Bukefalos 28 år!

Häxan och Lejonet (Ulvlek)

Men gah! :banghead: Vaknade precis av mitt medicinalarm och inser att klockan är åtta på kvällen redan. Jaja, det är vad det är. Ska försöka få ner lite tankar här i nattmössan :sleep:

Qitis funderar utefter allas val på obligatoriska frågan om det skulle kunna finnas några vinkar från ledarvargen. Cirkus påpekade att det fanns fler som följt varandra (hemlig och bollen__) och Hedinn påpekar att hon nämnde Susan före fru bäver.
Känns som att Q missade lite info där? Kan vara omedvetet men kan också vara medvetet. Svårt att säga. Personligen tycker jag ju att valen i obligatoriska frågan ofta inte har något att göra med vad en person har för roll och att det därmed inte går att utläsa så mycket från det. Men det är ett bra sätt att börja få igång leken och därmed också teorier.
Snurrfian fortsätter på samma spår och funderar då på om det kan ha varit cirkus som vinkat till lyan angående alla som pratat om talande djur. De som pratat om talande djur är cirkus själv, Q, Hedinn, Habina, BSF och jag. Jag vet vart jag har mig själv, de andra har jag ingen aning om. Men en lya på 4 personer känns väldigt stor? Speciellt eftersom det då är 4 ulvar + ledarvargen, dvs totalt 5 onda (Vilket även någon mer nämnde)
Sen kommer Hedinn med en tanke som jag ändå tycker är intressant. Den bygger på att Snurrfian säger att hon tänker som Q och sen skriver ett antal inlägg på kort tid så att hon leder inläggstoppen och att detta då skulle vara en vink från ledarvargen Snurrfian till ulven Q.

Ja, jag vet inte. Men jag står i alla fall fast vid att talande bävrar är sjukt coola! 🦫 Jag menar, jag ÄR ju en talande elefant 🐘 😁
 
Tro mig, jag har koll på Narnia, jag haft den som kurslitteratur både inom religionsvetenskap och litteraturvetenskap men jag hade den helt orimliga tanken att det här var en ulvlek och inte någon diskussion om böckernas budskap.
Det är en ulvlek med ett tema, Aslan kämpar på den goda sidan i böckerna. Och du får det till att vinka till onda och verkar ta illa vid dis när jag påpekar det. Det är en lek vet jag, inte blodigt allvar.
 
Lägger till klockslagen... bara för att jag inte har något bättre för mig medan jag funderar...

DL1 kl 22
19.16 Habina röstar på LenaH
19.38 Blacksmithfarm röstar på qitis
19.40 bollen__ röstar på hemlig
19.54 qitis röstar på Heffaklumpen

LenaH 1
qitis 1
hemlig 1
Heffaklumpen 1
 
Det är en ulvlek med ett tema, Aslan kämpar på den goda sidan i böckerna. Och du får det till att vinka till onda och verkar ta illa vid dis när jag påpekar det. Det är en lek vet jag, inte blodigt allvar.
Åter igen, jag har koll på böckerna, det jag vänder mig emot är att du tar saker ur sitt sammanhang och låser fast i en enda grej utan att reflektera över leken i övrigt. Du kan inte på fullt allvar hävda att ulvar aldrig skulle påstå sig vara goda?

Snurrfian röstar på Lobelia eftersom Jag inte tror att en god Lobelia skulle vara så enkelspårig och inte ens försöka titta på några andra deltagare i första dl. Det känns som en typisk ond Lobelia som bara vill producera inlägg utan att komma med en enda egen idé.
 
.
Varför tänker du att just ulvar skulle välja LL som favoritkaraktär?
Artline röstar på Hedinn.
Mest för att jag måste rösta på någon.
Jag är tveksam till om ulvarna hintar så mycket i sina obligatoriska svar. Men om de skulle göra det så är det skumt att förvänta sig att de skulle göra logiska hintar.
 
Åter igen, jag har koll på böckerna, det jag vänder mig emot är att du tar saker ur sitt sammanhang och låser fast i en enda grej utan att reflektera över leken i övrigt. Du kan inte på fullt allvar hävda att ulvar aldrig skulle påstå sig vara goda?

Snurrfian röstar på Lobelia eftersom Jag inte tror att en god Lobelia skulle vara så enkelspårig och inte ens försöka titta på några andra deltagare i första dl. Det känns som en typisk ond Lobelia som bara vill producera inlägg utan att komma med en enda egen idé.
Har du inte koll på klockan heller. Det är en nästan timme till DL. Jag hoppas att fler skriver i leken innan dess.
 
DL1 kl 22
19.16 Habina röstar på LenaH
19.38 Blacksmithfarm röstar på qitis
19.40 bollen__ röstar på hemlig
19.54 qitis röstar på Heffaklumpen
21:08 Snurrfian röstar på Lobelia
21:08 Artline röstar på Hedinn



LenaH 1
qitis 1
hemlig 1
Heffaklumpen 1
Lobelia 1
Hedinn 1
 
Hmm och vad tänker jag av det här då? Ja, det var en bra fråga när man är ringrostig och inte har lekt på länge. Jag vet dessutom inte om jag kommer kunna vara online runt 22 så jag vill rösta nu.
Min teori är att hemlig väljer Aslan och noga påpekar hans godhet för att man ska förknippa hemlig med god = egentligen är hemlig ond. Så därför
bollen__ röstar på hemlig
Fast eh, du har ju också valt Aslan? :rofl: För att poängtera din egen godhet då fast du egentligen är ulv? :D
Sorry, men det håller inte! :D
 
.

Artline röstar på Hedinn.
Mest för att jag måste rösta på någon.
Jag är tveksam till om ulvarna hintar så mycket i sina obligatoriska svar. Men om de skulle göra det så är det skumt att förvänta sig att de skulle göra logiska hintar.
Hur får du till att Hedin förväntar sig logiska hintar?
 
.

Artline röstar på Hedinn.
Mest för att jag måste rösta på någon.
Jag är tveksam till om ulvarna hintar så mycket i sina obligatoriska svar. Men om de skulle göra det så är det skumt att förvänta sig att de skulle göra logiska hintar.
Alla måste rösta på någon. Jag fattar känslan av att mest vilja stöka förbi DL1 men det är en ganska konstig teori. Om det ska vinkas så är det väl just logiskt - vad annars?
 
.

Artline röstar på Hedinn.
Mest för att jag måste rösta på någon.
Jag är tveksam till om ulvarna hintar så mycket i sina obligatoriska svar. Men om de skulle göra det så är det skumt att förvänta sig att de skulle göra logiska hintar.
Det är väl just när man letar/visar sig som man (?) försöker vara logisk?
 
För att ha röstat och eftersom Idol börjar snart och det kan bli trångt med tid att följa leken ordentligt -även om det finns reklampauser 👍




I det lilla jag hunnit fundera så är det en person som finns med två gånger i olika konstellationer i mina funderingar

Kan det vara så att Heffaklumpen är ledarvarg som försöker vinka -kanske till två olika ulvar dessutom ?en som är Susan och en som är bäver ?

Qitis röstar på Heffaklumpen
Du väljer hellre en potentiell ledarvarg än nån av de ulvar den kanske vínkar till?
 
F ö gillar jag och håller med om @qitis teori om bävrarna och bävergillaren @heffaklumpen
Dvs att @Hedinn och @Habina väljer varsin bäver och heffa skriver att hon gillar bävrar vilket isf ger att Heddan och Habina är ulvar och heffa ledarvarg.

Då borde @hemlig vara den sista ulven för då heter alla på H! :rofl:
Jo jag håller med om att det kan vara ett kraftigt vinkande från heffa ..men OM hon nu är ledarvarg och de andra två på bostaven H är två av ulvarna är stora delar av lyan röjd. Jag känner mig tveksam faktiskt
 
Du väljer hellre en potentiell ledarvarg än nån av de ulvar den kanske vínkar till?
Det känns onekligen skumt att sikta på rollen utanför lyan.
Varför är det skumt? Vinstvillkoren är väl att goda vinner när alla onda är döda? Så i just denna leken ser jag inte att det skulle spela någon roll om det är ledarvargen eller en ulv man röstar på.


Sen vet jag ju min roll och håller därmed inte med Q i hennes röst men det är en annan sak.
 
Jo jag håller med om att det kan vara ett kraftigt vinkande från heffa ..men OM hon nu är ledarvarg och de andra två på bostaven H är två av ulvarna är stora delar av lyan röjd. Jag känner mig tveksam faktiskt
Där finns det ingen egentlig logik, det har du rätt i. Jag tänker lite på att alla letar rätt på en uddaröst att lägga. Det vinner mest bara ulvarna på. I synnerhet nu när det har lagt en del röster. Och att leta efter ledarvargen och inte lyan känns skumt i sig oavsett om man prickar rätt eller inte.

Jag lovade dessutom att rösta på Q.

Lobelia röstar på Q då hon inte inriktar sig på lyan.
 
Men gah! :banghead: Vaknade precis av mitt medicinalarm och inser att klockan är åtta på kvällen redan. Jaja, det är vad det är. Ska försöka få ner lite tankar här i nattmössan :sleep:
Det här känns som en lite stark reaktion första dagen med två timmar kvar till DL? Det är väl inte mycket till tankar som man behöver komma med?
Nästa inlägg är en uppdatering av röstlistan (utan att det tillkommit röster). Dvs lite ”aktivitet utan att vara aktiv”.

Hedinn röstar på Heffaklumpen
 
Du väljer hellre en potentiell ledarvarg än nån av de ulvar den kanske vínkar till?
Fanns ju 4 möjliga i mina alternativ. Tror inte det finns fyra i lyan. Och tänker , precis som jag skrev , att heffa kan vinka till två ulvar bland 4 deltagare
Det känns väldigt Ole dold doft att välja en av de fyra i så fall. Så länge ingen av dem räcker upp handen
Skulle heffa vara ledarvarg så for det grävas vidare bland dem förstås
Men du har kanske en säker ulv som du hittat?
Och ledarvargen måste vi också ha ut för att vinna så tycker det är väldigt rimligt att rösta på en potentiell sådan

Är inte lätt i DL 1 och det finns typ obligatoriska svaret samt ev hintar från ledarvargen att gå på om man nu vill teoria lekmässsigt och inte lägga en ren förtäckt BoP röst
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 166
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 308
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 589
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 955
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp