Bukefalos 28 år!

Den siarlösa ulvleken

Ah, okej:)
@qitis
Då stryker jag den delen av teorin, men låter rösten stå kvar pga de möjliga vinkningarna via svar på den obligatoriska frågan.
Fine. Jag köper att det är DL1 osv
Men ställer mig ändå frågande till ditt resonemang ang fjäsk till LL och att peka ut @fio pga min skämtsamma taggning till @Islandshästryttare s inlägg
Nu skriver du visserligen att du stryker den delen men tycker det var märkligt resonerat oavsett
 
Jag vill gärna se mer av alla andra innan jag röstar. Det är lätt att haka upp sig på någon som röstar på sig och just dl 1 är ju speciellt svår.
Har också för mig att jag brukar få en tidig röst på mig i just dl 1 av BSF (kanske för att jag ofta skrivit mycket eller mest av alla tidigt i leken ?)
 
Okej, dags att börja bruka lite allvar. Kollar igenom rollistan och jag tror också att vi kan räkna med 4 onda, alltså 3 i lyan varav en ulv i fårakläder. Vi har en röstfifflare och en ulv i fårakläder vilket gör att det kan slå på hela 3 röster i det verkliga resultatet jämfört mot hur det ser ut i tråden. Vi har inga sior och ingen spioninfo. Nä, någon lätt lek lär det inte bli 😅
 
Alltid stress..nu är jag på färjan och det har inte framkommit så mycket att jag har annat än ett miniskav att gå på.

Cirkus röstar på LenaH
Eftersom hon svarar på obligatorisk fråga innan hon vet sin roll. Är det för att hon är rädd för att bli utpekad som vinkare/vinkad till?
Det gjorde jag ju inte?
Läser inte du heller inläggen??
 
Alltid stress..nu är jag på färjan och det har inte framkommit så mycket att jag har annat än ett miniskav att gå på.

Cirkus röstar på LenaH
Eftersom hon svarar på obligatorisk fråga innan hon vet sin roll. Är det för att hon är rädd för att bli utpekad som vinkare/vinkad till?

Jag vet att cirkus behövde rösta tidigt och det inte hänt så mycket men att rösta på någon utifrån något de gjorde/skrev innan de kollat sin roll måste ju vara det sämsta sättet att hitta onda på. :rofl:
 
Jag vet att cirkus behövde rösta tidigt och det inte hänt så mycket men att rösta på någon utifrån något de gjorde/skrev innan de kollat sin roll måste ju vara det sämsta sättet att hitta onda på. :rofl:
Jag sorterar bort hennes röst på LenaH som en typisk 1:a dags bop just på grund av det. (Sedan kan hon ju vara ond ändå såklart)
 
Obligatorisk fråga för alla att svara på: Vilken är din favoritkaraktär i Gökboet och varför?
Jag gillade gökboet- det var en stark film som berörde, det var dock många år sedan så jag minns inte karaktärerna så värst utom indianen, sköterskan och huvudpersonen. Det får bli indianen vad han nu hette, han var cool.
 
Den här gången behövde jag ju knappt läsa rollistan så har övergått till att inte läsa samtliga inlägg heller... :o


Men du hade inte samma anledning som jag! :cool:
Ber du lyakompisarna peka ut de viktiga då? Eller struntar du bara i dem så där allmänt?
 
Som nattpersonal inom psyk på riktigt då kan jag meddela att de där sömntabletterna hjälper inte ett skit. Patienterna har blivit immuna för länge sedan och hela grejen är bara rent psykologisk. En del ligger redan och sover när jag ska dela ut sömntabletten. Hepp!
Väcker ni dem då?
 
vi har efter flera veckors grävande och funderande och letande äntligen hittat vattenläckan hos mig 🙏
Det visade sig att det inte alls var på min tomt (som är halvt uppgrävd vid det här laget 😢 ) utan det var utanför stallet läckan fanns. Två och en halv m ner O_o
Nu väntar vi på rörmokaren imorgon som får komma och ordna så läckan blir lagad ! Visa bifogad fil 143699
Tänker du skaffa pool så kanske det inte är rätta stället precis vid stallet?
 
Sammanställer svaren lite. Sorterade kronologiskt.

Blacksmithfarm - inte sett, väljer inte.
Fio - längesedan väljer en karaktär
Glimra - inte sett, väljer en karaktär
Qitis - längesedan, väljer jack nicholsons karaktär
Kilauea - längesedan, väljer inte karaktär(?)
Cirkus - nämner ej hur länge sedan, väljer indianen.
Harrysen - har inte sett, väljer jack nicholsons karaktär
Gabby_Ossi- har inte sett/läst, väljer taber
Heffaklumpen - inte sett, kände inte ens till att filmen finns, väljer inte
LenaH- minns inte (men har då alltså sett?), väljer en karaktär
Niyama- känner inte ens till filmen
Jfrelin - längesedan, väljer deVitos karaktär

Edit specificerade qitis val.
Då är det dags att skaffa sig allmänbildning och se filmen.

Det är knepigt att utläsa något alls ut listan. Möjligen kan man gissa att ju mindre man kände till om filmen dess yngre kan man tänkas vara. Den är ju rätt gammal. Det är inte att gissa folks ålder som leken går ut på, så inte mycket bidrag till leken.


Jag har svårt att utläsa några vinkningar här, men jag gissar att @qitis hittar minst ett par som jag inte ens kan förstå när de förklaras.
 
Jag vet att cirkus behövde rösta tidigt och det inte hänt så mycket men att rösta på någon utifrån något de gjorde/skrev innan de kollat sin roll måste ju vara det sämsta sättet att hitta onda på. :rofl:

Jag sorterar bort hennes röst på LenaH som en typisk 1:a dags bop just på grund av det. (Sedan kan hon ju vara ond ändå såklart)
Jag kollade faktiskt min roll direkt när jag fick PM den här gången men leken kom upp innan dess och då skrev jag.

Men @cirkus har jättefel i att jag svarade på obligatoriska frågan innan jag kollat PM. :)
 
Alltså vad tusan, jag känner att jag inte har något att gå på ikväll. Särskilt inte eftersom jag tänker mig att eventuella vinkar kanske inte vinkats nu, eller :confused:
 
Men alltså - på 13 deltagare är det ju helt osannolikt med bara två ulvar? Det känns ju som en no-brainer med minst fyra onda?

Även om goda är svaga så kom ju den här leken till för att onda haft svårt att vinna och det åtgärdas ju inte genom att försvaga även onda sidan.
Vem trodde det var 2 ulvar? Det har jag missat, det borde vara mellan 3 och 5, troligen fyra, men vem vet? Kanske har jag fel. Jag kommer att utgå från 4 tills det är motbevisat.
 
Tänker du skaffa pool så kanske det inte är rätta stället precis vid stallet?
Nja inte där men kanske någonstans på min gräsmatta där grävarbetet redan är klart? Just det det var den lilla detaljen att ha råd också men å andra sidan har jag gratis lerbad just nu.
IMG_5757.jpeg
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 614
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 193
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 054
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 869
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp