Bukefalos 28 år!

Den siarlösa ulvleken

Syster Ratched här vill bara upplysa er om att jag bokat in möte med läkare imorgon för att diskutera dagens rymningsförsök. Vi kommer troligtvis behöva titta på ändrad medicinering för en del av er för uppenbarligen är det inte tillräckligt. Nu hoppas jag att nattpersonalen får en någorlunda lugn natt eftersom ni alla fick en extra sömntablett med kvällens mediciner. På återseende imorgon, själv ska jag gå hem och ta igen mig efter den här otroligt intensiva dagen.

Som nattpersonal inom psyk på riktigt då kan jag meddela att de där sömntabletterna hjälper inte ett skit. Patienterna har blivit immuna för länge sedan och hela grejen är bara rent psykologisk. En del ligger redan och sover när jag ska dela ut sömntabletten. Hepp!
 
Jag är här. Dömer hela dagen imorgon och är inte hemma förrän runt 20.

Var så längesen jag såg Gökboet. DeVito är alltid en favorit så väljer honom. Spelar Martini och det är min häst morfar så passar bra.
Såg att du ska till samma tävling som vår gemensamma vän men du dömer inte henne. :)
 
Sammanställer svaren lite. Sorterade kronologiskt.

Blacksmithfarm - inte sett, väljer inte.
Fio - längesedan väljer en karaktär
Glimra - inte sett, väljer en karaktär
Qitis - längesedan, väljer jack nicholsons karaktär
Kilauea - längesedan, väljer inte karaktär(?)
Cirkus - nämner ej hur länge sedan, väljer indianen.
Harrysen - har inte sett, väljer jack nicholsons karaktär
Gabby_Ossi- har inte sett/läst, väljer taber
Heffaklumpen - inte sett, kände inte ens till att filmen finns, väljer inte
LenaH- minns inte (men har då alltså sett?), väljer en karaktär
Niyama- känner inte ens till filmen
Jfrelin - längesedan, väljer deVitos karaktär

Edit specificerade qitis val.
 
Syster Ratched här vill bara upplysa er om att jag bokat in möte med läkare imorgon för att diskutera dagens rymningsförsök. Vi kommer troligtvis behöva titta på ändrad medicinering för en del av er för uppenbarligen är det inte tillräckligt. Nu hoppas jag att nattpersonalen får en någorlunda lugn natt eftersom ni alla fick en extra sömntablett med kvällens mediciner. På återseende imorgon, själv ska jag gå hem och ta igen mig efter den här otroligt intensiva dagen.
Älskar att du gått all in och bytt avatar med :rofl:
 
Sammanställer svaren lite. Sorterade kronologiskt.

Blacksmithfarm - inte sett, väljer inte.
Fio - längesedan väljer en karaktär
Glimra - inte sett, väljer en karaktär
Qitis - längesedan, väljer jack nicholsons karaktär
Kilauea - längesedan, väljer inte karaktär(?)
Cirkus - nämner ej hur länge sedan, väljer indianen.
Harrysen - har inte sett, väljer jack nicholsons karaktär
Gabby_Ossi- har inte sett/läst, väljer taber
Heffaklumpen - inte sett, kände inte ens till att filmen finns, väljer inte
LenaH- minns inte (men har då alltså sett?), väljer en karaktär
Niyama- känner inte ens till filmen
Jfrelin - längesedan, väljer deVitos karaktär

Edit specificerade qitis val.
Blir lite fundersam varför du skriver "väljer en karaktär" på vissa och skriver ut vilken karaktär andra valt.
 
Sammanställer svaren lite. Sorterade kronologiskt.

Blacksmithfarm - inte sett, väljer inte.
Fio - längesedan väljer en karaktär
Glimra - inte sett, väljer en karaktär
Qitis - längesedan, väljer jack nicholsons karaktär
Kilauea - längesedan, väljer inte karaktär(?)
Cirkus - nämner ej hur länge sedan, väljer indianen.
Harrysen - har inte sett, väljer jack nicholsons karaktär
Gabby_Ossi- har inte sett/läst, väljer taber
Heffaklumpen - inte sett, kände inte ens till att filmen finns, väljer inte
LenaH- minns inte (men har då alltså sett?), väljer en karaktär
Niyama- känner inte ens till filmen
Jfrelin - längesedan, väljer deVitos karaktär

Edit specificerade qitis val.
Så, vinkningar, tänker jag.
Jag vet min roll, så Glimras "inte sett" är inte en vinkning.

Q's skulle kunna vara det - till fio då...
Sen kan Harrysens val av JN vara en vinkning till Q.
Sen har alltså LenaH valt samma karaktär som fio.
Niyama och Heffaklumpen är de som inte ens känner till filmen.

Väldigt många möjliga vinkningar. Troligen mindre troligt att de faktiskt är vinkningar... 😅
 
Blir lite fundersam varför du skriver "väljer en karaktär" på vissa och skriver ut vilken karaktär andra valt.
Jag skrev ut på de som skrev namn, men eftersom jag inte har koll så vet jag inte vem de som har postat bilder har valt.
Att LenaH och fio postat bilder på samma karaktär tror jag det var du som noterade? :) ( skulle kunna dubbelkolla , men är.lite för lat)

Edit, autocorrect skrev ett obefintligt ord.
 
Alls utom @Lobelia har hittat leken
Sammanställer svaren lite. Sorterade kronologiskt.

Blacksmithfarm - inte sett, väljer inte.
Fio - längesedan väljer en karaktär
Glimra - inte sett, väljer en karaktär
Qitis - längesedan, väljer jack nicholsons karaktär
Kilauea - längesedan, väljer inte karaktär(?)
Cirkus - nämner ej hur länge sedan, väljer indianen.
Harrysen - har inte sett, väljer jack nicholsons karaktär
Gabby_Ossi- har inte sett/läst, väljer taber
Heffaklumpen - inte sett, kände inte ens till att filmen finns, väljer inte
LenaH- minns inte (men har då alltså sett?), väljer en karaktär
Niyama- känner inte ens till filmen
Jfrelin - längesedan, väljer deVitos karaktär

Edit specificerade qitis val.
@Blacksmithfarm har sammanställt allas val /inte val. Och letar efter vinkningar

Så, vinkningar, tänker jag.
Jag vet min roll, så Glimras "inte sett" är inte en vinkning.

Q's skulle kunna vara det - till fio då...
Sen kan Harrysens val av JN vara en vinkning till Q.
Sen har alltså LenaH valt samma karaktär som fio.
Niyama och Heffaklumpen är de som inte ens känner till filmen.

Väldigt många möjliga vinkningar. Troligen mindre troligt att de faktiskt är vinkningar... 😅
jag håller med om det hon skriver förutom om mig då -då jag vet att jag inte vinkar

Tror nog mer på hennes sista rad att då så många valt samma eller ingen alls att det kan rentav vara inga vinkningar alls och i vart fall är ju endast en möjlig . Lär vara svårt för ulvarna att hitta någon också (hoppas jag !) iom att den onda utanför räknas in i vinstvillkoren så får ju gärna onda käka den :D

Blir lite fundersam varför du skriver "väljer en karaktär" på vissa och skriver ut vilken karaktär andra valt.
@Kilauea reagerar på att BSF inte skriver karaktärens namn (det gjode jag också -men såg ju att Kilaeua redan frågat och fått svar

annars mest skämtsamma inlägg och lektema inlägg så här långt
 
Tänker lite högt nu, känns som en vinkning i detta läget vore ostrategiskt, mest för att det typ är enda sättet att hitta Ulvarna? Därför känner jag mig osäker på att kolla vinkningar nu? Rätta mig gärna om jag tänker fel!
 
vi har efter flera veckors grävande och funderande och letande äntligen hittat vattenläckan hos mig 🙏
Det visade sig att det inte alls var på min tomt (som är halvt uppgrävd vid det här laget 😢 ) utan det var utanför stallet läckan fanns. Två och en halv m ner O_o
Nu väntar vi på rörmokaren imorgon som får komma och ordna så läckan blir lagad !
IMG_5834.jpeg
 
Fast goda har väldigt få förmågor och jag kan ju inte hålla med om "för lite"
Håller med dig här. Jag tror med tanke på balansen som @heffaklumpen också tar upp i sitt inlägg
Funderar lite över rollistan. 13 deltagare går inte jämnt ut, 1/4 blir 3.25 onda och 1/3 blir 4.33 onda. Oftast brukar det väl ligga runt 1/3 och med tanke på att vi är 13 deltagare så känns 3 onda lite för lite.

Så jag tänker 4-5 onda. Lite beroende på. Det står ju att svarta fåret ingår i ulvpakten och känner till ulvarna och i vinstvillkoren står det att goda vinner när alla ulvar är döda. Innebär detta att vi måste ha ut samtliga ulvar, inklusive svarta fåret?

I så fall undrar jag också vad som händer om svarta fåret är ensam ond kvar? Får det käka då, eller uteblir käket pga lyan är tom (vad jag kunnat läsa mig till så finns det inget sätt för fåret att komma in i lyan?)
@bollen__ @Islandshästryttare

Med tanke på att goda kommer ha svårare att hitta varandra med tanke på (icke-) mängden information, så lutar jag nog kanske ändå mot totalt 4 onda. Dels pga det men också på grund av att 5 onda innebär 8 goda, vilket innebär att onda teoretiskt skulle kunna vinna redan dagDL2 (förutsatt två goda lynchade + två lyckade käk), medan goda skulle kunna vinna tidigast dagDL4 (förutsatt 4 lynchade onda + att de onda käkar fåret). Är dock öppen för att ändra mig om något mer kommer fram.
Att det kan vara rimligast med 2 ulvar och en utanför ? Så ingen kan vinna förrän vid dagDL3 ?
Annars är det ju väldigt fördel onda egentligen ?
Men det lär väl visa sig -bara en tanke från mig
 
Tänker lite högt nu, känns som en vinkning i detta läget vore ostrategiskt, mest för att det typ är enda sättet att hitta Ulvarna? Därför känner jag mig osäker på att kolla vinkningar nu? Rätta mig gärna om jag tänker fel!
Det beror ju på vem som har rollen hur den tänker tror jag.
Just i denna leken tänker jag med tanke på så lite specialroller för goda och noll info att det faktiskt kan vara leken då vinkning inte förekommer -det skulle ju avslöja en ulv om svarta fåret lynchas ?
Men visst kan det vinkas ändå -men jag personligen misstänker att det sker senare i leken än just vid valet av favoritkaraktär
 
BSFs sammanställning gör mig inte klokare. Särskilt inte med denna vinkningens vara eller inte vara. Så om ingen vinkar borde någon behöva bete sig ulvigt av misstag och det lär inte hända.
 
Håller med dig här. Jag tror med tanke på balansen som @heffaklumpen också tar upp i sitt inlägg

Att det kan vara rimligast med 2 ulvar och en utanför ? Så ingen kan vinna förrän vid dagDL3 ?
Annars är det ju väldigt fördel onda egentligen ?
Men det lär väl visa sig -bara en tanke från mig
Fast det är klart -käkar ulvarna det svarta fåret första natten och de två ulvarna blir lynchade i de första två DL så kan ju goda vinna redan efter dagDL 2 :D Om de nu är tre onda totalt
Jaja. Det lär visa sig hur många de är enligt devisen en ulv i taget osv
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 889
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 534
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 277
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 174
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp