Bukefalos 28 år!

Hogwarts 2098 (Ulvlek)

Ouch, det här var svårt. Min mage krånglar och jag är ordentligt trött, hoppas det blir bättre så jag orkar spel.

Jag väljer Ferula (Bandageringsbesvärjelse), det år både effektivt och skonsamt att bandagera hela kroppen på motståndaren än att skada personen och ser coolare ut än bodybind cursen.
 
Är på mobilen så lite svårt att läsa allt 😊 men skall försöka komma ikapp imorn. Jag har alltid gillat wingardium leviosa, och det är en utmärkt spell att kunna avväpna sin motståndare med då man kan få vapnet att flyga i luften, dock är expelliarmus kanske mer effektiv. Men leviosa har alltid varit mig varmt om hjärtat sen harry potter filmen 😁 så mitt val blir den. Jag tror nog jag kan lyckas få den användbar i en duel.
 
Alltså....God natt. Tur det finns dom som ställer bra frågor, men kommer nog behöva läsa igenom en två eller tre gånger om jag ska ha chans hänga med :p.
 
Är det nu man ska säga Crucio :angel:

Skämt åsido, jag väljer Disillusionment, som förvisso inte finns med i @Myrten s lista, men den finns med som trollformel i spelet Hogwart's Legacy. "Causes you to blend into your surroundings, making it difficult for others to perceive you. Perfect for sneaking or approaching enemies undetected to be able to cast Petrificus Totalus."

Tänk så mycket kul man kan hitta på om man är osynlig? :D :sneaky:

Måste jag välja något ur listan som länkats, så tänker jag att jag slår ihop en av mina favoriter från spelet med vad som finns i böcker/filmer och säger Expulsion. Den verkar frän helt enkelt, och eld är min melodi.

Det finns så många duell-trollformler. Här är en lista på trollformler i Harry Potter. Vilken av dessa - eller en helt annan, egenpåhittade, tycker du vore bäst? Vad skulle du vilja göra med dina magiska förmågor om du plötsligt ska duellera mot en fiende?
Eftersom jag svarat Expulsion tänker jag att jag sprängt fienden i bitar :angel:
 
Läst lite på reglerna och så nu är på väg till jobbet. Är helt obekant med Harry Potter också. Har hört talas om det så klart men inte läst någon bok eller sett en filmså känner inte alls till något av namnen. Ska fundera lite över dagen om detta känns som en övermäktig första lek att vara med då det känns som det kommer att ta extremt mycket tid för mig att bara sätta in mig in i allt. Är strax på jobbet och får kolla på detta i eftermiddag igen.
 
Läst lite på reglerna och så nu är på väg till jobbet. Är helt obekant med Harry Potter också. Har hört talas om det så klart men inte läst någon bok eller sett en filmså känner inte alls till något av namnen. Ska fundera lite över dagen om detta känns som en övermäktig första lek att vara med då det känns som det kommer att ta extremt mycket tid för mig att bara sätta in mig in i allt. Är strax på jobbet och får kolla på detta i eftermiddag igen.
Du måste inte ha koll på allt med en gång. Eller ens någon gång. Det är en lek och jag är fortfarande kass på dem trots flera lekar.
 
Är det nu man ska säga Crucio :angel:

Skämt åsido, jag väljer Disillusionment, som förvisso inte finns med i @Myrten s lista, men den finns med som trollformel i spelet Hogwart's Legacy. "Causes you to blend into your surroundings, making it difficult for others to perceive you. Perfect for sneaking or approaching enemies undetected to be able to cast Petrificus Totalus."

Tänk så mycket kul man kan hitta på om man är osynlig? :D :sneaky:

Måste jag välja något ur listan som länkats, så tänker jag att jag slår ihop en av mina favoriter från spelet med vad som finns i böcker/filmer och säger Expulsion. Den verkar frän helt enkelt, och eld är min melodi.


Eftersom jag svarat Expulsion tänker jag att jag sprängt fienden i bitar :angel:
Är inte Crucio en av de formlerna som är förbjudna egentligen? Känns väldigt ulvigt att välja just en sån trollformel.
 
Är inte Crucio en av de formlerna som är förbjudna egentligen? Känns väldigt ulvigt att välja just en sån trollformel.
Det känns snarare ulvigt stt påstå att någon väljer en av "the forbidden" när personen endast nämner förbannelsen utan att välja den.
 
Läst lite på reglerna och så nu är på väg till jobbet. Är helt obekant med Harry Potter också. Har hört talas om det så klart men inte läst någon bok eller sett en filmså känner inte alls till något av namnen. Ska fundera lite över dagen om detta känns som en övermäktig första lek att vara med då det känns som det kommer att ta extremt mycket tid för mig att bara sätta in mig in i allt. Är strax på jobbet och får kolla på detta i eftermiddag igen.
Jag tror vilken lek som helst känns övermäktig när man är ny. Det tar oftast flera lekar innan man känner att man har koll på roller osv. Hoppas du känner att du vill fortsätta :)
 
Den här måste jag diskutera med Art, för när jag nu ser scenariot för mig blir det lite annorlunda än jag tänkt tidigare. Återkommer.

På tal om föremål @Myrten, om en ond får bägaren, meddelas de då? Får de välja vem som ska få den härnäst? Eller lottar du? Om du lottar, blir den fortfarande kvar oanvänd hos onda ett speldygn först, eller skickas den genast vidare till någon annan?
Under natten kom jag på en fråga till till stackars myrten, så utan att vänta på svar på dessa lägger jag till frågan:
Räknas Nick som en del av Gryffindor när det gäller hur föremålen funkar?
Hör Harriet till något av husen vad gäller hur de goda föremålen funkar?
 
Det känns snarare ulvigt stt påstå att någon väljer en av "the forbidden" när personen endast nämner förbannelsen utan att välja den.

Om du läser vidare ser du att jag inte valde den.

Men @Sasse säger ju att hon gärna valt den men väljer TVÅ andra som är lika ulviga de. En som för att hon är osynlig för andra och en som spränger folk i bitar... Ingen av alternativen känns direkt goda imo.
 
Under natten kom jag på en fråga till till stackars myrten, så utan att vänta på svar på dessa lägger jag till frågan:
Räknas Nick som en del av Gryffindor när det gäller hur föremålen funkar?
Hör Harriet till något av husen vad gäller hur de goda föremålen funkar?
Både Harrieth och Nick tillhör elevhem.
 
Men @Sasse säger ju att hon gärna valt den men väljer TVÅ andra som är lika ulviga de. En som för att hon är osynlig för andra och en som spränger folk i bitar... Ingen av alternativen känns direkt goda imo.
Så uppfattar jag inte, det står uttryckligen att det är ett skämt. Möjligen kan det vara ulvigt att skämta om sådant. Men inte är det ulvigt att inte använda crucio.

Är det nu man ska säga Crucio :angel:

Skämt åsido
, jag väljer Disillusionment, som förvisso inte finns med i @Myrten s lista, men den finns med som trollformel i spelet Hogwart's Legacy
 
Läst lite på reglerna och så nu är på väg till jobbet. Är helt obekant med Harry Potter också. Har hört talas om det så klart men inte läst någon bok eller sett en filmså känner inte alls till något av namnen. Ska fundera lite över dagen om detta känns som en övermäktig första lek att vara med då det känns som det kommer att ta extremt mycket tid för mig att bara sätta in mig in i allt. Är strax på jobbet och får kolla på detta i eftermiddag igen.
Man måste inte sätta sig in i allt direkt, man kan ta det lite som det kommer. :) Jag läste också igår och kände ”vad i helvete…” typ och konstaterade att nä, jag svarar på frågan och så tar vi resten en annan dag. :D Kan börja med att kolla upp lite som är relevant för min roll, det är ju viktigast, övriga kan jag ta lite mer när det blir aktuellt.
 
Men @Sasse säger ju att hon gärna valt den men väljer TVÅ andra som är lika ulviga de. En som för att hon är osynlig för andra och en som spränger folk i bitar... Ingen av alternativen känns direkt goda imo.
Nåja, jag sa aldrig att jag gärna valt den om du läser mer noggrant. Men det fick uppenbart igång teorier hos vissa (;)) som var andemeningen.

Känns spontant som att ulvar torde välja de mer vänliga trollformlerna dock, för att försvinna i massan av alla deltagare?
 
Nåja, jag sa aldrig att jag gärna valt den om du läser mer noggrant. Men det fick uppenbart igång teorier hos vissa (;)) som var andemeningen.

Känns spontant som att ulvar torde välja de mer vänliga trollformlerna dock, för att försvinna i massan av alla deltagare?
Eller så tänker de inte så mycket på det för ungefär vilket svar som helst på en obligatorisk fråga brukar kunna få en lynchad dl 1?
Källa: blev lynchad dl 1 som ängel i en lek för att jag nämde att min häst har röd rosett i svansen på framridningar i mitt svar på en obligatorisk fråga, vilket bara var ren fakta.

Sen är det väl som vanligt att man kan diskutera i en lek med onda utanför lyan om de försöker hitta varandra med hjälp av svaren, men i min erfarenhet är det ungefär 50/50 om onda försöker vinka till varandra med det, men ungefär 0% chans att vinken faktiskt lyckas om den kommer som ett svar på obligatoriska frågan :rofl:
 
Men @Sasse säger ju att hon gärna valt den men väljer TVÅ andra som är lika ulviga de. En som för att hon är osynlig för andra och en som spränger folk i bitar... Ingen av alternativen känns direkt goda imo.
Vad är ulvigt med att kunna vara osynlig? Det handlade ju om duell mot en fiende, då får man väl göra vad som krävs för att överleva tänker jag. Mitt val av duellformel var väl i så fall inte heller snällt, men den reagerade du inte på?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 887
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 538
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 620
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 205
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Tråden för spår
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp