Extremt högljudda grannar - vad göra?

Då är det rätt skönt att ha 400 meter till sin närmaste granne :banana:så jag har aldrig haft det problemet men förstår det är störande .Jag skulle blivit galen !
 
Då är det rätt skönt att ha 400 meter till sin närmaste granne :banana:så jag har aldrig haft det problemet men förstår det är störande .Jag skulle blivit galen !
Ja, så har jag det också. Underbart! det enda som hörs här är ljudet från lilla vattenfallet nedanför tomten.

När jag bodde i lägenhet hade jag ett tag en granne med värstinghögtalare som satt på väggen mot mitt sovrum/kontor.

Satt en dag hemma och jobbade när han satte igång och spela en minut på Umbrella, tyst, och så samma igen. Eftersom ljudet var lika högt som om jag haft full kräm på inne hos mig var alla telefonsamtal omöjliga.

jag ringde på och klagade varpå han oförstående säger -men? Jag testar ju bara slutsteget....
:banghead:
 
Tack för alla bra svar och tips. :)
Julhelgen har varit förvånansvärt lugn. Jag har skaffat silikonöronproppar och inneboende så om det förstnämnda inte hjälper gör kanske det sistnämnda det (en stor norrländsk karl är väl lite mer respektingivande än en liten tjej? Å andra sidan, känner jag honom rätt kommer det sluta med att han bli bästis med dem och vi blir inbjudna på fika eller nåt).

I avdelningen "Löjligt svensk" eller "passive aggressive" - jag funderar på att låsa upp mitt wifi och sedan döpa det till nåt fint typ "SKRIK INTE FÖR DJÄVULEN!" (förslag mottages tacksamt!). Konflikträdd? JAG?! :D
 

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 687
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 075
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 798
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 962
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp