Bukefalos 28 år!

Fjordavel 2008 version II

Sv: Fjordavel 2008 version II

Han är bäst! På alla sätt, tog så väl hand om Ljossa där nere och toppen. Där kan man lämna sto med gott samvete!

Det där håller jag verkligen med om, han tog jättebra hand om Fröken med! Han är noga med att de ska ha det bra, Fröken & ett annat sto fick gå bredvid varandra hela tiden de var där för de trivdes så bra ihop:love: Han fick tilloch med leda hem dem ihop för de ville inte vara utan varandra:D
 
Sv: Fjordavel 2008 version II

Äh, hon har ju hästskötare med sig!!:banana:

Dessutom smids det redan viktiga planer för den helgen,stooooooooora hemliga förändringar är att vänta!

Jaha, det vet jag inget om inte... Jag antar att du har släp tomt med ner och fullt på hemvägen! ;)
 
Sv: Fjordavel 2008 version II

Fick mail ifrån registratorn att katalogen för Vetlanda är på gång! :banana:
Jag väntar och väntar och på något så här gott är all väntan för lång. Någon som fått katalogen? Eller ska vi våndas och vänta lite till?

Å inte ble dä bättre med en ändring inte...
 
Senast ändrad:
Sv: Fjordavel 2008 version II

Det där håller jag verkligen med om, han tog jättebra hand om Fröken med! Han är noga med att de ska ha det bra, Fröken & ett annat sto fick gå bredvid varandra hela tiden de var där för de trivdes så bra ihop:love: Han fick tilloch med leda hem dem ihop för de ville inte vara utan varandra:D

När var Fröken nere? Var våra damer där samtidigt? Ljossa var nere -05. Ljass kom i maj 06, hon var nog först på plats, men sen hem. Jag vill vänta och verkligen veta att hon tagit sig innan jag plockade hem de där många långa milen.
 
Sv: Fjordavel 2008 version II

kl
Har hittat ett dräktigt sto
Silja ???? från Sippetorp i Oskarshamn är dräktig med Leirdals Odin
 
Sv: Fjordavel 2008 version II

När var Fröken nere? Var våra damer där samtidigt? Ljossa var nere -05. Ljass kom i maj 06, hon var nog först på plats, men sen hem. Jag vill vänta och verkligen veta att hon tagit sig innan jag plockade hem de där många långa milen.

Hon var ju nere i år;) Med Myckle bland annat ;)
 
Sv: Fjordavel 2008 version II

Jag väntar och väntar och på något så här gott är all väntan för lång. Någon som fått katalogen? Eller ska vi våndas och vänta lite till?

Det sista jag hörde var att den skulle kopieras den här veckan. Kanske får vi den innan helgen! :banana:
 
Sv: Fjordavel 2008 version II

ja, kul att vi lycktas hitta så många tillsammans!

Men nu måste vi in fler, jaga på nu alla fjordfantaster!!



Har pratat med Lasse på Stueri Unik.
Odin har haft 15-16 ston
Och en betäckning så sent som förra veckan.
Han hade inte riktigt klart vilka det var, för det var sonhustrun som skötte det i år
Kan ju förstå, för dom hade stor sorg, i början på Maj.
Glömde fråga om dom andra.:devil:
Men om ett tag skulle han kunna ha en lista.
 
Sv: Fjordavel 2008 version II

Precis som Ljulius skrev så var det iår hon var nere. Första betäckes hon med Melvin 3ggr och gick tom och nu sista gången provade vi med Myckle men tråkigt nog verkar hon vara tom ändå:cry:
 
Sv: Fjordavel 2008 version II

Ja det hade jag tänkt, med Myckle i sånna fall! Har ju en ombetäckning hos honom om jag vill till nästa år så då vore det ganska korkat att inte utnyttja den:)

Ska ut och rida med en kompis i börja på nästa vecka, (Frök borde då vara i brunst om hon är tom) och hennes valack är väldigt hingstig så vi får väl se vad han tycker och tror om saken:D
 
Sv: Fjordavel 2008 version II

Ja det hade jag tänkt, med Myckle i sånna fall! Har ju en ombetäckning hos honom om jag vill till nästa år så då vore det ganska korkat att inte utnyttja den:)

Ska ut och rida med en kompis i börja på nästa vecka, (Frök borde då vara i brunst om hon är tom) och hennes valack är väldigt hingstig så vi får väl se vad han tycker och tror om saken:D

Ja, det är ju smart att utnyttja den ;)

Håller tummarna att hon INTE visar ngn brunst :D:D
 

Liknande trådar

  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
117 721
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Avel Här fortsätter diskussionerna om fjordavel från den gamla tråden.
60 61 62
Svar
1 237
· Visningar
80 170
Senast: ameo
·
Avel Ny säsong - ny tråd! Vilka planerar att betäcka sina New forestston 2008? Vilka hingstar planerar nu att använda? Motivera gärna era...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 261
Senast: KLNF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp