Högskoleprovet

Inte mer än 2 dagar kvar :bump: hur förbereder ni andra er? :)

Min plan var att öva, öva och öva.

En halvdag satt jag vid datorn och insåg att det här med att öva inte var min grej. Så jag ändrade plan till att bara skriva och sen utgå efter resultatet för kommande högskoleprov. Idagsläget kommer jag inte ens in på högskolan med mina betyg (saknar sve 3 + eng 6). Så jag skriver för första gången just som en kul grej :) Får jag 0.0 så får det vara så, jag kan avstå dryga 8 timmar och 300kr bara för att få göra något annat än att vara föräldraledig :up:
 
Min plan var att öva, öva och öva.

En halvdag satt jag vid datorn och insåg att det här med att öva inte var min grej. Så jag ändrade plan till att bara skriva och sen utgå efter resultatet för kommande högskoleprov. Idagsläget kommer jag inte ens in på högskolan med mina betyg (saknar sve 3 + eng 6). Så jag skriver för första gången just som en kul grej :) Får jag 0.0 så får det vara så, jag kan avstå dryga 8 timmar och 300kr bara för att få göra något annat än att vara föräldraledig :up:

Lycka Till ändå! :) Jag gjorde så till förra provet som var mitt första, tränade inget, och tycker det är betydligt lättare att öva nu när man vet vad man måste öva på efter första provet :)
 
blueh, jag har så sjukt mycket nu så har inte alls hunnit plugga som jag tänkt. :(
Satt med lite matte igår iaf, det mesta kändes helt okej, utom XYZ... :down: 2 rätt av 10. :mad:

Gjorde det igen idag, nya frågor, 16 rätt av 20... men vissa gissade jag helt på. Hoppas jag gissar lika bra på provet. :grin: (stor risk liksom... :meh: )
 
weeeiii imorgon är det dags. Har pluggat tre timmar sammanlagt.. skyller på att jag jobbar mer än heltid och pluggar samtidigt. Kan inte gå sämre än förra gången iaf :)
 
Alltså PANIK!!! Insåg nu att jag glömt skriva ut kallelsen. Tror ni det är ok att visa upp mailet i telefonen???:nailbiting:
 
Det står ingenstans att man måste skriva ut kallelsen, vad jag vet. Har du leg så får du skriva, och det är nog en fördel om du tar med dig blyerts, linjal och sudd.
 
@startpompe Då var du bättre på att läsa än vad jag var :)

@Isituss Inser nu, trött som jag var (är), att mitt svar kan tolkas som drygt, men det var inte meningen. Jag menade att minimikravet är leg, och att ha med sig de rekommenderade hjälpmedlen underlättar, men åtminstone tidigare har det alltid funnits extra hos vakterna.
 
jag kan inte hitta en blyertspenna, hör inte till vanligheterna att jag använder blyerts.. kiosker lär inte ha va? får ta en såndär byggpenna, platt i trä man märker med haha
 
Jag skrev inte av mina svar förrän i del 4 & 5. Kände under halva dagen att 0.0 är också okej . MEN nu är jag lite irriterad på mig själv för nu har jag 37/80 rätt. För att vara första gången, utan att ha övat och svårt för matten så är jag redan nöjd. Herrejösses, det blir inte 0.0 :o Ska inte söka högskola, så idag var mest en själv-text-grej :D
 
Jag skrev inte av mina svar förrän i del 4 & 5. Kände under halva dagen att 0.0 är också okej . MEN nu är jag lite irriterad på mig själv för nu har jag 37/80 rätt. För att vara första gången, utan att ha övat och svårt för matten så är jag redan nöjd. Herrejösses, det blir inte 0.0 :o Ska inte söka högskola, så idag var mest en själv-text-grej :D

Fick inte heller så bra första gången, härligt att du är nöjd ändå :) första gången är ju som du skriver mycket som ett test för att se vad man kan och inte kan osv. :) jag svarade t.ex. bara på hälften av frågorna på första provpasset förra gången eftersom jag trodde man fick tillbaka och kunde fortsätta efter pausen :o (hade missuppfattat upplägget helt)

Hur har det gått för alla andra som skrivit i tråden innan? :)
 
Canine är himla glad :D:banana::D fick över vad jag satt som absolut maxpoäng denna gång. Så hoppas på en "snäll" normering nu också ;) Så fruktansvärt skönt att känna att all tid man lagt på HP plugg har lönat sig, det räcker inte för att komma in men nu känns målet inte så avlägset längre:)
 
Senast ändrad:
Jag gjorde provet idag för första gången! Hade verkligen inte pluggat NÅGONTING, utan gjorde det mest som en övning inför våren så jag vet vad det handlar om. Jag glömde skriva ner vad jag svarade på första delen med enligt de andra delarna så gick det rätt så bra ändå :). Hur betygsätter de? Är det så enkelt som att 50% rätt svar genererar 1.0?
 
Många som verkade tycka att detta prov var svårare än de i våras. Jag vet inte vad jag tyckte mer än att jag är sjukt nöjd över att höjt mig en bra bit från förra gången. räknade ihop mina poäng och ser att på den sista delen så var jag väldigt trött och det ser man på resultatet också.

Redan taggad för nästa HP haha
 
Jag gjorde provet idag för första gången! Hade verkligen inte pluggat NÅGONTING, utan gjorde det mest som en övning inför våren så jag vet vad det handlar om. Jag glömde skriva ner vad jag svarade på första delen med enligt de andra delarna så gick det rätt så bra ändå :). Hur betygsätter de? Är det så enkelt som att 50% rätt svar genererar 1.0?

du kan inte räkna ut exakt men du kan googla på nomineringstabell och använda de som en måttstock men räkna inte med att den stämmer för detta prov! men man får ett hum om vart man ligger
 
Många som verkade tycka att detta prov var svårare än de i våras. Jag vet inte vad jag tyckte mer än att jag är sjukt nöjd över att höjt mig en bra bit från förra gången. räknade ihop mina poäng och ser att på den sista delen så var jag väldigt trött och det ser man på resultatet också.

Redan taggad för nästa HP haha

Grattis :D Själv tycker jag att detta kändes lättare än det i våras men hoppas det är som du skriver ;)
 
Jag skrev 1.10 första gången i våras, hade inte hunnit plugga inför detta trots att jag hade planerat att göra det...
Enligt normeringstabellen för förra provet ska jag ligga på 1.5 :o Hade siktat på/hoppats nosa på 1.3 :confused:

Så håller tummarna att det är en "snäll" normeringstabell jag med, då behöver jag inte skriva mer. :D
När jag kollade hösten -13s normeringstabell inför provet i våras diffade det 0.05, så jag hoppas inte att det diffar så mycket att jag åker under 1.3 uaf. :p
 
Jag skrev 1.10 första gången i våras, hade inte hunnit plugga inför detta trots att jag hade planerat att göra det...
Enligt normeringstabellen för förra provet ska jag ligga på 1.5 :o Hade siktat på/hoppats nosa på 1.3 :confused:

Så håller tummarna att det är en "snäll" normeringstabell jag med, då behöver jag inte skriva mer. :D
När jag kollade hösten -13s normeringstabell inför provet i våras diffade det 0.05, så jag hoppas inte att det diffar så mycket att jag åker under 1.3 uaf. :p

Grattis :D När man läser runt på olika sidor verkar det vara många som höjt sig en del, hoppas inte det överlag var ett "enkelt" prov :nailbiting: man skulle ju bli så besviken om man sjunker när det riktiga resultatet kommer..
 
Grattis :D När man läser runt på olika sidor verkar det vara många som höjt sig en del, hoppas inte det överlag var ett "enkelt" prov :nailbiting: man skulle ju bli så besviken om man sjunker när det riktiga resultatet kommer..

Känns lite överkant att sjukna med 0.3 typ tycker jag. Men allt kan väl hända, hört att höstproven brukar vara lättare, men vet inte om det stämmer.
Nåja, 1.25 krävdes för det jag ville gå, 1.20 i urval 2. Så hoppas på det bästa. ^^
 
Känns lite överkant att sjukna med 0.3 typ tycker jag. Men allt kan väl hända, hört att höstproven brukar vara lättare, men vet inte om det stämmer.
Nåja, 1.25 krävdes för det jag ville gå, 1.20 i urval 2. Så hoppas på det bästa. ^^

Kommer man in ändå så är det klart då gör det ju inget :) Men tänker om man, tex som jag nu då, ställer in sig på 1.4 och sen får 1.35 istället :angel: men men inget man kan göra åt det ändå iof :)
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 972
Senast: zassoo
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 961
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Inspirerad av tråden om karriärbyte slänger jag ut frågan till allvetande buke; Vilket jobb skulle passa mig? Lite "kort" info om min...
Svar
2
· Visningar
480
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 954
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp