Bukefalos 28 år!

Den siarlösa ulvleken

Jag har heller varken sett filmen eller läst boken, men kollade rollistan och Christopher Lloyd var med och han brukar vara bra, så jag tar hans karaktär Taber!
 
Jag är också här men har inte heller sett filmen. Faktum är att jag inte ens kände till filmen fram tills för ca 30 sekunder sedan 😅🙈
 
  • Haha
Reactions: fio
Funderar lite över rollistan. 13 deltagare går inte jämnt ut, 1/4 blir 3.25 onda och 1/3 blir 4.33 onda. Oftast brukar det väl ligga runt 1/3 och med tanke på att vi är 13 deltagare så känns 3 onda lite för lite.

Så jag tänker 4-5 onda. Lite beroende på. Det står ju att svarta fåret ingår i ulvpakten och känner till ulvarna och i vinstvillkoren står det att goda vinner när alla ulvar är döda. Innebär detta att vi måste ha ut samtliga ulvar, inklusive svarta fåret?

I så fall undrar jag också vad som händer om svarta fåret är ensam ond kvar? Får det käka då, eller uteblir käket pga lyan är tom (vad jag kunnat läsa mig till så finns det inget sätt för fåret att komma in i lyan?)
@bollen__ @Islandshästryttare

Med tanke på att goda kommer ha svårare att hitta varandra med tanke på (icke-) mängden information, så lutar jag nog kanske ändå mot totalt 4 onda. Dels pga det men också på grund av att 5 onda innebär 8 goda, vilket innebär att onda teoretiskt skulle kunna vinna redan dagDL2 (förutsatt två goda lynchade + två lyckade käk), medan goda skulle kunna vinna tidigast dagDL4 (förutsatt 4 lynchade onda + att de onda käkar fåret). Är dock öppen för att ändra mig om något mer kommer fram.
 
Funderar lite över rollistan. 13 deltagare går inte jämnt ut, 1/4 blir 3.25 onda och 1/3 blir 4.33 onda. Oftast brukar det väl ligga runt 1/3 och med tanke på att vi är 13 deltagare så känns 3 onda lite för lite.

Så jag tänker 4-5 onda. Lite beroende på. Det står ju att svarta fåret ingår i ulvpakten och känner till ulvarna och i vinstvillkoren står det att goda vinner när alla ulvar är döda. Innebär detta att vi måste ha ut samtliga ulvar, inklusive svarta fåret?

I så fall undrar jag också vad som händer om svarta fåret är ensam ond kvar? Får det käka då, eller uteblir käket pga lyan är tom (vad jag kunnat läsa mig till så finns det inget sätt för fåret att komma in i lyan?)
@bollen__ @Islandshästryttare

Med tanke på att goda kommer ha svårare att hitta varandra med tanke på (icke-) mängden information, så lutar jag nog kanske ändå mot totalt 4 onda. Dels pga det men också på grund av att 5 onda innebär 8 goda, vilket innebär att onda teoretiskt skulle kunna vinna redan dagDL2 (förutsatt två goda lynchade + två lyckade käk), medan goda skulle kunna vinna tidigast dagDL4 (förutsatt 4 lynchade onda + att de onda käkar fåret). Är dock öppen för att ändra mig om något mer kommer fram.
Goda behöver inte få ut svarta fåret för att vinna, men svarta fåret räknas med i ulvarnas vinstvillkor. "Goda vinner när alla ulvar är döda, onda vinner när de onda är fler än de goda".
 
Funderar lite över rollistan. 13 deltagare går inte jämnt ut, 1/4 blir 3.25 onda och 1/3 blir 4.33 onda. Oftast brukar det väl ligga runt 1/3 och med tanke på att vi är 13 deltagare så känns 3 onda lite för lite.

Fast goda har väldigt få förmågor och jag kan ju inte hålla med om "för lite"
Jag tippar 4. Det här är väl leken där onda ska få chansen, var det inte så? 3 i lyan och det var väl nån jävel utanför?
 
Vincent+Schiavelli.jpg


Jag minns inte filmen alls men den här karaktären heter Fredricksen eller nåt och det är så nära Fredricson man kan komma en sån här dag! :D

(nej, det fanns ingen Edward, annars hade det varit det givna valet.)

Är inte det här ett av spökena i Ghost förresten??
 
Vincent+Schiavelli.jpg


Jag minns inte filmen alls men den här karaktären heter Fredricksen eller nåt och det är så nära Fredricson man kan komma en sån här dag! :D

(nej, det fanns ingen Edward, annars hade det varit det givna valet.)

Är inte det här ett av spökena i Ghost förresten??

Jag vet bara att han är med i Buffy S2 😅
 
Fast goda har väldigt få förmågor och jag kan ju inte hålla med om "för lite"
Nej, ju färre de är ju bättre är det så klart. Fast jag tycker nog ändå att 3 onda känns lite väl lite, i så fall skulle ju leken teoretiskt sett kunna ta slut redan dagDL 2. Sedan är det väl inte direkt det mest sannolika, men inte omöjligt.

Det senaste har det ofta varit 1/3 onda och med 12 deltagare blir det 4. Nu är vi 13 så då känns det, i alla fall för mig, mer sannolikt att det är närmare 1/3 än 1/4. Sen kanske LL tänkt annorlunda, men det får visa sig senare i så fall.

Tror du att det är 3 onda då? Eller hur många tror du att det kan vara?
 
Obligatorisk fråga för alla att svara på: Vilken är din favoritkaraktär i Gökboet och varför?
Jag har läst igenom rollistan på Wikipedia nu, den enda jag vet vem det är, är Jack Nicholson :) så det får väl helt enkelt bli han som är min favoritkaraktär i filmen med motivering att det är den enda jag känner till :D
 
Funderar lite över rollistan. 13 deltagare går inte jämnt ut, 1/4 blir 3.25 onda och 1/3 blir 4.33 onda. Oftast brukar det väl ligga runt 1/3 och med tanke på att vi är 13 deltagare så känns 3 onda lite för lite.

Så jag tänker 4-5 onda. Lite beroende på. Det står ju att svarta fåret ingår i ulvpakten och känner till ulvarna och i vinstvillkoren står det att goda vinner när alla ulvar är döda. Innebär detta att vi måste ha ut samtliga ulvar, inklusive svarta fåret?

I så fall undrar jag också vad som händer om svarta fåret är ensam ond kvar? Får det käka då, eller uteblir käket pga lyan är tom (vad jag kunnat läsa mig till så finns det inget sätt för fåret att komma in i lyan?)
@bollen__ @Islandshästryttare

Med tanke på att goda kommer ha svårare att hitta varandra med tanke på (icke-) mängden information, så lutar jag nog kanske ändå mot totalt 4 onda. Dels pga det men också på grund av att 5 onda innebär 8 goda, vilket innebär att onda teoretiskt skulle kunna vinna redan dagDL2 (förutsatt två goda lynchade + två lyckade käk), medan goda skulle kunna vinna tidigast dagDL4 (förutsatt 4 lynchade onda + att de onda käkar fåret). Är dock öppen för att ändra mig om något mer kommer fram.
5 onda låter som vääldigt många :nailbiting:

Jag gissar på antingen 3 eller 4 (inklusive svarta fåret), så antingen 2 eller 3 i lyan.

Med tanke på att det inte är några sior ute så vet jag inte riktigt vad man ska kolla efter för ledtrådar det här blir spännande!
 
Vincent+Schiavelli.jpg


Jag minns inte filmen alls men den här karaktären heter Fredricksen eller nåt och det är så nära Fredricson man kan komma en sån här dag! :D

(nej, det fanns ingen Edward, annars hade det varit det givna valet.)

Är inte det här ett av spökena i Ghost förresten??
Inlägg #18 ;)
 
Jag är här. Dömer hela dagen imorgon och är inte hemma förrän runt 20.

Var så längesen jag såg Gökboet. DeVito är alltid en favorit så väljer honom. Spelar Martini och det är min häst morfar så passar bra.
 
Syster Ratched här vill bara upplysa er om att jag bokat in möte med läkare imorgon för att diskutera dagens rymningsförsök. Vi kommer troligtvis behöva titta på ändrad medicinering för en del av er för uppenbarligen är det inte tillräckligt. Nu hoppas jag att nattpersonalen får en någorlunda lugn natt eftersom ni alla fick en extra sömntablett med kvällens mediciner. På återseende imorgon, själv ska jag gå hem och ta igen mig efter den här otroligt intensiva dagen.
 
Vincent+Schiavelli.jpg


Jag minns inte filmen alls men den här karaktären heter Fredricksen eller nåt och det är så nära Fredricson man kan komma en sån här dag! :D

(nej, det fanns ingen Edward, annars hade det varit det givna valet.)

Är inte det här ett av spökena i Ghost förresten??
Ska vi vara tvillingar igen alltså.😆 Jag har redan paxat honom.
 
Jag har inte sett filmen på evigheter, minns faktiskt inte när eller några speciella roller mer än jack nicholson.


Tänker bara på hans roll i Ghost när jag ser honom.
Den här gången behövde jag ju knappt läsa rollistan så har övergått till att inte läsa samtliga inlägg heller... :o

Ska vi vara tvillingar igen alltså.😆 Jag har redan paxat honom.
Men du hade inte samma anledning som jag! :cool:
 
Syster Ratched här vill bara upplysa er om att jag bokat in möte med läkare imorgon för att diskutera dagens rymningsförsök. Vi kommer troligtvis behöva titta på ändrad medicinering för en del av er för uppenbarligen är det inte tillräckligt. Nu hoppas jag att nattpersonalen får en någorlunda lugn natt eftersom ni alla fick en extra sömntablett med kvällens mediciner. På återseende imorgon, själv ska jag gå hem och ta igen mig efter den här otroligt intensiva dagen.
Jag och @Gabby_Ossi kan säkert bidra med knark om det inte räcker till alla... :angel:
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 887
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 529
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 277
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 168
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp