!
 
Jag blir så ledsen över att läsa om er som känner att ni står och stampar och att det inte händer någonting :(. Hoppas det släpper snart!! Ni är superduktiga och tappra kämpar allihop!

Jag är personligen så otroligt nöjd med mig själv :love:!! Har ätit mindre, bättre och mer "uppstramat" på veckodagarna sen i november, och jag märker sån himla skillnad på kläderna! Byxor som kanar ner, tröjor som förut satt utspända och som nu hänger löst.... Och det är inte ens jobbigt :up:! Jag har ALDRIG förr klarat att hålla igen på mat (eller godis och läsk :o), men nu flyter det på så himla bra!!

Visst, det är inte någon hysteriskt snabb viktnedgång, men jag ser och känner skillnad på kroppen allt eftersom, och det känns som en extremt hållbar linje som jag verkligen kommer kunna leva med :up:. Sån himla skillnad mot mina desperata försök förr med lågkaloridryckdieter osv :p!

Och @Tassetass , vilken GUDOMLIG klänning :love:!

Det handlar ju inte om rasa i vikt utan ändra en livsstil. Jag har själv fimpat godiset som jag inte kunde leva utan och börjar promenera och man mår direkt mycket bättre. Helt annan energi i kroppen och man har en annan ork :) Samma sak mat och sovrutinerna ändrar så mycket ens självkänsla osv.
 
Det handlar ju inte om rasa i vikt utan ändra en livsstil. Jag har själv fimpat godiset som jag inte kunde leva utan och börjar promenera och man mår direkt mycket bättre. Helt annan energi i kroppen och man har en annan ork :) Samma sak mat och sovrutinerna ändrar så mycket ens självkänsla osv.

Jag har testat det där med att rasa i vikt, 2 månader med ENBART naturdiet... visst, jag gick ner nästan 14 kg på de månaderna, men det var ju inte länge som det höll :p! Men det här känns verkligen som du säger, som en livsstilsändring :up:!
 
Jag har testat det där med att rasa i vikt, 2 månader med ENBART naturdiet... visst, jag gick ner nästan 14 kg på de månaderna, men det var ju inte länge som det höll :p! Men det här känns verkligen som du säger, som en livsstilsändring :up:!

Nej och man blir mest trött och tappar orken när det går så. Sen går de rätt fort upp igen :angel:
Så hellre går jag ner sakta och får under tiden in direkt nya rutinerna osv. Då är det ingen risk man frossar mat det första man gör när man "får" äta igen. För nu får man äta hela tiden och magsäcken krymper, kroppen vänjer sig vid att inte få galet socker dagligen osv.

Så jag försöker mest INTE titta på vågen och sura för att det inte står minus 100 kg direkt ;)
 
Joråsåatte... Jag kommer få ligga i när bäbisen väl är kläckt om den här klänningen ska kunna passa i slutet av juli. :D Kommer bli väldigt, väldigt mycket barnvagnspromenader i vår och sommar. :p Kan inte ens nästan prova den nu pga gravidmagen och det gör det svårt att jämföra med andra klänningar då jag inte alls vet var den sitter tight och inte (det enda jag vet är att höfterna klarar sig och bara det är ett mirkel).

LX021C006-C11@18.jpg


Håll tummarna för att det går vägen, annars är det några tusenlappar i sjön... :P

Åh vilken fantastisk klänning :love: :love:
 
Jag tycker också det är jättetrist att läsa hur ni kämpar och kämpar men inte känner att ni får något för det. Stor kram till er alla, och då kanske speciellt @Ninnurur @cili och @_Charlotte_! Vi tycker om er precis som ni är och stöttar er i allt här, bara så att ni vet. Gud vad jag önskar att jag kunde hjälpa mer, men det är allt jag har att komma med nu är jag rädd.

Alltså zumban var det mest värdelösa pass jag någonsin varit på. Instruktören tyckte att han var coolast i stan och flamsade mest runt och kramade på folk och skrattade åt sig själv :wtf: Jag drog efter 20 minuter eftersom passet gav mig absolut ingenting på något plan, då var jag inte andfådd och enda anledningen till att jag ens var lite svettig var för att det var ohyggligt varmt i salen. Satte mig på en cykel i gymmet en kort stund och gick sen och mötte upp sambon istället.
Usch vad tråkigt! Det låter som min första erfarenhet av zumba också, men jag var inte lika klok som dig så jag stannade kvar och gick dit ytterligare några veckor... Och nej, det blev inte bättre. Trist, för jag har hört av andra att det kan vara riktigt bra!

Ibland måste man bara acceptera dagens läge och jobba utifrån det, att sänka kraven är okej :)

Det där tycker jag att varenda kotte i den här tråden - mig själv inkluderat - borde skriva på en fet post-it och läsa sisådär fyra gånger om dagen. Så sant, och så enkelt! Men också så svårt...

Hej tråden! Längesen jag kikade in här nu för jag har sån galen motivationsbrist! :( Tror att det beror på årstiden just nu, vill kunna vara ute och röra på mig men isbanorna tillåter inte hastigheter över minimum (och min studentekonomi tillåter inte ett inköp av skridskor ;)) och jag är också så otroligt leds på att det alltid ska vara mörkt när jag kommer hem från skolan, även om det faktiskt börjar gå åt rätt håll nu...

Hur gör ni andra när motivationen brister? Tillåter ni er själva att dra ner lite på träning (och kosthållningen?) eller kör ni på "fake it 'til you make it?"

Jag brukar göra ett mellanting - dra ner helt på själva prestations-delen av träningen och verkligen bara göra det som känns kul. Skita i hur långt jag springer, hur tungt jag lyfter, hur många muskelgrupper jag tränar eller hur många pass det blir den veckan. Verkligen bara fokusera på att göra det som känns roligt och bra just då - oavsett om det då innebär att jag tränar hälften så ofta som en vanlig vecka och gör hälften så många övningar. En vecka eller två i den andan brukar räcka, och sedan kommer min motivation och jävlar anamma tillbaka.

Joråsåatte... Jag kommer få ligga i när bäbisen väl är kläckt om den här klänningen ska kunna passa i slutet av juli. :D Kommer bli väldigt, väldigt mycket barnvagnspromenader i vår och sommar. :p Kan inte ens nästan prova den nu pga gravidmagen och det gör det svårt att jämföra med andra klänningar då jag inte alls vet var den sitter tight och inte (det enda jag vet är att höfterna klarar sig och bara det är ett mirkel).

LX021C006-C11@18.jpg


Håll tummarna för att det går vägen, annars är det några tusenlappar i sjön... :P

Alltså var, VAR kommer denna klänning från? Har testat att kopiera bildadressen men det ger inga ledtrådar... Jag letar balklänning till examensbalen och den här är ju helt otrolig!
 
Jag är på löjligt gott humör idag, till skillnad från de senaste dagarna då jag känt mig lite nere. Allt känns bara så balanserat och kontrollerat och bra just nu, och de små negativa tankarna om att min mage är stor och plufsig är jag ganska duktig på att trycka undan. I kväll ska jag köra ett pass Metafit tillsammans med min date (så får han se mig at my worst också - svettig, osminkad och pionröd i ansiktet, haha) och sedan ska vi gå hem till mig och äta caesarsallad, dricka vin och kolla film resten av kvällen. Känns som ett alldeles perfekt sätt att spendera en onsdagskväll på!
 
@_Charlotte_, Jag vet precis hur det känns. Min häst är en sån där arbetsnarkoman som vill jobba flera timmar om dagen, typ, och att vila är detsamma som tortyr för hennes del. Hon går ute i en stor, kuperad och ganska kladdfri hage med kompisar mer timmar än hon står i sin box, och ändå klättrar hon nästan på väggarna om hon får mer än en vilodag i rad. Det som ställer till det ännu mer än mitt övriga schema är att hästskrället bara är fem år, och alltså inte "får" ridas så mycket som hon egentligen vill. Nu har hon vilat fyra veckor under december, och är i det närmaste elektrisk av energi. Det var länge sen jag kände mig så kass i sadeln som senaste två gångerna i ridhuset, för att hon inte koncentrerar sig på mig/det vi ska göra, men jag vet hur hon är när hon är mer igång, och det är bara att kämpa på. Min stallkompis sa en smart sak tidigare i höstas, med unghästar så går det bra, sen går det bra, sen går det ännu bättre, sen går det fantastiskt bra, sen kraschar man och kan inte ens skritta rakt fram, sen går det lite bättre och sen ännu lite bättre och så fortsätter det så. Jag försöker tänka på det, att för att bli bättre måste det få gå dåligt ibland också.
 
@Tulpanen, Jag har faktiskt gjort så att jag har inga krav alls på mig för hur mycket jag kan röra mig under januari-mars, de månader det kan bli snö och is, eftersom jag måste motionera utomhus och vet att isgata försvårar mitt liv alldeles ofantligt mycket. Då är all motion bonus.
 
Tack @Emtherlia och @Mineur :heart

Jag kom till gymmet idag och erkände på en gång att jag hade ett mentalt sammanbrott igår. Vi pratade lite snabbt och kom väl fram till att jag måste orka för att vilja. Och sen gjorde vi ett riktigt peppande benpass! Jobbigt som satan :D MEN, jag satte tyngdrekord i marklyft! Hela 75 kg fixade jag fem rep med! :eek: Jag blev riktigt peppad av det :) och kom fram till att jag, när känslorna lagt sig mer, ska gå igenom och lägga upp ett system för hur maten ska fungera hemma.

Men det får bli sen för nu har jag semmelbullar på jäsning ;) personalbrist på dagis idag så dottern är hemma och hon önskade sig det. Inte mig emot för då kan man göra dem små nog! :)
 
Hem tidigt från skolan idag igen. Både föreläsare och kurskamrater påpekade att jag inte alls såg frisk ut.
Stress och krånglande bihålor :(

Ska iväg på yoga på gymmet ikväll i alla fall. Det släpper i bihålorna när jag rör på mig, så det är bättre än att bara sitta hemma. Så länge jag inte låter pulsen gå upp för mycket så anser jag det vara okej.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
84 785
Senast: lizan
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
77 435
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
77 048
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp