Häxan och Lejonet (Ulvlek)

FÖRSTA DL FREDAG kl. 22.00!

Obligatorisk fråga!

Vem är din favoritkaraktär i Narnia (kan vara hela serien, inte bara häxan och lejonet) och varför?
Jag har läst böckerna men har aldrig fastnat för dem. De karaktärer som jag minns bäst är Aslan och Edmund. Aslan -Jesus himself, han har ju LL redan lagt beslag så det får bli Edmund. Edmund den missförstådda pojken som blir frälst av Jesus- förlåt Aslan - efter att denne offrat sig för världen på stenbordet - (korsen var väl slut) och blir krönt till kung tillsammans med sina syskon.
 
FÖRSTA DL FREDAG kl. 22.00!

Obligatorisk fråga!

Vem är din favoritkaraktär i Narnia (kan vara hela serien, inte bara häxan och lejonet) och varför?
Jag har typ noll koll kokosboll på Narnia, men efter en lite googlande så tycker jag att Lucy verkar cool! Hon var först (?) att gå genom klädskåpet och in till Narnia och bara det känns coolt, att liksom våga gå först och ta första steget när man inte vet vad som väntar. I leken kallas hon Lucy den modiga, så det kanske talar för att det "bara" är sån hon är?

Men bävrarna verkar också coola. Jag menar, talande bävrar! (Och nu tänker jag på Bävling :rofl:) 🦫
 
Val av favorit karaktär i Narnia

Cirkus - Bri
bollen_ -lejonet (azlan )
Artline -den äldre systern
qitis -Ripipip
Hemlig -Azlan
Snurrfian -Susan
Hedinn -Fru bäver
Habina -herr bäver
LenaH -Barbra Streisand
Bsf -Tumnus
Lobelia -Edmund
Heffaklumpen-Lucy

Intressantast i detta är hedinn och habina som väljer herr och fru bäver samt heffaklumpens kommentar att bävrarna verkar coola ?
Om det betyder något eller om det faktiskt är någon sorts vink från ledarvargen i det :idea: är ju svårt att säga just nu
Noterar det iaf.
Artline väljer den äldre systern och det gör också snurrfian och så heffa som väljer den yngre systern ? Kan också vara en vink möjligen ?
Noterar också att lobelia väljer Edmund (en hint om att hon är kungen själv -dvs ledarvargen ?)

Eller så vinkar inte ledarvargen alls
Men måste ju börja någonstans
 
Val av favorit karaktär i Narnia

Cirkus - Bri
bollen_ -lejonet (azlan )
Artline -den äldre systern
qitis -Ripipip
Hemlig -Azlan
Snurrfian -Susan
Hedinn -Fru bäver
Habina -herr bäver
LenaH -Barbra Streisand
Bsf -Tumnus
Lobelia -Edmund
Heffaklumpen-Lucy

Intressantast i detta är hedinn och habina som väljer herr och fru bäver samt heffaklumpens kommentar att bävrarna verkar coola ?
Om det betyder något eller om det faktiskt är någon sorts vink från ledarvargen i det :idea: är ju svårt att säga just nu
Noterar det iaf.
Artline väljer den äldre systern och det gör också snurrfian och så heffa som väljer den yngre systern ? Kan också vara en vink möjligen ?
Noterar också att lobelia väljer Edmund (en hint om att hon är kungen själv -dvs ledarvargen ?)

Eller så vinkar inte ledarvargen alls
Men måste ju börja någonstans
Hemlig och bollen väljer också samma om det nu ska pratas om vinkerier.
 
Val av favorit karaktär i Narnia

Cirkus - Bri
bollen_ -lejonet (azlan )
Artline -den äldre systern
qitis -Ripipip
Hemlig -Azlan
Snurrfian -Susan
Hedinn -Fru bäver
Habina -herr bäver
LenaH -Barbra Streisand
Bsf -Tumnus
Lobelia -Edmund
Heffaklumpen-Lucy

Intressantast i detta är hedinn och habina som väljer herr och fru bäver samt heffaklumpens kommentar att bävrarna verkar coola ?
Om det betyder något eller om det faktiskt är någon sorts vink från ledarvargen i det :idea: är ju svårt att säga just nu
Noterar det iaf.
Artline väljer den äldre systern och det gör också snurrfian och så heffa som väljer den yngre systern ? Kan också vara en vink möjligen ?
Noterar också att lobelia väljer Edmund (en hint om att hon är kungen själv -dvs ledarvargen ?)

Eller så vinkar inte ledarvargen alls
Men måste ju börja någonstans
Hur menar du att Edmund skulle vara en hint om att man är kung och ledarvarg?
 
Oj, jag har nog inte sett tillräckligt mycket av Narnia för att minnas den...eller jag vet ju ATT jag sett den men minns inte direkt några karaktärer. Men har för mig att jag gillade lejonet, så det får bli mitt svar! :)

Jag gillar Aslan, har aldrig läst böckerna (kanske Min morbror trollkarlen som liten men minns inte) men gillar hans mod och godhet.

Jag har läst böckerna men har aldrig fastnat för dem. De karaktärer som jag minns bäst är Aslan och Edmund. Aslan -Jesus himself, han har ju LL redan lagt beslag så det får bli Edmund. Edmund den missförstådda pojken som blir frälst av Jesus- förlåt Aslan - efter att denne offrat sig för världen på stenbordet - (korsen var väl slut) och blir krönt till kung tillsammans med sina syskon.
Tänker lite som @qitis att nånstans måste vi börja, lite intressant är det ju att välja LL som favoritkaraktär, får man fördelar om man smörar för LL? :) Eller är det ett sätt att vinka, i såna fall skulle jag gissa på att Lobelia är ulven utanför lyan och bollen och hemlig ulvar. Men det är långdraget utifrån obligatoriska frågan.
 
Tänker lite som @qitis att nånstans måste vi börja, lite intressant är det ju att välja LL som favoritkaraktär, får man fördelar om man smörar för LL? :) Eller är det ett sätt att vinka, i såna fall skulle jag gissa på att Lobelia är ulven utanför lyan och bollen och hemlig ulvar. Men det är långdraget utifrån obligatoriska frågan.
Varför tror du att Lobelia är ulven utanför utifrån det resonemanget?
Fattar nada
 
Bree (Bri) jag gillar hans utveckling från ganska fåfäng till något annat. Och vem har inte drömt om att ens häst ska kunna prata

Jag gillar Ripipip🐀för hans mod och storhet (trots sin litenhet )

Evigheter sen jag såg filmerna och ännu längre sen jag läste böckerna, men jag vill minnas att jag gillade Susan.

Kikade lite på en karaktärslista och konstaterade att jag kan identifiera mig med fru Bäver; gör jäkligt gott te men inget vidare på att laga mat. :rofl:

Jag har ett vagt minne av att jag gillade en karaktär väldigt mycket i nån av de senare böckerna, men jag hittar inget som hjälper mig när jag googlar. Så jag väljer herr Bäver så som jag minns honom i filmen från 1988, godhjärtad och sådär allmänt mysig på nåt vis.

Herr Tumnus. För att han försöker hjälpa barnen.

Jag har typ noll koll kokosboll på Narnia, men efter en lite googlande så tycker jag att Lucy verkar cool! Hon var först (?) att gå genom klädskåpet och in till Narnia och bara det känns coolt, att liksom våga gå först och ta första steget när man inte vet vad som väntar. I leken kallas hon Lucy den modiga, så det kanske talar för att det "bara" är sån hon är?

Men bävrarna verkar också coola. Jag menar, talande bävrar! (Och nu tänker jag på Bävling :rofl:) 🦫

Ja och jag pratar också om talande djur utöver de som pratat om bävrarna om man nu ska vara noggrann.
Om jag istället går på tanken om talande djur, eller ja är Herr Tumnus ett talande djur egentligen? Hur som helst, här är gänget som pratar om att vilja vara djur och @cirkus som vill påminna om att hon har pratat om talande djur. Är det att vinka till lyan? Eller är det som vanligt att vi försöker hitta mönster där det inte finns några? :)
 
Tänker lite som @qitis att nånstans måste vi börja, lite intressant är det ju att välja LL som favoritkaraktär, får man fördelar om man smörar för LL? :) Eller är det ett sätt att vinka, i såna fall skulle jag gissa på att Lobelia är ulven utanför lyan och bollen och hemlig ulvar. Men det är långdraget utifrån obligatoriska frågan.
Är Edmund LL favoritkaraktär? Det har jag missat, det var ju den jag valde.
 
Om jag istället går på tanken om talande djur, eller ja är Herr Tumnus ett talande djur egentligen? Hur som helst, här är gänget som pratar om att vilja vara djur och @cirkus som vill påminna om att hon har pratat om talande djur. Är det att vinka till lyan? Eller är det som vanligt att vi försöker hitta mönster där det inte finns några? :)

Blir det inte lite väl många ulvar i den teorin? Jag vet ju min roll, men fyra ulvar och en vinkande cirkus som ledarvarg känns lite väl magstarkt.
 
Om jag istället går på tanken om talande djur, eller ja är Herr Tumnus ett talande djur egentligen? Hur som helst, här är gänget som pratar om att vilja vara djur och @cirkus som vill påminna om att hon har pratat om talande djur. Är det att vinka till lyan? Eller är det som vanligt att vi försöker hitta mönster där det inte finns några? :)
Det är en konstig teori när böckerna handlar om en värld med talande djur. Det går inte att nämna icke talande djur där, men det är klart om alla ulvar väljer djur som favoritkaraktärer och de goda mänskliga varelser. Rätt praktiskt med handuppräckning.
 
Jag har läst böckerna men har aldrig fastnat för dem. De karaktärer som jag minns bäst är Aslan och Edmund. Aslan -Jesus himself, han har ju LL redan lagt beslag så det får bli Edmund. Edmund den missförstådda pojken som blir frälst av Jesus- förlåt Aslan - efter att denne offrat sig för världen på stenbordet - (korsen var väl slut) och blir krönt till kung tillsammans med sina syskon.

Då behöver du läsa igen. Jag valde aldrig Aslan utan Edmund.
Jag vet inte om det är du eller jag som behöver läsa ordentligt, men du är inne på att LL redan har lagt beslag på Aslan, alltså väljer du Edmund, vilket var precis det jag skrev. Men visst det är inte någon mer än jag och @qitis som försöker kommer med några teorier så det är ju lätt att hugga på minsta lilla. Vad tänker du själv?
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 225
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 444
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 806
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 111
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp