TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.

moholmarabs

Trådstartare
Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna, vilka är ni och vad håller ni på med? Det behövs en uppdatering och dessutom har det säkert både tillkommit (och fallit ifrån?)


ok jag kan inte fa in gamla tradar har men det kan goras senare.. tycker ocksa att vi inte skall behova presentera oss sjalva med bilder IGEN.. lol.. sa lat oss kora vidare med DEL 4!!!!!
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Angaende skottkarror: nej jag har 3 stycken men skall fa ta karran och kora dem till dack verkstad och fa dem lagade.. Jag kan namligen inte fa av dacken de har rostat.. Annars far jag val kopa ny skott karra.. Sa nej det behovs inte.. forhoppnings vis har jag stora flat karran har sa vi kan kora ner shite till herrgarn och dumpa i parken.. skall ringa tradgards mastaren efter nyar och prata shite med henne..

Angaende mat.. Jag inhandlar en oxfile i morgon pa coop, de ar pa sale och sen har jag flera tenderloin och chicken breast.. Klart jag har mat har.. och kaffee. Och fil OCH kalaspuffar haha.. Farska saker kan kopas nar ni dyker upp.. NAR jag far reda pa hur manga som kommer och vem som kommer etc etc..
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Tänkte att annars kunde ju skottkärran vara bra att köra grejer i,som t.ex sovsäckar,kuddar,vinflaskor,fantaflaskor mm mm. Och så slapp du köra iväg o laga:laugh: Tänk dej tio tanter med skottkärror och grepar på tåget:D
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Eller så kanske gubbtjyv vill låna häst o vagn o köra runt o plocka upp alla tanter:D
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

ok du far garna ta med skottkarra pa taget.. sag bara till, jag tar hastvagnen med mig ner till stationen och hamtar er alla.. annars fick det nog inte plats.. 10 tanter far inte plats i bilen dock.. da far det bli tva omgangar..
nej jag maste laga karrorna snart.. det blir ju sommar nan gang och de ar bra att ha da. jag kor hobalar pa dem till hagen/paddock.. MEN i march ar det ju fortfarande sno, och kallt.. hur blir det att kora karrorna da? far val skotta sma korvagar tanker jag..
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

med den adle pa slap efter.. haha det vore ngt.. Eller sa kan han ta "sitt" flygplan och flyga runt och swisha i aisle way med kjortel och forklade.. DET vore ngt det..
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Ska man presentera sig igen?
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Jag trodde ju att det skulle vara en ny tråd lagom till jul men det slog fel på 1 vecka :D men jag fick då rätt i att det skulle vara en ny när jag loggade in igen.

Men presentaion...........vi gjorde ju det alldeles nyss ju!
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Du hade väl tre kärror Kat? Dock med punka men fixa dem så tar vi bara med lite grepar. Ska vi mocka stugan med så du kan slappa och vila riktigt ordentligt en lång tid framöver? Passa på att använd oss tanter om vi ändå är där! Vi kan ju inte trängas i stallet allihop så vi kan väl cirkulera mellan de olika syslorna :idea:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Brimmis...vi har på tok för mycket tid eller helt galna prioriteringar :angel:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Nää, alla känner varandra väl nu, tycker jag!!;)

S.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Nej hörrni, nu är det hög tid att natta kusarna.

Förresten, hur gör ni som har lösdrift på nyårsaftonen? Låter ni hästarna vara ute eller? Har ju inget val så jag får väl iaf sätta på mina grimmor i fall dom drar :grin:
 
Senast ändrad:
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Ja, det är inte klokt vad det skrivs. Tre veckor tror jag den sista tråden höll :)

För övrigt hänger jag med på allt, bara jag är ledig (jobbar ju en massa helger :( ). Har jag lite datum i god tid kan jag ofta byta och ordna till det.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Jag hade nog planerat att ta in mina... Men jag gör ju det mellan varven oavsett.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Funderade jag oxå på

Enligt google translate så är det filé, men av vad? Fläskfilé måne??

Kat kanske har varit ute i skogen och klubbat ner bävrar som hon filéat :d
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Jag hänger gärna på lite tokigheter... Men måste erkänna att jag behöver gott om planeringstid... och kan på rak arm säga att jag inte kommer iväg på några längre äventyr förrän chefen är tillbaka på 50% i alla fall...

Han jobbar ännu bara 25 %....

Idag kom jag inte från jobbet förrän vid 18.30... och då hade jag ändå varit där sen 07.30...

Så den lilla fritid jag har just nu ägnas inte åt några resor....;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
112 615
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
125 801
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
117 287
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
140 679
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp