”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.

Ponnytant

Trådstartare
Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna, vilka är ni och vad håller ni på med? Det behövs en uppdatering och dessutom har det säkert både tillkommit (och fallit ifrån?)

Några raders presentation (+gärna bild!!!) av var och en i första inlägget – fortsätt sedan tjôta…

Länk till gamla trådarna - med mycket smått och gott - OCH KUL! http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1059681
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1072999
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Jag är nyss fyllda 50. "Hästtjej” upp i tonåren, slutade rida regelbundet pga studier & jobb. Sedan familj och återvände till hästvärlden på allvar via barn, ridskola, hyr- och foderponnisar + tävlingar. Rider f n mest dotterns pålle. Drömmer om en lusitano. Lägger in bild senare.

Mest intresserad av klassisk dressyr (a la Portugal) och Akademisk Ridkonst. SAMT. Hästen som varelse.
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Gjorde några ändringar i ditt schema. Gubbtjyv ;)


2 stora armetält på ängen på andra sidan torpet , fullbelagda med " tanter "

revelj blåses


12 00 - 13 00 frukost på sängen

13 .00 utfodring o mockning av stalll.

14 00 -15 00 rykt o sadling av hästar som görs av gubbtjyv

15 00 lunch- pizza

16 00 tupplur efter maten

17 00, skritt på lång tygel

18 00 valfri framfartstakt på banvallen i snö

19 00 avsadling o utsläpp i hage

20 00 middag lagad av Cizma

21 00 Massage

22 00 - ? stora vindunken o ett fat med Specialen framställt för fritt förfogande .


Nästa dag samma schema :laugh:[/QUOTE]
 
Senast ändrad:
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Underbar planering Lobell:love: Låter verkligen som nått passande....;)
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

En förhärdad 6-barnsmorsa på 38 vintrar som just nu lever en dröm i ruckel på ödebyn,4 hästar (varav 1 är en Kamel, 1 är mer en älg och 2 är surputtar)
2 hundar och 3 katter samt en mkt älskad make:D

Kan egentligen inte rida som folk men efter som Kamelen inte är som en häst borde vara jämnar det ut sig i slutänden...Behöver pall för uppsittning, fastnar lätt på hornet och har en tendens till att få krymt skalle med juckande hjälm som bonus....:cool:

Finns på Facebook om någon vill lägga till mig...

sök: helena_hedenstedt@hotmail.com
Profilbild: Den rödfuxe Kamel i huvudbild...
 
Senast ändrad:
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Jisses, vad det går undan:eek:

Jag är westernnörden som gillar långa "trail-rides" i svår terräng. Har 2 hästar. Rödhättan Lilly som är en fröken med attityd och så Rocket då som är en slyngel. Lilly blir 7 år och Rocket blir 4 från årsskiftet. Jag blir 49 år till våren :o

Jobbar i statlig tjänst, bor i Västernorrland på en mindre gård.
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

amen va fasen , nu igen :eek: presentation överflödig gubbtjyv ju säger allt:laugh:

Har en liten Ädel Springare . far ikring o irriterar folk o fä :o
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Tyvärr Lobell :cry: kan ej godkännas . Ansökningstiden har gått ut o ansökan avlämnades i för få exemplar :angel:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Jag är en tant på 48 med sex ungar(bara de båda små bor hemma än), fyra barnbarn , jätterar man, fyra katter, en liten lhasa apso, ett par marsvin och ett akvarium. Och så tre hästar (hoppsan, hur blev de så många helt plötsligt). Triangelmärkta arabvallacken Leo är 12 år och rids av mig, den urvuxna c-ponnyn Surris rids av 15-årig dotter och så är det nykomlingen Prinsen. Han är 3½ år och jätteliten, shettis förstås och hamnade hos oss av en slump och kom i förrgår. Han är inte vår egen utan ägs av en vän till mig. Hur länge han stannar är svårt att säga. Det kan bli över vintern eller för eviga tider (jag hoppas på det senare).

Bilder får jag och tösen producera endera dagen. Maken får hjälpa mig med ett visst ändalyktsfotografi :D som efterlyses av en viss Tant!
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

42 år nästa helg. Har 4 barn mellan 3 och 19. 2 bonusbarn på 13 och 15 år.
Bor utanför Gnesta i en köldhåla i skogen.

Har en envis, tjurig och väldigt söt kallblodstravare, Trullan. Och sambon har snäll men småfjantig varmblodstravare Lasse,som även lånas av sonen.

Jag är en fegis som inte ridit på 22 år efter ridskolan.
Började bli tuffare i somras då jag tvingade mej själv att få iväg Trullan själv. Tog 2 månader att komma ifrån stallplan, typ.

Har inte ridit på flera veckor nu och börjar bli lite feg igen :o

31902989.jpg
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Jag tror att jag gillar ditt schema ännu bättre ;)
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

KL
Hästen i mitt liv (som är mina fantastiska dotters :heart) SAMT min egen flinga......
28798_1390721242940_1079388511_2658907_4239638_n.jpg


73541_1553163183887_1079388511_3063836_8180678_n.jpg


Lobell. Ruska på huvudet. BORT DUMMA TANKAR!
Vilken HÄRLIG bild!!!!!!!! Ha Ha Ha Bläääääh!
 
Senast ändrad:
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Fyller 53 i februari,bor ensam på liten gård med hund,tre katter och två hästar,båda avdankade travhästar.Ja,deras karriär kom aldrig igång ens,inte mycket till tävlingsinstinkt och det är jag glad för:)Här är dom:Havanna och Droppen.

31559462.jpg


Just nu är jag inne i en svacka,blivit feg med ridningen(igen):(.Får dock mycket påhejande här så jag hoppas det går över snart:).

Använder mig av pall när det väl blir dax;).
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

näää inte är de några avdankade hästar inte :cry: tänk på att de kan få ett trauma om mamma säger så.

de är ju pälsklingar o fina pållar , även en travhäst är en häst , tänk på min lilla Springare :laugh:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Låter alldeles utmärkt men varför inte flytta sista punkten högre upp på listan?

Ska vi vänta så länge på provsmakning hinner jag somna:D!
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Jag har ju inte kommit till IkEA de senaste 5 åren så jag använder köksstol istället ;)

30708057.jpg


Den fina stolen har varit med i 5 år i stallet nu.
 
Senast ändrad:
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Låter alldeles utmärkt men varför inte flytta sista punkten högre upp på listan?

Ska vi vänta så länge på provsmakning hinner jag somna:D!

Nja, vi kan ju smita in en liten drink mellan lunch och middag. Går bra med flaska med sugrör innanför jackan med. Plastflaska givetvis, nån ordning får det vara när vi håller på med hästar.
 
Senast ändrad:
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Det är klart att dom är underbara:love:!Ska aldrig säja så om dom igen,jag lovar!
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Jag är 37 år och har en son på fem som tycker hästar är trist samt en totalt hästointresserad sambo som jag tvingar att hämta hö åt mig. Inakorderad har jag ett halvblodsto på 18 år som kom i min ägo i somras efter att ha varit min medishäst och foderhäst ett tag. Hon fick föl i somras och vi avvänjer jusst nu. Fölet ska dock tillbaka till förra ägare. Eftersom det varit föl med i bilden och stallet vi står i nu saknar vettiga ridvägar så är pållan helt ur form. Men den 2 januari flyttar jag henne till ett stall nära mig med bra ridvägar och ridsällskap och det kliar i hela mig över att få sätta igång henne igen.

Här är en bild på henne och sonen tagen i oktober förra året i hennes gamla stall.

31582917.jpg
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Gillar inte heller uttrycket "avdankade travare". De är inte avdankade, de är fd travhästar.
Och fina oxå :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg På "begäran" är jag tillbaka på Buke efter flera års uppehåll för en uppdatering. Fått två olika meddelanden på Facebook ang. den...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 397
Senast: Askur
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
137 569
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
117 283
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
119 098

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp