Bukefalos 28 år!

Den siarlösa ulvleken

BSFs sammanställning gör mig inte klokare. Särskilt inte med denna vinkningens vara eller inte vara. Så om ingen vinkar borde någon behöva bete sig ulvigt av misstag och det lär inte hända.
Menar du att det borde vara en vinkning ändå alltså ? :)
Ulvar kan allt göra bort sig på alla möjliga sätt , misstag eller inte -vi har sett ALLT genom åren inklusive handuppräckning 🙋🏼‍♀️ av @Niyama
 
Håller med dig här. Jag tror med tanke på balansen som @heffaklumpen också tar upp i sitt inlägg

Att det kan vara rimligast med 2 ulvar och en utanför ? Så ingen kan vinna förrän vid dagDL3 ?
Annars är det ju väldigt fördel onda egentligen ?
Men det lär väl visa sig -bara en tanke från mig

Fast det är klart -käkar ulvarna det svarta fåret första natten och de två ulvarna blir lynchade i de första två DL så kan ju goda vinna redan efter dagDL 2 :D Om de nu är tre onda totalt
Jaja. Det lär visa sig hur många de är enligt devisen en ulv i taget osv
Men sa inte LL att svarta fåret inte räknades in i vinstvillkoren för de goda, utan bara för de onda? Dvs vi behöver inte ha ut svarta fåret för att vinna. Är det två ulvar i lyan skulle ju leken, som du säger, kunna ta slut dagDL2 i så fall.
 
Men sa inte LL att svarta fåret inte räknades in i vinstvillkoren för de goda, utan bara för de onda? Dvs vi behöver inte ha ut svarta fåret för att vinna. Är det två ulvar i lyan skulle ju leken, som du säger, kunna ta slut dagDL2 i så fall.
Ja du har rätt!
Goda vinner när alla ulvar är döda, onda vinner när de är fler än de goda.
Men det krävs fortfarande att två ulvar lynchas på raken, om inte så kan ju onda fåret ändå påverka till fördel för onda sidan om den inte käkas ?(eller tänker jag galet ?)
Edit la till ett förtydligande
 
Senast ändrad:
Ja du har rätt!

Men det krävs fortfarande att två ulvar lynchas på raken, om inte så kan ju onda fåret ändå påverka till fördel för onda sidan om den inte käkas ?(eller tänker jag galet ?)
Edit la till ett förtydligande
Jag kommer fram till samma sak där! Onda tjänar på att ha kvar fåret eftersom de vinner när de är fler än goda. Men goda tjänar mer på att lyncha en ulv i lyan (även om fåret ofc är bättre än en god).
 
Syster Ratched här jag har nu gått på mitt pass och fick rapport av nattpersonalen att natten inte var så lugn som vi hoppats på. Kommer adressera detta på mitt möte med läkarna idag. Jag har också fått rapport om att en av patienterna verkar leva i villfarelse att hon jobbar som nattpersonal på psyk. Det tyder på en allvarlig störning och kommer också att tas upp på mötet. Nu hoppas jag att vi får en lugn dag här på avdelningen .
 
Syster Ratched här jag har nu gått på mitt pass och fick rapport av nattpersonalen att natten inte var så lugn som vi hoppats på. Kommer adressera detta på mitt möte med läkarna idag. Jag har också fått rapport om att en av patienterna verkar leva i villfarelse att hon jobbar som nattpersonal på psyk. Det tyder på en allvarlig störning och kommer också att tas upp på mötet. Nu hoppas jag att vi får en lugn dag här på avdelningen .
@fio :D
 
  • Haha
Reactions: fio
Men alltså - på 13 deltagare är det ju helt osannolikt med bara två ulvar? Det känns ju som en no-brainer med minst fyra onda?

Även om goda är svaga så kom ju den här leken till för att onda haft svårt att vinna och det åtgärdas ju inte genom att försvaga även onda sidan.
 
Men alltså - på 13 deltagare är det ju helt osannolikt med bara två ulvar? Det känns ju som en no-brainer med minst fyra onda?

Även om goda är svaga så kom ju den här leken till för att onda haft svårt att vinna och det åtgärdas ju inte genom att försvaga även onda sidan.
Jag håller med dig om no brainer. På 12 /vet att vi är 13/är 4 en tredjedel så det vore väldigt osannoligt att den onda sidan skulle vara en fjärdedel. Oavsett att goda sidan är försvagad.

Fyi - jag ska åka iväg vid 16 och kommer nog inte vara hemma till DL så jag kommer behöva rösta tidigt.
 
Det beror ju på vem som har rollen hur den tänker tror jag.
Just i denna leken tänker jag med tanke på så lite specialroller för goda och noll info att det faktiskt kan vara leken då vinkning inte förekommer -det skulle ju avslöja en ulv om svarta fåret lynchas ?
Men visst kan det vinkas ändå -men jag personligen misstänker att det sker senare i leken än just vid valet av favoritkaraktär
Ja precis det var min tanke !
 
En liten lugn stund på jobbet så kollar in.
Som förväntat inför DL1 inte så mycket att gå på.
Bsf har gjort en liten sammanställning och ser vinkningar åt alla möjliga håll.

Heffaklumpen funderar över antalet onda/goda, har en liten diskussion med q (eller q bemöter i alla fall funderingarna).

Harrysen tänker att det inte kommer förekomma några vinkningar i denna lek.
 
Alltid stress..nu är jag på färjan och det har inte framkommit så mycket att jag har annat än ett miniskav att gå på.

Cirkus röstar på LenaH
Eftersom hon svarar på obligatorisk fråga innan hon vet sin roll. Är det för att hon är rädd för att bli utpekad som vinkare/vinkad till?
 
Hmm.... fjäska för LL? Är inte det lite ulvigt att peka ut nån inför LL? "Titta på fio, hon är skum. Hon är den ni söker". Liksom, tänk om Q bara hoppas att vi vänder blickarna från henne själv? Offensivt försvar, typ.
Potentiellt kan svaret på obligatoriska frågan även vara en vink. Jag borde i så fall rösta på fio, men tänk om det istället är Harrysen som vinkar till q? Nä. Det får bli såhär idag.

Blacksmithfarm röstar på qitis
 
Hmm.... fjäska för LL? Är inte det lite ulvigt att peka ut nån inför LL? "Titta på fio, hon är skum. Hon är den ni söker". Liksom, tänk om Q bara hoppas att vi vänder blickarna från henne själv? Offensivt försvar, typ.
Potentiellt kan svaret på obligatoriska frågan även vara en vink. Jag borde i så fall rösta på fio, men tänk om det istället är Harrysen som vinkar till q? Nä. Det får bli såhär idag.

Blacksmithfarm röstar på qitis
Alltså det var ju skämtsamt till @fio eftersom hon skrivit att hon de facto jobbar på nattpsyk innan i leken ? Missade du det ?
 
  • Gilla
Reactions: fio
Alltså det var ju skämtsamt till @fio eftersom hon skrivit att hon de facto jobbar på nattpsyk innan i leken ? Missade du det ?
Nä, det såg jag, men det var inte OT vad jag såg, även om det var skämtsam ton? :)

Och så behövde jag rösta nu, och eftersom jag har två scenarion där du skulle kunna vara ond så valde jag att rösta på dig,
 
Nä, det såg jag, men det var inte OT vad jag såg, även om det var skämtsam ton? :)

Och så behövde jag rösta nu, och eftersom jag har två scenarion där du skulle kunna vara ond så valde jag att rösta på dig,

Jag är på mobilen så orkar inte med OT färg. Jag får aldrig det rätt 😅
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 598
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 181
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 051
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 856
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp