Sasse
Trådstartare
"There once was a man who lived a life so strange, it had to be true. Only he could see what no one else can—the darkness inside... the real monster within... and he's the one who must stop them. This is his calling. This is his duty. This is the life of a Grimm."
Mordutredare Nick Burkhardt i Portland får reda på att han härstammar från en rad väktare kallade Grimms, som ansvarar för att hålla balansen mellan mänskligheten och de mytologiska varelserna, Wesen.
När han blir medveten om sitt öde måste han skydda varje levande själ från ondskefulla Wesen. Han stöter på fler och fler personer som blir hans vänner och vill hjälpa honom i kampen mot det onda, såväl människor som Wesen.
I samband med att Nick får veta att han är en Grimm, ärver han en nyckel av sin faster Marie. En nyckel bland flera som leder till en skatt. Och en viss person kan tänkas tycka den här nyckeln är värd allt besvär i världen för att få. Men det är bara under vissa omständigheter nyckeln är värd att komma i hennes, Adalind Schades, händer.
I leken finns det goda spelare, ulvar och en ond utanför lyan, och en neutral roll.
Den neutrala rollen (Adalind) får välja vilken sida hon vill spela för: onda, goda eller solo. Hon har till DL dag 1 att fundera.
Väljer Adalind att spela solo, kommer hon spela för egen vinnings skull och försöka få tag i den nyckel som Nick Burkhardt gömt. Om Adalind har fått tag i nyckeln vid lekens slut, kammar hon hem segern.
Väljer Adalind däremot att spela för goda eller onda sidan, försvinner nyckelns förmåga att ge henne en säker vinst. Goda och onda sidan kan inte använda nyckeln för att vinna, oavsett om Adalind spelar solo eller inte.
Den som har nyckeln i sin ägo får däremot Borgmästarkrafter. (Vid ett tillfälle kunna avlägga två röster, en i leken och en via PM till LL. Kunna avbryta en lynchning, mot sig själv eller någon annan. LL meddelas då via PM. Och om det skulle bli oavgjort i en röstning har deltagaren utslagsröst och lotten faller på den deltagaren röstat på.)
Dör deltagaren som har nyckeln i bruk, kommer nyckeln ärvas vidare.
Mer information om vilka specialroller som kommer finnas i leken kommer uppdateras efter att Adalind Schade har valt sida, dag DL 1. Även mer information om hur nyckeln fungerar och vilka vinstvillkoren är skrivs ut när alla specialroller är utdelade. Tills dess vet ni vilket lag ni tillhör.
REGLER
*Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek!
*Hintar
Är förbjudna och kan straffa den egna sidan.
Kom ihåg att misstankar ska följas av teorier.
Man får inte skriva ’Jag tror att X är ulv’, utan måste skriva ’Jag tror att X är ulv för att hen har skrivit/röstat…’
Man får inte heller hinta om sin egen roll.
(För att undvika detta är ett tips att undvika att kommentera sin roll öht.)
Vid upprepade/grova hintar riskerar man att kickas från leken.
*Röster
Läggs i fetstil typ "Myrten röstar på Sasse"
BOP:ar är förbjudna, dvs varje röst ska ha motivering och någon form av motivering måste finnas i röstinlägget, det är inte okej att enbart hänvisa till tidigare teorier (citat eller länk till tidigare teorier är ok).
Röster får ändras fram till deadline.
Man får inte låta bli att rösta för att det ändå ser ut att vara kört för en själv.
Man får heller inte rösta på sig själv.
*Efter en missad röstning och dålig aktivitet kan man kickas från leken. Obs! Lägg en säkerhetsröst om du vet att det är risk att du inte kommer in före DL.
*Om ni ser ut att lynchas, skriv inte ut "heja goda/onda" eller liknande innan uppdateringen, samma sak om ni hoppar av: tänk på att inte avslöja din roll!
*Det är tillåtet att spöka i tråden, men begränsa mängden och använd helst OT-färg. Döda spelare får inte kommentera spelet på ett sätt som kan uppfattas som teoriande.
Deltagare:
cirkus
Snurrfian
Artline
Mirtai
Blacksmithfarm
quarter4ever
bollen__
Habina
Klara
FiaM
Shaggy
Lobelia
EmmaN
Första DL: 21.30 måndag. NattDL kommer ske vid 10-tiden tisdag.
Mordutredare Nick Burkhardt i Portland får reda på att han härstammar från en rad väktare kallade Grimms, som ansvarar för att hålla balansen mellan mänskligheten och de mytologiska varelserna, Wesen.
När han blir medveten om sitt öde måste han skydda varje levande själ från ondskefulla Wesen. Han stöter på fler och fler personer som blir hans vänner och vill hjälpa honom i kampen mot det onda, såväl människor som Wesen.
I samband med att Nick får veta att han är en Grimm, ärver han en nyckel av sin faster Marie. En nyckel bland flera som leder till en skatt. Och en viss person kan tänkas tycka den här nyckeln är värd allt besvär i världen för att få. Men det är bara under vissa omständigheter nyckeln är värd att komma i hennes, Adalind Schades, händer.
I leken finns det goda spelare, ulvar och en ond utanför lyan, och en neutral roll.
Den neutrala rollen (Adalind) får välja vilken sida hon vill spela för: onda, goda eller solo. Hon har till DL dag 1 att fundera.
Väljer Adalind att spela solo, kommer hon spela för egen vinnings skull och försöka få tag i den nyckel som Nick Burkhardt gömt. Om Adalind har fått tag i nyckeln vid lekens slut, kammar hon hem segern.
Väljer Adalind däremot att spela för goda eller onda sidan, försvinner nyckelns förmåga att ge henne en säker vinst. Goda och onda sidan kan inte använda nyckeln för att vinna, oavsett om Adalind spelar solo eller inte.
Den som har nyckeln i sin ägo får däremot Borgmästarkrafter. (Vid ett tillfälle kunna avlägga två röster, en i leken och en via PM till LL. Kunna avbryta en lynchning, mot sig själv eller någon annan. LL meddelas då via PM. Och om det skulle bli oavgjort i en röstning har deltagaren utslagsröst och lotten faller på den deltagaren röstat på.)
Dör deltagaren som har nyckeln i bruk, kommer nyckeln ärvas vidare.
Mer information om vilka specialroller som kommer finnas i leken kommer uppdateras efter att Adalind Schade har valt sida, dag DL 1. Även mer information om hur nyckeln fungerar och vilka vinstvillkoren är skrivs ut när alla specialroller är utdelade. Tills dess vet ni vilket lag ni tillhör.
REGLER
*Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek!
*Hintar
Är förbjudna och kan straffa den egna sidan.
Kom ihåg att misstankar ska följas av teorier.
Man får inte skriva ’Jag tror att X är ulv’, utan måste skriva ’Jag tror att X är ulv för att hen har skrivit/röstat…’
Man får inte heller hinta om sin egen roll.
(För att undvika detta är ett tips att undvika att kommentera sin roll öht.)
Vid upprepade/grova hintar riskerar man att kickas från leken.
*Röster
Läggs i fetstil typ "Myrten röstar på Sasse"
BOP:ar är förbjudna, dvs varje röst ska ha motivering och någon form av motivering måste finnas i röstinlägget, det är inte okej att enbart hänvisa till tidigare teorier (citat eller länk till tidigare teorier är ok).
Röster får ändras fram till deadline.
Man får inte låta bli att rösta för att det ändå ser ut att vara kört för en själv.
Man får heller inte rösta på sig själv.
*Efter en missad röstning och dålig aktivitet kan man kickas från leken. Obs! Lägg en säkerhetsröst om du vet att det är risk att du inte kommer in före DL.
*Om ni ser ut att lynchas, skriv inte ut "heja goda/onda" eller liknande innan uppdateringen, samma sak om ni hoppar av: tänk på att inte avslöja din roll!
*Det är tillåtet att spöka i tråden, men begränsa mängden och använd helst OT-färg. Döda spelare får inte kommentera spelet på ett sätt som kan uppfattas som teoriande.
Deltagare:
cirkus
Snurrfian
Artline
Mirtai
Blacksmithfarm
quarter4ever
bollen__
Habina
Klara
FiaM
Shaggy
Lobelia
EmmaN
Första DL: 21.30 måndag. NattDL kommer ske vid 10-tiden tisdag.