TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Är inte programmet från kameran installerad så gör den det.

:rofl: :rofl: :rofl:

Du är så go som har så höga tankar om mig :love:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Lyrik- Min stallkompis letar loksele med ljus och lyckta till sin lilla nordsvensk. Ska jag tipsa henne? Var finns den och vad vill du ha för den?
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Åh så mysig min ridtur blev :mad:

Givetvis så låg stackars lilla Filip och krupphostade halva natten så självklart kunde jag inte lämna honom på dagis och följa med stallisen ut i skogen :cry:

Spolen strålar från klarblå himmel och det är -5 grader. Sista och enda ridchansen för mig denna vecka var idag. buhuuu.....snyfft. Nu kommer Peter hem sent i morgon och på fre när det är becksvart. Tror knappast jag hittar barnvakt till ett halvsjukt barn.

Får trösta mig med att Kelly blev riden mån och tis och att stallisen även ville låna henne på söndag så hon får lite motion i alla fall.

Nu ska jag i saaakta mak köra ner till Uddevalla för att köpa en säck kattmat och se om dreas Granngården har de vinterridstövlar som inte fanns i min storlek här. De reade ut en termostövel för 250:- som verkade kanon.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Åh synd. Själv har jag ångest för att jag sitter och tvekar om jag vågar rida när det är så halt. Visst är hon broddad, men jag kan ju inte själv gå på vägen.
Vad är det för stövlar? Jag köpte ett par förra vintern med kardborreknäppning, och jag använde dem ca 2 ggr för de var tunga att gå med. Stl 39, om nån vill ha mot frakten?
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Här har vi möjligheten att rida direkt in i skogen och där är det inte halt, så bara man tar sig över stallplanen är man säker :) Dock är det vanskligt att stå på pallen i halkan så vi går numera bakom stallet till hagen och sitter upp där så slipper man halka runt på stallplanen.

Stövlarna var ett par svarta termostövlar med kardborreknäppningar på sidorna. Foten var i helgjuten gummi men inte alls tung tyckte jag. Termomatrialet var av goretex-typ så stöveln verkade rätt vettig mot väta och slask.

Har ett par liknande nu men då är foten med snörning (Hööks) och de är helt värdelösa. Minsta slask och man blir blöt i sockorna :mad: Sen var jag lite snål på storleken. Tog ett par 37 som jag egentligen drar men då finns det ju ingen plats för ett par goa sockor så nu vill jag ha ett par 38:or. Vanligaste storleken och givetvis slut.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Här är mina. Dom är jättesköna att ha på, men jag tycker dom glappar i hälen när man går, så då känns de klumpiga att gå en längre sträcka med. Fast man kan ju iofs ta på dem precis innan men ska rida :)
har inte använt dem alls i år.

32034180.jpg
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Men det är ju den! Jag knallade runt på granngården i ett par 37 men de var tyvärr som handen i handsken så en storlek större är ett måste om jag ska ha dem i sträng kyla. Synd att dina inte var 38:or :(
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Åhh såna där har jag och dom är ju hur sköna som helst!!! Man fryser aldrig i dom och dom blir aldrig blöta heller! Köp en sula och lägg i så ska du se att dom passar som handen i handsken :D

Förresten, ta sparken till stallet om du har nån så är det bara å ut och rida på finTrullan i det vackra vädret :D

Synd Voffie att ridningen inte blev av men det kommer finare dagar längre fram :laugh:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Det är ju ganska tjockt foder i dom så tror du inte att det trycks ihop efter du använt dom ett tag? Jag klarar mej utan tjocka sockar i mina och då har jag ridit i -17 grader med dom och jag frös lite om tårna då.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

jatack tant lobell.. sander pm med address.. och phone och du kan ringa med bussgods priset..
betalar garna for dem ocksa.. jag har ocksa 38 normalt men vill ha sockar i... sa gummistovlar ar 39 och det har jag pa mig idag och mina tar behover egentligen vara INNE i spisen.. var tvungen att komma in, tarna varkte..
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Hmm skulle oxå gärna varit i min säng,nåväl nu har jag sovit ngr timmar ,väckt mej till liv med lite kaffe så strax är det stallet som gäller.
Får väl se vad vi hittar på idag,igår så var hon laddad,pust
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Oj synd om dej och sonen,du får se fram emot nästa ridtur.
Oh såna stövlar har jag ,bor i dem nu,jättesköna o varma.:D
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Hugger första bästa!

Nu har jag placerat min lilla (nja..) 6-åring på lastbil och nu ska hon ut i vida världen och påbörja vuxenlivet på allvar! Lite känslosamt....:cry: min lilla bäbis...
Ja ja,det ska väl gå bra.
I stallet har jag inte gjort en släng än,så nu är det bara på med stallpaltorna o sätta fart.. Har ingen sån jättelust:crazy:

Ha en bra dag,alla!
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Åhh Cho, det lät riktigt lessamt :cry: En bamsekram får du utav mej!

Har varit ute och sågat ner några små aspar till damerna, mycket uppskattat! Sen stal jag en gran från skogen bredvid och den var väl så där tyckte dom :laugh:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Så här såg det ut idag när matte fega ut pga isen

Men, ska jag gå där?

32034608.jpg


Hit då?

32034609.jpg


Upp för backen då?

32034610.jpg


Äsch, vi tar en promenad

32034611.jpg


Sluta gosa, jag vill in och äta

32034614.jpg
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

jag vill ha aspar.. vanta,... jag kanske har aspar??? har ingen aning omhur de ser ut eller sant.. kanske de dar traden som jag behover ha nedsagade i sommarhagen ar aspar.. kanske nan kan see pa dem om de ar aspar eller inte.
har har hamtats foder som nu ligger i bilen, 100kg som skall in till stallet, sen ligger 800kg ho ute pa stallplan.. de skulle stacka men gjorde inte.. jag har arbete framfor mig nu. balarna ar dock endast 15kg styck sa det skall val ga.. och sa har jag nappat, vilket var jatteskont. blir val att dra pa sig gummistovlar igen och forsoka fa in lite av hoet och kanske det kan ligga ute over natten av det som jag inte far in?? hur ar det med det???
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Stövlarna var helt ok när jag bara red i dom, så jag kanske håller på dem nån ridtur till, sen skickar jag dem.
Ska försöka hitta nåt annat till nästa vinter.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Hahaha är det här du är! Jag pratade med dej på fejjan men du svarade inte! Du får googla så ser du hur asp ser ut, mina flickor ääääälskar nersågade aspar! Jag är jättedålig på sånt där men jag antar att du måste täcka höet med pressenning eller nåt.

Jag har suttit och kikat runt lite här och lite där i dag och jag hamnade på en tråd om nyponpulver. Har stött på det förut med folk som gett sina kusar nypon och nu har jag lite frågor till dej för du har kolla på det mesta.

1. Nypon innehåller ju hur mycket vitaminer som helst, kan man ge det som tillskott nu på vårvintern när vitaminhalten sjunker i höet?

2. Kan man ge unghästar eller är det bara gammla hästar med ledbesvär som man ger nypon?
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Hon är såååå fin din Trullan :love:

Visst är stövlarna sköna? När jag tänker efter så glappar nog min i hälen oxå men jag använder dom bara vid ridning och då är dom absolut suveräna. Jag köpte mina på B**jes och dom är billiga där med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
112 618
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
125 802
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
117 293
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
140 685
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp