”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

ja ja ja ... de ordnar sig sela på o spänn för ,Han lär vara rejält inkörd när vi förhoppningsvis är tebaks :angel:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

är bara o tända facklorna vid vägen o helsteka grisen , ställa fram dunkarna , du lär höra när vi dundrar in :laugh:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Han ÄR inkörd,har tävlat i brukskörning:laugh: Ibland gick det väldigt bra,men oftare gick det åt helsikes för fort:angel:
Håll er på en lång raka till att börja med,han orkar nog inte springa så långt i nuläget iaf:angel:
Annars får ni ta skogskörning,där lär han oftast ha hållt sej på mattan:D
Har du varit i körsvängen så vet du nog vilka de är,som haft honom före mej.
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

japp men vi ska inte till ge kås vi utgår från dig o far på en mat o dricka turne ju o våldgästar andra tråd " tanter " eller något sådant :laugh:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Jaja,skit ni i ge-kås! Motionera å banta min tjockis i stället,helt ok:D Vi som handlar på ge-kås tar bilen o kommer efter:D
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

ja men då så:) kanske jag gör beror ju på om de varit på den här sidan o tävlat eller inte , men förmodligen känner jag igen namnet om de inte är alltför yligen de börjat .... var ju ett tag sedan sedan man var i farten som värst
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Nänä,de har varit i farten länge,Jörgen Olausson,kör fjordingar.
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Letar som en tok i alla affärer som inte har slutsålt på facklor till alla som ska ha dom till nyår.

Lägger vinet på kylning och inväntar hovdunder och ett gäng goa tanter och ett stycke go Gubbe. Min egen vill också vara med, dock föredrar han westernsadeln.
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

I den här takten som ni skriver i nu så är det väl dax för ny presentation i ny tråd när jag loggar in nästa gång :eek:

Förresten så tappade Ina en tuggtand i dag. Jäklar vad den luktade urk :p
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

vill du inte ha oss okey då får vi ambulera runt då , kan vi få låna en häst o en kärra så kan vi våldgästa fler

Jag har ju både dragkrok och möjlighet att låna husvagn ;)
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

och ni skall sitta och sorpla vin, och jag far val stirra da.. jag dricker inte elandet.. numera.. are periodare sa jag haller upp fran alcohol ungefar vart 2 ar.. och nu skall det bli torka tills ermm nasta ar?? det gar bra med coke eller fanta eller ngt sant ocksa.. eller vanligt vatten..
i alla fall, alla verkar planera en trip till Gekas, NAR skall detta ske.. Jag har bokat in besok av tanter 19-20 march har.. ankomst 18 ar ok ocksa.. men VEM kommer for sakert?? jag maste ju spara pengar sa jag kan inhandla mat till detta hungriga gang.. Ni som kommer for sakert, borja en lista och sen satter jag ut en karta "how to get here from there" och sen hur ni kommer. bil bat flyg, tag eller den gula bussen??? Medtag godsel grep for det har jag ingen.. bara sana dar plastic historier som gar sonder om man lyfter for mkt.. haha jag kan se detta.. en grupp tanter kliver av taget med godselgrep i handen lol..
Det finns sovplats till 7 personer. medtag sovsack och kudde. Filtar har jag.. tvattmashine har jag ocksa.. och kompis har torktumlare... men som sagt jag vill veta vem som kommer och da har jag lite control ocksa..
Ullared besok far planeras in ocksa.. det ar val upp till tant cho nar det passar henne.. Och som hon sa, inget trangsel inga varor.. ni kan sitta och vara fyllekajor i hennes kok..
Nu skall jag se om jag kan fa mat i magen och hoppas den stannar dar.. och sen ar det schlafen... Morgon dagen har mkt pa calendar.. Forst och framst mkt sova och sen sova lite mer.. och sen en nap efter lunch.. ja ni vet rutinen...
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

det namnet är bekant ja:) dock har jag inte haft förmånen live så att säga men mycket bilder
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Mirri har precis tappat sina framtander.. men jag tror tuggtand (molars) are varre.. Jag hittade en av madeiras tander i foderhinken forra aret.. Interesting sak att titta pa.

Om den luktade, checka och se om hon ar svullen och ommar i tandkottet och luktar franmunnen ocksa... alltsa du far sticka in fingret i munnen och kanne och se om hon reagerar.. Hon kan mkt troligt ha en liten infection dar, det tar ju lite att tranga ner den nya toofisen. Om du har Bute ge henne en dos i morgon bitti om hon luktar, sen i morgon kvall.. Bute skall finnas i pasteform/geleform. Kanske ar recept har men du kan ringa till den vet och fraga.. Kan vara en anledning till att hon inte ater sa mkt.. toofiserna gor ont..
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Jag tycker vi kan ha knytkalas:laugh: Alla medtager någonting matnyttigt!!
Så matkassen i ena handen,grep i den andra:D
Hur var det,behöver vi skottkärror oxå?
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

va säger du kvinna:eek: ånää de ska ske med lite stil o finess ju så de får bli med häst ...bil husvagn fnysssssssssss:D
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Jag dricker inte heller, så du och jag kan dricka fanta eller Zero eller så. Men de andra kan jag gärna kyla vinet för.

S.
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Som Kat säger,kolla munnen! Borde inte lukta..... Har mina (hästars) aldrig gjort iaf.
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Tant kat har nu startat del 4 da tant ponny ar ute pa vift och gor jul nagonstans.. Nanstans pa ostkusten ar hon..
Sa detta blir val det sista inlagget i denna traden.. pls go to part 4 for more exciting happenings..
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Ja det har ju gått väldigt bra för dom på senare år!:laugh: Speciellt när de la de där nordsvenskgrillerna på hyllan:D Han var iallafall inte riktigt vad de tänkt sej!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg På "begäran" är jag tillbaka på Buke efter flera års uppehåll för en uppdatering. Fått två olika meddelanden på Facebook ang. den...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 397
Senast: Askur
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
137 569
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
117 283
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
119 096

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp