Häxan och Lejonet (Ulvlek)

Tänker lite som @qitis att nånstans måste vi börja, lite intressant är det ju att välja LL som favoritkaraktär, får man fördelar om man smörar för LL? :) Eller är det ett sätt att vinka, i såna fall skulle jag gissa på att Lobelia är ulven utanför lyan och bollen och hemlig ulvar. Men det är långdraget utifrån obligatoriska frågan.
Varför tänker du att just ulvar skulle välja LL som favoritkaraktär?
 
Jag behöver rösta nu då en kompis ska ringa och känner jag henne rätt kommer vi prata i några timmar, dvs risk att missa röstningen.

Jag tycker att det är synnerligen misstänksamt att det är en Lena! anmäld i leken men LenaH som skriver. Såna skumma namnbyten tyder på en ulv.

Habina röstar på LenaH
 
Varför tänker du att just ulvar skulle välja LL som favoritkaraktär?
Ja, jag funderar lite på det där resonemanget också. Om jag och hemlig är ulvar så fattar jag inte hur vi skulle fatta att Lobelia var en ledarvarg av det valet? Meen jag kanske inte fattar det för att jag inte är ulv 😆
 
Kan inte låta bli att notera det här:

Snurrfian tänker som qitis, sen spammar hon på som qitis och leder inläggsstatistiken.
Ledarvarg som vinkar till ulven qitis? :D
Det är faktiskt en riktigt snygg teori måste jag säga !👍 :p
Jag har inte den blekaste aning om vart snurrfian står men jag vet iaf vart jag har mig själv. Så tyvärr. Teorin håller inte :D
 
Cirkus - Bri
bollen_ -lejonet (azlan )
Artline -den äldre systern
qitis -Ripipip
Hemlig -Azlan
Snurrfian -Susan
Hedinn -Fru bäver
Habina -herr bäver
LenaH -Barbra Streisand
Bsf -Tumnus
Lobelia -Edmund
Heffaklumpen-Lucy
Alla utom jag får sina användarnamn korrekt skrivna.:( Känner mig lite förolämpad här:p

Vet inte hur mycket jag hinner hänga här inför DL så jarmg röstar därför nu.

Blacksmithfarm röstar på qitis
För att hon förkortar mitt namn, men inte t.ex Heffaklumpen som också har ett längre användarnamn... måste vara ulvigt eller?
 
Jag gillar Aslan, har aldrig läst böckerna (kanske Min morbror trollkarlen som liten men minns inte) men gillar hans mod och godhet.

Varför tänker du att just ulvar skulle välja LL som favoritkaraktär?

🙄Har du någon bättre teori? LL är väl alltid ond?

Hmm och vad tänker jag av det här då? Ja, det var en bra fråga när man är ringrostig och inte har lekt på länge. Jag vet dessutom inte om jag kommer kunna vara online runt 22 så jag vill rösta nu.
Min teori är att hemlig väljer Aslan och noga påpekar hans godhet för att man ska förknippa hemlig med god = egentligen är hemlig ond. Så därför
bollen__ röstar på hemlig
 
Hur menar du att Edmund skulle vara en hint om att man är kung och ledarvarg?
Pga det Lobelia själv skriver i det inlägget hon väljer Edmund
Edmund den missförstådda pojken som blir frälst av Jesus- förlåt Aslan - efter att denne offrat sig för världen på stenbordet - (korsen var väl slut) och blir krönt till kung tillsammans med sina syskon.
Känns ju faktiskt som en hint (tyckte jag då )
Fast omskrivet såsom god (syskonen ). Ulvar är väl också syskon (flock )
Finns för all del en Edmund i Rollistan som är en god roll
Edmund den Rättrådige
Men den tänker jag inte någon vill hinta om att den har faktiskt.
 
Alla utom jag får sina användarnamn korrekt skrivna.:( Känner mig lite förolämpad här:p

Vet inte hur mycket jag hinner hänga här inför DL så jarmg röstar därför nu.

Blacksmithfarm röstar på qitis
För att hon förkortar mitt namn, men inte t.ex Heffaklumpen som också har ett längre användarnamn... måste vara ulvigt eller?
Hur många har inte förkortat mig som Q ? :p
Förlåt om du verkligen blev förolämpad. Det var inte avsikten. Du ÄR ju BSF 😘
Men tänker att du tog en förtäckt BoP röst helt enkelt
 
För att ha röstat och eftersom Idol börjar snart och det kan bli trångt med tid att följa leken ordentligt -även om det finns reklampauser 👍
Intressantast i detta är hedinn och habina som väljer herr och fru bäver samt heffaklumpens kommentar att bävrarna verkar coola ?

Artline väljer den äldre systern och det gör också snurrfian och så heffa som väljer den yngre systern ? Kan också vara en vink möjligen ?

I det lilla jag hunnit fundera så är det en person som finns med två gånger i olika konstellationer i mina funderingar

Kan det vara så att Heffaklumpen är ledarvarg som försöker vinka -kanske till två olika ulvar dessutom ?en som är Susan och en som är bäver ?

Qitis röstar på Heffaklumpen
 
DL1 kl 22

Habina röstar på LenaH
Blacksmithfarm röstar på qitis
bollen__ röstar på hemlig
qitis röstar på Heffaklumpen

LenaH 1
Qitis 1
Hemlig 1
Heffaklumpen 1


Leker fortfarande på mobilen så har inga exakta klockslag men alla röster är iaf lagda innan kl 20 :)
 
🙄Har du någon bättre teori? LL är väl alltid ond?
Aslan är dock inte ond utan godheten själv och CS Lewis (författarens) Jesus plagiat och frälsare av världen. Lite skumt är det att utnämna den godaste karraktären i böckerna till ond. I och för sig kan det var lite tvärt om att ulvar väljer någon riktigt god att gömma sig bakom.
 
Aslan är dock inte ond utan godheten själv och CS Lewis (författarens) Jesus plagiat och frälsare av världen. Lite skumt är det att utnämna den godaste karraktären i böckerna till ond. I och för sig kan det var lite tvärt om att ulvar väljer någon riktigt god att gömma sig bakom.
Den enda som verkar ond just nu är du som biter dig fast och förvrider vart enda inlägg jag gör utan att lyfta blicken och faktiskt försöka föra leken framåt.
 
Den enda som verkar ond just nu är du som biter dig fast och förvrider vart enda inlägg jag gör utan att lyfta blicken och faktiskt försöka föra leken framåt.
Oupsan, vad tror du jag gör? Skriver för att se till att leken går i stå?

Inte för att jag tycker jag förvrider inläggen i och för sig, grejen är väl lite att jag även om Narnia knappast är några favoriter så har jag god koll på dem och författaren och innehållet i stort. SC Lewis var djupt troende och böckerna är en allegori inspirerad av hans kristna tro där som sagt Aslan kan sägas representera Jesus.

Det roar mig att du då teoriar om att de som väljer Aslan som favorit skulle på något vis vinka åt de onda.
 
Pga det Lobelia själv skriver i det inlägget hon väljer Edmund

Känns ju faktiskt som en hint (tyckte jag då )
Fast omskrivet såsom god (syskonen ). Ulvar är väl också syskon (flock )
Finns för all del en Edmund i Rollistan som är en god roll

Men den tänker jag inte någon vill hinta om att den har faktiskt.
Jo fast hur får du kopplingen kung till ledarvarg? :p

Eller jaha, du menar att ledarvargen är ”kung” över ulvarna?
 
Oupsan, vad tror du jag gör? Skriver för att se till att leken går i stå?

Inte för att jag tycker jag förvrider inläggen i och för sig, grejen är väl lite att jag även om Narnia knappast är några favoriter så har jag god koll på dem och författaren och innehållet i stort. SC Lewis var djupt troende och böckerna är en allegori inspirerad av hans kristna tro där som sagt Aslan kan sägas representera Jesus.

Det roar mig att du då teoriar om att de som väljer Aslan som favorit skulle på något vis vinka åt de onda.
Tro mig, jag har koll på Narnia, jag haft den som kurslitteratur både inom religionsvetenskap och litteraturvetenskap men jag hade den helt orimliga tanken att det här var en ulvlek och inte någon diskussion om böckernas budskap.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 211
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 438
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 782
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 080
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp