Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.

cili

Trådstartare
Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på!
Vill även poängtera att det inte råder någon beachhets i denna tråd, träna och må bra året runt är något av trådens motto.

Som vi gjort under 2014 kör vi åter igen utmaningar över hela 2015 på endomondo. Dock ligger dom som privata, så skicka ett pm om ni vill att jag lägger till er där :)
 
Härligt med ny tråd redan!

Känner mig inte illamående längre så idag blir det träning. Antingen blir det en vända på gymmet nu på förmiddagen eller passet 100% Abs ikväll.
 
Lyckorus här. Känner mig helt störd, men antar att jag kommer ha folk som förstår mig i den här tråden.
Stod precis och beundrade mina biceps i spegeln ( @Sleepan du är inte ensam) och konstaterade att nu ser man ett tydligt avgränsande streck för biceps igen, lyckan är enorm. Jag studsade (bokstavligt talat) ut från badrummet och genom hallen och gav ifrån mig ett lyckotjut, så pass att ena katten blev rädd. Nu jävlar är jag på rätt spår igen!!! :bump: :bump: :bump:
 
Lyckorus här. Känner mig helt störd, men antar att jag kommer ha folk som förstår mig i den här tråden.
Stod precis och beundrade mina biceps i spegeln ( @Sleepan du är inte ensam) och konstaterade att nu ser man ett tydligt avgränsande streck för biceps igen, lyckan är enorm. Jag studsade (bokstavligt talat) ut från badrummet och genom hallen och gav ifrån mig ett lyckotjut, så pass att ena katten blev rädd. Nu jävlar är jag på rätt spår igen!!! :bump: :bump: :bump:

Yaaaay :bump: Jag förstår dig precis :D
 
Kan ju slänga in en bild från igår också. Det börjar formas om på magen nu :D
Så nu är jag ännu mer taggad på att träna fram muskler och tappa lite fett så dom syns bättre :D

DSC_17562.jpg
 
Woho ny tråd! :D

Idag är planen några timmars jobb, sedan simma och sedan en långpromenad. I helgen blir det löjligt mycket jobb så då blir det svårt att hinna nåt annat alls tyvärr.

På söndag har jag mätdag och det gör mig så nervös att jag blir lätt yr och illamående.. >_<
 
Hej nya tråden, fy vad vi är bra! :bump:

Däremot är jag lite lätt sur (läs: svinirriterad :meh:) idag. Mina stress-symptom har varit så mycket bättre den här veckan, verkligen, och jag var jätteglad. Då fick vi komplettering på grupparbetet vi lämnade in strax efter jul. Ena frågan var jag väl i det närmsta övertygad om, men de andra två kändes svinsurt (ännu mer svinsurt var att den frågan vi inte fick komplettering på är den som bara jag skrev), och alla gruppmedlemmar utom en (stor :bow: till just henne dock, som ändå försöker) har ballat ur och börjat krångla värre än någonsin. Jag är lite mer av den åsikten att jaha, skittråkigt att vi fick komplettera, men då gör vi väl det direkt så det är ur världen och inte sinkar det nya arbetet, men icke. Vi har försökt hitta en gemensam tid för att komma igång med det nya, och det är i det närmsta omöjligt att hitta en tid som passar alla, så jag kan inte riktigt se hur vi ska lyckas få till ytterligare en tid för att diskutera resten. Slut på gnäll-inlägg.

För att återgå till en mer positiv vinkel. Det är bara idag och imorgon kvar med mockningen av alla boxarna. :banana:
 
Hej tråden. :-) jag har gått ner 2 kg under januari. Det är jag nöjd med. :-) ska jobba några timmar till och sen dags för promenad klockan 17. Jobbar hela helgen och måste skriva klart ett arbete i skolan med. Träningsvärk sen igår i armar, axlar och rygg.
 
Hej nya tråden! :bump:

Jag tog en 6km promenad i vad jag trodde skulle vara fint väder men såklart så mulnade det på så fort jag kom ut, men men! Gym, promenad och hittills en mycket bra matdag, lovande fredag. Ska jobba heeeela kvällen också så jag borde inte ens hinna trycka i mig massa onyttigt :D woho!
 
Jag bestämde mig för att ignorera min tjurighet, och bena ut om det verkligen var något värt att stressa upp sig för och må dåligt över, det här med kompletteringen. Dessutom försökte jag resonera med mig själv om hur jag hade tacklat problemet om det hade varit en individuell uppgift, och konstaterade att det hade känts tråkigt så klart, men jag hade gjort kompletteringen direkt för att bli av med den. Med andra ord, det är inte uppgiften i sig jag har problem med, utan att övriga ska krångla så. Så istället för att tjura och krångla precis som de andra satte jag mig tre kvart och jobbade med uppgiften, och nu känns det väl inte riktigt lika övermäktigt längre.

Sen kom mormor och morfar på fika-visit och hade med sig hemgjorda semlor, vilket piggade upp mitt humör. Inte blev det sämre när jag kom till stallet och medryttarens mamma hade fixat deras box trots att de egentligen inte har hästen på fredagar, så jag hade "bara" fyra boxar istället för fem att göra i ordning. Som avslutning blev det en halvtimmes promenad med min häst i snöblandat regn. :up:
 
Grymt :bump:

Börjar känna av de positiva effekterna av att vara mobilsurf-fri. Igår kväll somnade jag tidigt eftersom jag inte tristess-surfade utan bara gick och lade mig. Somnade bums. Vaknade en gång och inte trehundrafemtioelva. Klev upp vid 7.30 och tog emot Hugo (daghunden) och vi sov i en timme till. Sedan tittade vi på film innan vi åkte till stallet - där vi spenderade 3,5 timme. Mockade ur tio (!!!) kärror skit ur lösdriften, då stått där dygnet runt senaste dagarna och även grävt upp lite bädd, så mockade bort översta lagret av bädden för att få en jämn yta över hela lösdriften. Lägger på ny halm i helgen så hoppas det blir finfint då. Odjuren fick dessutom massor av uppmärksamhet av tre små barn :D

Hur som helst, klockan 18 är det PT-pass på schemat, och i helgen tänkte jag klämma in två konditionspass eftersom jag inte hunnit träna så mycket i veckan. Skulle sprungit i förrgår men blev inringd på jobb, vilket i sin tur även ledde till att gårdagen spenderades till större delen i sängläge :angel:
 
Hej hej alla träningsglada!

I helgen var jag i Italien, Val di Fiemme närmare bestämt. Sambon trängdes med andra i marcialongaspåret och jag idkade finåkning och sightseeinglöpning med karta och använde min knackiga turistitalienska så gott jag kunde. Två löprundor och två skidturer hann jag med. Massvis med mat, och apfelstrudel och tårta på det! Trevligt värre, förutom den smått skämmiga gråtattack jag fick när jag klev av planet på hemvägen... flygrädd? Jag? Pfft... tar tåget nästa år! Ett besök på sommaren tänker jag iaf genomföra någon gång, flyg eller ej! Verkar vara sjukt fin vandring och terränglöpning där.

I helgen blir det ett skidlopp, men på hemmaplan. 27 km i nysnö, kan bli drygt. Men eftersom jag inte åker för att seeda mig till något utan bara som ett led i "imrahil lägger av med hästsport och provar andra sporter istället", så får det ta den tid det tar.
 
Hej Nya tråden!

Nu ska jag iväg och rida lite. Först ska jag bara ta mig dit, med cykel i snöstorm:D

Ridningen låter bättre än att cykla i snöstorm :D
Jag som precis var och tittade till min cykel och var sugen att köra en sväng, men vågar inte riktigt än, jäkla vänstertrafik :cautious:
 
Tog nog ungefär två timmar att komma iväg till gymmet idag, kände mig inte så sugen alls förrän jag faktiskt var där, sen ville jag inte gå hem istället :p Körde överkropp och core och provade på TRX-övningarna som @snow visade, roliga men fick inte riktigt till den ena av dem. Jag avslutade med ett par basic framåt- och bakåtfall för att mjuka upp ryggen lite, har ingen vidare teknik längre men kändes skönt! Totalt 75 minuter inklusive 10 minuter uppvärmning. Är lite sugen på att gå ut och springa nu, men uttaget för hörlurarna har gett upp på min telefon och jag tycker tyvärr att det är rätt tråkigt att springa utan musik så det får bli en kopp te istället.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 573
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
76 225
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
77 052
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
84 378
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Annonsera mera VII
  • Magsår eller kolik?

Omröstningar

Tillbaka
Upp