”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Nä men hellegosingen då :love: Kan man bli mycket sötare än så? Tror inte det! Lycka till med honom.

Här har det varit full fart som vanligt. Fick tvinga med mej min minsting (19 år) till Kupolen och inhandla en vinterjacka och ett par vinterskor åt henne. Det tog inte lång stund för damen i fråga tycker det är urtråkigt att gå i affärer med morsan :angel:. Jag tar alldeles för lång tid på mej och så ska jag ju titta på allt som finns i affärerna. Hmm!

Nu ska vi iaf äta lite pizza, återkommer!
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

du får göra som kaninen , leva på hoppet :) Du har nog koll på de där misstänker jag .

Men lite göra ska väl även du ha o inte bara gå på räls :laugh:

Men de är snart dags för sadeln då , blir spännande :D
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Flätorna är av ren självbevarelsedrift. för min del! Stora hästarnas hage har vi sanerat på kardborrar, men i småponnysarnas frodas de :devil: växterna. hagen ska saneras under helgen, men till dess: Flätor!!!

Jag såg förresten flera små rävar virvla runt där runt öronen när vi satt och gosade i boxen. Pluttisen, som heter Prinsen på riktigt (ville inte skriva hans riktiga namn ifall det inte skulle bli av med honom).
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

ha ha du kan få låna min Ädle Drummel någon vecka så är alla kardborrar borta , han är tokig i att äta dem :laugh:

kardborrar o vass är delikatesser tycker han , ja han är som husse lite egen o udda :laugh:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Hehehe....vilken liten pudding! ;)
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Idag har jag inte ridit en enda häst.:(
Har jobbat för ett städföretag där jag jobbar ibland. Jag har städat i 9 timmar. Jag trodde jag skulle jobba ihop med chefen, det så jag fram emot. Det är ju trevligt att höra en människaröst ibland (även sin egen!:p). Tyvärr jobbade jag själv hela dagen.
Jag ska jobba annanstans imorgon, där ska jag rida några hästar. Där ser jag kanske någon!
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Oh vilken liten sötnos,tycker att man kan se att det lyser bus i hans ögon;)
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Måste bara fråga visst har du en 07:a oxå??
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

36 årig tvåbarnsmamma och gift. Red i min "ungdom" på ridskkola sen kom jag ifrån hästlivet nu har intresset flammat upp hetare än någonsin när mina två döttrar börjat rida på ridskola. Nu planeras det inför hästköp, dock ska vi utbilda oss lite mer maken och jag som helt otroligt nog också tycker detta med häst är rätt kul
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Spännande! Välkomna in i hästvärlden, en ding, ding värld:)
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

knapplån

Hopplektionen igår var så kul att jag faktiskt varit glad åt den hela dagen. Fick samma häst som förra gången. Då höll jag på att ge upp, maken till "träbock" fick man leta efter. Han var fullständigt skänkeldöv, spödöv med för den delen, låtsades att han skulle kissa lr skita hela tiden, speciellt om det blev tal om galopp.
Så fick jag honom IGEN suck!!! men nu var jag ju lite förberedd så jag började direkt att kräva att han tog skänkel och att han gjorde som jag sa, tydligen märkte han det och guuuud vilken underbar häst det blev. Blev nästan kär i honom. Impad att han var så otroligt klipsk att han kunde luras så brutalt på första lektionen. Nu gick han i form, välde ryggen så fint och tog ett mjukt, mjukt stöd på tygen, lydde minsta vink. Inga skyhöga hinder, men lite luriga banor där det gällde att komma ner i rätt galopp klarade vi galant...och jag som förra gången trodde att hästen minst hade någon allvarlig sjukdom och veterinär borde tillkallas...kan inte låta bli att impas av sådana här hästar som är så klipsaka och luras så brutalt..fniss...
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Lejonhjärta, vilket bra namn på en häst med det kynnet. Trist att han fick ett ganska kort liv :(
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Välkommen till tråden :p Här är vi glada och avslappnade, vilket är väldigt skönt:laugh:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

hehe, är de inte söta våra vänner, de kan faktiskt lura skiten ur en:rofl: Min prinsessa betedde sig en gång på en uteritt som om hon var färdig att klappa ihop, jättetrött, när jag krävde en galopp uppför en backe. Dock gick det i en jädra fart när vi galopperade i en annan backe, men mot stallet :rofl:

*kl
Tack för alla gratulationer till mormor skapet:laugh: Min arbetsplats blev ett dagis för en dag när jag var barnvakt till storasyster 1 år mitt i bokslutet:angel:

Sofie lyckades skratta ut fabrikschefen, stänga ut produktionschefen (fast hon vinkade hejdå i alla fall efter hon tryckt igen dörren framför näsan på henne) och charma alla i matsalen eftersom hon var tvungen att gå runt och kolla vad alla höll på med:idea: Ingen blyghet där inte:love:

Och idag var det så kallt att jag inte klarade att rida, mina fötter och händer var avdomnade av kylan, och jag bara kände att rider jag nu, så hamnar jag i snön, och jag hatar kyla:devil: Så det blev bara lite gos i stallet:)
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Hoppas ni kan se bilden, har den bara på FB. -20 grader och jag har min varseloverall. Underbar tingest :D
156194_479071297765_735617765_5690686_1257483_n.jpg
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Valdemar har har, det ar 10cm fran skinnet och ut.. och forstas en underbar underpals.. Tant Fjanta ser nastan likadan ut.. Ve och fasa nar det fallningsdags.. jag har val 2 till bullar pa golvet.. Ingen ridning, mkt hussitting, och alldeles for mkt ont i hander och andra kroppsdelar. Endast tva cups of coffee pa golvet.. tur jag inte hade tvattat det annu..

Den dar sotnosen far garna komma till mitt stall om det kranglar sig. Gud va sott... Jag blir sa sugen pa smahastar nar jag ser dem.. Men jag tror inte det finns massor av ravar bakom de sma oronen, det maste vara mini ravar i sa fall.. hehehe

Till alla som ar duktiga med sina pallar och gor ngt, "massor av bananas", har gar det valdigt sakta.. Tempen ar just lite for kallt for mitt texas blood.. Det blir nog flytt snart...
Dags att stoppa in pinnar igen, och sussa, natti natti
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Hi hi ja nog syns du alltid.
Skoj,har oxå en 07:a:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg På "begäran" är jag tillbaka på Buke efter flera års uppehåll för en uppdatering. Fått två olika meddelanden på Facebook ang. den...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 459
Senast: Askur
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
126 097
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
137 775
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 500
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Jaktgolden eller jaktlabrador?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp