Bukefalos 28 år!

Fototråd nr.5

Några härifrån, fotade nu under sommaren
Kopia%20av%20magiskt_zps5fx1auxj.jpg


Kopia%20av%20160709-moln_zpsfmei1y1r.jpg


160602-solnedgaringng_zpshc4mgawr.jpg


160531-groumlnspindel1_zpsl84wc5qw.jpg


160528-kvaumlll2_zpsf4w1r6jb.jpg


160526-goumlken_zps7lbrva4h.jpg


160521-kvaumlll1_zpshvshbyem.jpg


DSC_0386_zpsg5cwzr0f.jpg


Och 2 från i vintras

spoumlkmaringne-2_zpslbys5ngc.jpg


Kopia%20av%20DSC_0828_zps3ibsmw96.jpg
 
Jag gick Nikons kurs när jag köpte min första kamera. Den var bra, väldigt grundläggande så jag hade inte rekommenderat den till någon som har fotat ett par år. Mest inställningar och sånt, och så lite att tänka på vid komposition av bilder (men inte så mycket).
 
Vill byta upp mig i kameraväg lite.

Har en Nikon D40 nu, vad hade ni satsat på? Behöver ingen värstingkamera :)
D60? D80?

Och vars kikar man runt bäst? Har kollat igenom blocket men vet ju inte riktigt vad jag letar efter.
 
Vill byta upp mig i kameraväg lite.

Har en Nikon D40 nu, vad hade ni satsat på? Behöver ingen värstingkamera :)
D60? D80?

Och vars kikar man runt bäst? Har kollat igenom blocket men vet ju inte riktigt vad jag letar efter.
D600 är en trevlig Nikon, men kanske lite åt värstinghållet, kostar runt 5000 kr för en beg. i fint skick. Har haft ett par(!) D600 själv innan jag gick över till Canon.
Ang. D80 hittade jag detta av en kameratestare:"2008 WARNING: Don't buy the D80. The new D90 completely obsoletes it. If money matters, buy the almost identical D40, and if not, the D90 is a complete generation beyond the old D80."
 
Det som saknas på D40 är väl att inte alla objektiv funkar. Minns inte vad det heter :D auto nånting...
D90 som @labb nämner har jag. Köpte begagnad för 2000 har jag för mig. En jättetrevlig kamera, inga problem med objektiv (förstår vad du menar :D) förutom fullformat då. Jag är supernöjd och det enda jag kan sakna är vridbar skärm. Men det är rätt så sällan och jag kan leva utan det :p
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 460
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 670
Senast: Whoever
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
324
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 188
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp