”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Kom på en bra ide,vi som inte gillar att trängas sitter och kraxar i ditt kök.När ni är på hästavdelningen så ringer ni och rapporterar vad som finns o så sitter vi o lämnar beställningar medan vi dricker vin:idea:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

psst ett litet tips .... testa o köp en säck värmepellets o ha o kattlådan , funkar lika bra i alla avseenden som kattsand till en bråkdel av kostnaden.

har en bekant som föder upp katter , burmor , hon har 15 stycken o använder värmepellets i alla kattlådor.

som bonus är de inte farlligt o spola ner i toaletten , blir sågspån där de pinkat, har själv anv'nt de o är mycket nöjd
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

de finns de som har vett o använda sin intelligens :laugh: en superbra ide

( anteckanr för minnet )
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Tack "Gubbe" och Cho3, då kasstar jag det bekymret över axeln också. Hon bajjar gööörsnygga bajsar :D Inte ens stressmage med koblajjor som hon gjort vid tidigare flyttar.

En kompis i hagen har hon fått också och de äter lugnt och fint ur samma hög. Men Kelly dominerar polaren helt klart. Inte f-n ska ett 3½ årigt glin komma och bestämma nått i hennes hage:angel:



Kom på en bra ide,vi som inte gillar att trängas sitter och kraxar i ditt kök.När ni är på hästavdelningen så ringer ni och rapporterar vad som finns o så sitter vi o lämnar beställningar medan vi dricker vin


:bow: :bow: :bow:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Ånej,den går inte,följer man inte med blir det ingenting:p
Fast,det förstås,det kan vara förhandlingsbart:angel: mot mockning:D
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Halmpellets har oxå blivit populärt bland kattägare,har en kompis som snor här med jämna mellanrum:laugh:

Voffie,du kan ju ta fölboxen,om den lille/lilla är ute då:D
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

va trodde du då :laugh: sälvklart ska ungglin hållas å¨mattan.

nu är de mesta av bekymmren rörande Kelly borta för dig ... måste vara skönt

noggranhet med foder kan göra stora problem till inga problem i bland. En bra erfarenhet o ta med sig för framtiden.

undrar fortfarande hur gamla ägaren tänkte suck
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Jag har värmepellets till Filips kanin Röken. Luktar minst av allt jag provat. Jag har verkligen en superkänslig näsa för odörer och det får inte på några vilkor lukta ur buren. Spån tar jag ur kiss och bajshörnet dagligen för att det luktar ( och han är ändå kasstrerad..) Pelletsen låg i lite över tre veckor innan det började osa lite. Kommer aldrig mer att ha spån i kaninburen. Och inget bös runt buren heller :bow:

I kattlådan har jag kattlådepellets i papper (Toalätt) Värmepelletsen var för grov för dem så de gick inte på den men papp-pelletsen luktar minst av allt jag provat och kostar en bråkdel.

Klumpsanden gjorde mig vansinnig. Svindyr, var över hela huset på nolltid och sög åt sig odören så även nymockad låda luktade ju pyton.
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

tja handlar inte ni åt oss blir de ju ingen mat o vin... ska vi förhandla :angel:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Lugnt då tar vi en paus fyller termosen o tar boxarna mens vi sörplar glögg glatt pladdrande:d
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Voffie,du kan ju ta fölboxen,om den lille/lilla är ute då

:devil: Nu var du allt bra dj-a lustig va :mad:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

för grov??? ja just de ja de finns olika storlek på pelletsen,, den jag köpte var granngårdens gula säckar 6 mm pellets .

men skit samma huvudsaken man inte behöver köpa vanlig kattsand :laugh:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Var det mitt kök ni skulle sitta i??:angel:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

vill du inte ha oss:eek: okey då får vi ambulera runt då , kan vi få låna en häst o en kärra så kan vi våldgästa fler :angel:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Du får gärna låna lille nordis;) då jävlar i min låda lär det gå undan:D Bara att hålla i sej!!
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Jaaa vi åker runt,syrran ska ju tydligen bo nära varuhuset som börjar på B....:idea:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Bor ca 10 mil från Ge-kås, ni kan ju börja hos mig. Övernattning sker lämpligen på loftet i stallet. Vin utlovas tillsammans med tilltugg!

Välkomna!

S.
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Ja just det:D Ska ni / vi ta min häst o vagn dit?:D
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

opps jistanes vad klockan går fort,måste till jobbet:cry:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg På "begäran" är jag tillbaka på Buke efter flera års uppehåll för en uppdatering. Fått två olika meddelanden på Facebook ang. den...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 397
Senast: Askur
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
137 563
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
117 280
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
119 094

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp